خانهاخبار
حافظه رم آيفون ۱۷ افزایش پیدا خواهد کرد

حافظه رم آيفون ۱۷ افزایش پیدا خواهد کرد

برای اجرای هرچه بهتر قابلیت‌های هوش مصنوعی، اپل احتمالاً سری پرچمدار سال ۲۰۲۶ میلادی خود را به حافظه رم ۱۲ گیگابایتی مجهز می‌کند.

۸ شهریور ۱۴۰۳

همانطور که می‌دانیم، اپل در تاریخ ۹ سپتامبر سال جاری میلادی (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) و طی رویداد «It's Glowtime» از سری آيفون ۱۶ (iPhone 16) رونمایی خواهد کرد. حالا در حالی که هنوز گوشی‌های پرچمدار موردانتظار این برند معرفی نشده‌اند، به تازگی گزارشی منتشر شده که خبر از یک بهبود مهم برای آیفون‌های سال ۲۰۲۵ میلادی می‌دهد. 

یک افشاگر شناخته‌شده چینی با انتشار گزارشی در شبکه اجتماعی Weibo ادعا کرده که تمامی مدل‌های آیفون ۱۷ به حافظه رم ۱۲ گیگابایتی مجهز خواهند شد. با افزایش حافظه رم پرچمدارهای خود، اپل قصد دارد اجرای ویژگی‌های هوش مصنوعی را بهبود ببخشد. 

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس

طی چند نسل قبلی از آیفون، کوپرتینونشین‌ها به تدریج رم گوشی‌های خود را افزایش داده‌اند. برای مثال، هر چهار نسخه سری آیفون ۱۴ تنها با رم ۶ گیگابایتی عرضه شدند. از سوی دیگر، مدل‌های پرو و پرومکس سری آیفون ۱۵ از حافظه رم ۸ گیگابایتی برخوردار شده‌اند. 

با توجه به این که رم ۸ گیگابایت برای پردازش قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence لازم است، سری پرچمدار امسال اپل با حافظه رم ذکرشده روانه بازار خواهد شد.

آیفون ۱۵ پرو مکس

افزایش حافظه رم آیفون‌های نسل بعدی باعث می‌شود تا قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتری به صورت محلی (On-Device) روی آیفون اجرا شوند. این موضوع همچنین به حفظ امنیت دستگاه و حریم شخصی کاربر نیز کمک شایانی می‌کند. 

چندین ماه پیش، تحلیلگری به نام جف پو اعلام کرد که آیفون ۱۷ پرو و ۱۷ پرو مکس با رم ۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شوند. حالا اما به نظر این گزارش جدید گفته‌های آقای پو را رد می‌کند. اخیراً نیز شایعه‌ای در دسترس قرار گرفت مبنی‌ براین‌که تمامی آیفون‌های سال آینده از حافظه رم ۱۲ گیگابایتی بهره خواهند برد. 

برچسب‌ها: