خانهاخبار
گوشی مفهومی جدید تکنو با ۲ لولا و ۳ نمایشگر معرفی شد

گوشی مفهومی جدید تکنو با ۲ لولا و ۳ نمایشگر معرفی شد

تکنو به تازگی از مدل مفهومی یک گوشی تاشو به نام فانتوم آلتیمیت ۲ رونمایی کرده که می‌تواند ۳ بار تا شود!

۸ شهریور ۱۴۰۳

تکنو یکی از برندهای فعال بازار گوشی‌های تاشو به شمار می‌رود که هرساله بخشی از تحقیقات خود در زمینه محصولات تاشو را به نمایش می‌گذارد. برای مثال، سال گذشته، این شرکت از مدل مفهومی گوشی فانتوم آلتیمیت (Phantom Ultimate) رونمایی کرد که از نمایشگر رول‌شونده بهره می‌برد.

امسال اما تکنو با یک دستگاه مفهومی دیگر به نام فانتوم آلتیمیت ۲ (Phantom Ultimate 2) بازگشته که شاید بتوان آن را آینده گوشی‌های تاشو نامید. 

ضخامت اندک تکنو فانتوم آلتیمیت ۲

محصول جدید تکنو یک گوشی تاشو محسوب می‌شود که از دو لولا و سه نمایشگر برخوردار است. در حالتی که این دستگاه به طور کامل باز شده باشد، اندازه نمایشگر آن به ۱۰ اینچ می‌رسد که معادل یک تبلت بزرگ است. 

دستگاه‌های تاشو امروزی مرز بین گوشی‌های هوشمند استاندارد و تبلت‌های کوچک را کمرنگ کرده‌اند، ولی نسل جدید سری فانتوم به لطف نمایشگر بزرگ‌تر خود، می‌تواند با تبلت‌های پرمیوم بازار رقابت کند. 

گوشی تاشو تکنو فانتوم آلتیمیت ۲

در حالت بسته‌شده، نمایشگر این گوشی تاشو برابر با ۶٫۴۸ اینچ است. با باز کردن دستگاه، یک پنل ۱۰ اینچی اولد را مشاهده می‌کنیم که از فناوری LTPO و رزولوشن تصویر ۱۶۲۰ در ۲۸۸۰پیکسل پشتیبانی می‌کند. نسبت تصویر این صفحه‌نمایش برابر با ۴:۳ اعلام شده است. 

تکنو ادعا می‌کند گوشی جدید خود به نخستین تاشدنی بازار بدل خواهد شد که از فناوری TDDI بهره می‌برد. این قابلیت سبب می‌شود تا درایورهای نمایشگر و سنسورهای لمس در یک تراشه یکسان قرار بگیرند. به علاوه، فانتوم آلتیمیت ۲ در حالت بسته ضخامتی برابر با ۱۱ میلی‌متر دارد.

تکنو فانتوم آلتیمیت ۲

در آزمایش‌های فنی، لولای دوگانه این گوشی تا ۳۰۰هزار بار بدون مشکل باز‌ و بسته شده است. برای باریک‌تر ساختن دستگاه، این شرکت چینی یک کاور باتری بسیار نازک را نیز توسعه داده که از ضخامت ۰٬۲۵ سانتی‌متر بهره می‌برد.   

فناوری لولای دوگانه باعث شده تا تاخوردگی وسط نمایشگر مدل جدید سری فانتوم به حداقل برسد. به علاوه، کاربر می‌تواند در حالت‌های مختلفی از این دستگاه استفاده کند. برای مثال، گوشی جدید این برند چینی در مدل لپتاپی به طوری قرار می‌گیرد که دو نمایشگر بالایی برای پخش محتوا و پنل پایینی برای نوت‌برداری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

تکنو فانتوم آلتیمیت در حالت بازشده

نمایشگر ۱۰ اینچی تاشدنی تکنو از ویژگی چندپنجره‌ای پشتیبانی می‌کند که می‌تواند سه برنامه و یا بیشتر را به صورت همزمان نمایش دهد. در حال حاضر، هنوز برنامه‌ مشخصی برای توسعه و عرضه این گوشی اعلام نشده است. 

برچسب‌ها: