خانهاخبار
از دهمین سالگرد عرضه اپل واچ چه انتظاراتی داریم؟

از دهمین سالگرد عرضه اپل واچ چه انتظاراتی داریم؟

ماه‌هاست که شایعات مختلفی در مورد اپل واچ سری ۱۰ منتشر می‌شود. برخی می‌گویند باید آن را اپل واچ X نامید زیرا اپل آیفون ۱۰ را نیز به همین شکل نام‌گذاری کرد. برخی دیگر هم در مورد زمان عرضه آن اظهار می‌کنند که اگر اپل سالگرد عرضه آن را در نظر بگیرد، شاید در رویداد شهریورماه شاهد آن نباشیم. حال بیایید ببینیم گزارش‌های معتبر در مورد این محصول چه اطلاعاتی می‌دهند.

۷ شهریور ۱۴۰۳

در ۹ سپتامبر ۲۰۱۴ (۱۸ شهریور ۱۳۹۳) نزدیک به پایان رویداد مطبوعاتی آیفون ۶ اپل بود که تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل اعلام کرد یک محصول دیگر هم برای رونمایی وجود دارد (One More Thing) و پس از یک ویدیوی کوتاه، با پوشیدن اولین نسل اپل واچ روی صحنه ظاهر شد. تاریخ رونمایی از دستگاه اصلی برخی را به این فکر واداشته است که آیا رویداد آتی آیفون ۱۶ اپل در روز دوشنبه ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور ماه) می‌تواند شامل یک نسخه ویژه دهمین سالگرد اولین اپل واچ باشد یا خیر.

اپل واچ سری ۱۰

اولین صحبت‌ها در مورد معرفی احتمالی اپل واچ X در ژانویه ۲۰۲۳ (دی ماه ۱۴۰۱) مطرح شد، زمانی که یک گزارش فرانسوی ادعا کرد که اپل قصد دارد از اپل واچ سری ۹ صرف نظر کند، دقیقا به مانند زمانی که در سال ۲۰۱۷ این شرکت هنگام عرضه آیفون X، از آیفون ۹ گذر کرد. ضمن اینکه نباید فراموش کرد که آیفون X را آیفون «تِن» باید خواند نه آیفون ایکس!

البته چیزی که گزارشگر فرانسوی ادعا کرده بود هرگز اتفاق نیفتاد. در واقع اگر «اپل واچ X» در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شد، تنها ۹ سال از رونمایی از مدل اصلی می‌گذشت. حالا برای اینکه نام تجاری X به طور منطقی وجود داشته باشد، اپل باید این محصول را در سال ۲۰۲۴ اعلام کند، یعنی دقیقا در روز دوشنبه ۹ سپتامبر که اتفاقا تاریخ رویداد آیفون ۱۶ اپل است.

با این حال هنوز در مورد اینکه آیا اپل نسخه ویژه اپل واچ X یا نسخه استانداردتر اپل واچ سری ۱۰ را در رویداد این ماه رونمایی خواهد کرد، تردید وجود دارد. یکی از این دلایل هم آن است که پس از رونمایی اولیه اپل واچ در سپتامبر ۲۰۱۴، در واقع هفت ماه طول کشید تا مشتریان این ساعت هوشمند را به دست گیرند و عرضه رسمی دستگاه در ۲۴ آوریل ۲۰۱۵ (۴ اردیبهشت ۱۳۹۴) انجام شد.

دلیل دیگر این است که دستگاهی که طبق شایعات اپل در حال آماده‌سازی آن است، روی کاغذ به نظر می‌رسد که یک ارتقاء نسبتا متوسط ​​نسبت به نسل قبلی خود باشد. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در حال برنامهریزی برای معرفی نسخه نازک‌تر اپل واچ در سال جاری است، اما او گفته که بعید است ظاهر آن بسیار متفاوت از مدل‌های فعلی باشد. در آگوست ۲۰۲۳ (مرداد ماه ۱۴۰۲) زمانی که گورمن برای اولین بار از یک مدل سالگرد ده سالگی اپل واچ نازک‌تر نام برد، گفت که اپل در حال بررسی یک سیستم اتصال بند مغناطیسی است که فضای اپل واچ را آزاد می‌کند. با این حال نکته مهم این است که گزارش‌های اخیر او به این قابلیت اشاره نکرده است.

اپل همچنین روی تشخیص فشار خون بالا و آپنه خواب برای مدل امسال کار کرده است، اما گورمن می‌گوید این ویژگی‌ها ممکن است آماده راه‌اندازی نباشند. طبق گزارش‌ها اپل با قابلیت اطمینان ویژگی فشار خون بالا مشکل دارد که می‌تواند منجر به تاخیر عرضه این ویژگی شود و تشخیص آپنه خواب به نظارت بر اکسیژن خون متکی است که اپل مجبور شده است به‌دلیل مشکلات ثبت اختراع، به طور موقت آن را از اپل واچ حذف کند.

مینگ چی کو تحلیلگر اپل نیز اظهار کرده است که اپل واچ ۲۰۲۴ دارای بدنه نازک‌تری با اندازه صفحه نمایش بزرگ‌تر خواهد بود. کو انتظار دارد مدل امسال در سایزهای ۴۵ و ۴۹ میلی‌متری عرضه شود که نسبت به مدل‌های فعلی ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری بیشتر است؛ با این حال کو هیچ اشاره‌ای به این احتمال نکرده که این نسخه دهمین سالگرد باشد.

apple-watch-x-91mobiles.jpg

رندرهای CAD از نسل بعدی اپل واچ در ماه ژوئن (خرداد ماه) منتشر شد که ظاهرا مدلی بزرگ‌تر با صفحه نمایش دو اینچی را نشان می‌دهد که کمی بزرگتر از اپل واچ اولترا ۱٫۹۳ اینچی است. گفته می‌شود ابعاد آن تقریبا  ۴۶ در ۳۹٫۷ در ۱۱٫۶ میلی‌متر است، بنابراین کمی بزرگتر از سری ۹ اما کوچکتر از اپل واچ اولترا است. به نظر می‌رسد این دستگاه از همان طراحی با دکمه تاجی شکل دیجیتال و دکمه کناری بهره ببرد و در کل شبیه به اپل واچ سری ۹ باشد؛ اما هیچ مدرکی دال بر نازکی قابل توجه بدنه یا سیستم اتصال بند مغناطیسی وجود ندارد.

به طور خلاصه با در دسترس بودن اپل واچ سری ۹ اپل واچ سری ۱۰ یا X برای سال ۲۰۲۴ مناسب‌تر خواهد بود، نه برای سال ۲۰۲۵ اما نام‌گذاری X در این مرحله فقط حدس و گمان است و ممکن است اپل احساس نکند که این دستگاه برندسازی را توجیه می‌کند. این شرکت قصد دارد در کنار آیفون ۱۶ و ایرپادز جدید، نسل بعدی اپل واچ را در رویداد ۹ سپتامبر خود با نام «It's Glowtime» معرفی کند که احتمالا محصولات معرفی شده در آن در ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها: