خانهاخبار
رد شدن از تبلیغات و خلاصه کردن ویدیوهای یوتوب توسط جمنای

رد شدن از تبلیغات و خلاصه کردن ویدیوهای یوتوب توسط جمنای

ترفندی جذاب برای دور زدن تبلیغات یوتیوب به کمک سرویس هوش مصنوعی گوگل کشف شده است.

۷ شهریور ۱۴۰۳

به نظر می‌رسد که Gemini گوگل به سرعت در حال پیشرفت است، تا جایی که مارک گورمن از بلومبرگ گفته که Apple Intelligence در مقایسه با جمنای عملکرد ضعیف‌تری دارد. گوگل هم مصمم است هوش مصنوعی خود را در هر اپلیکیشنی که می‌تواند بگنجاند، و اکنون جمنای قادر است ویدیوهای یوتیوب را نیز تشخیص داده و با آن‌ها کار کند.

در حال حاضر دو ویژگی جدید و جذاب از جمنای به نظر می‌رسد به طور همزمان برای نسخه‌های بتای اپلیکیشن‌های Gemini و Google در حال عرضه هستند: یکی ویژگی «پرسیدن درباره این صفحه» و دیگری «پرسیدن درباره این ویدیو». ویژگی اول در رویداد Google I/O امسال معرفی شد، جایی که گوگل همچنین پروژه Astra را نمایش داد. ویژگی «پرسیدن درباره این ویدیو» در واقع مشابه همان ویژگی است، اما برای ویدیوهای یوتیوب کار می‌کند.

می‌توانید از Gemini درباره محتوا صفحه‌نمایش خود سوال بپرسید

جمنای

هوش مصنوعی گوگل به قدری هوشمند است که می‌تواند بفهمد چه چیزی روی صفحه‌نمایش شما در حال رخ دادن است؛ قابلیتی که گفته می‌شود اپل اینتلیجنس هم دارد. نیازی نیست که از یک عبارت خاص استفاده کنید؛ یعنی لازم نیست حتماً بگویید «Gemini، چه چیزی روی صفحه من است؟» بلکه یک دکمه مفید وجود دارد که هوش مصنوعی را فعال می‌کند تا به سوالاتی که درباره محتوای فعلی صفحه است، پاسخ دهد.

مانند تمام پلتفرم‌های هوش مصنوعی مدرن مبتنی بر مدل‌های زبانی بزرگ (LLM)، شما می‌توانید با جمنای به روشی طبیعی و روان گفتگو کنید. اگر به صفحه‌ای با مقاله‌ای بسیار طولانی برخورد کردید، می‌توانید جمنای را باز کنید و از آن بخواهید که یک خلاصه برای شما تهیه کند. یا اگر عکسی باز کرده‌اید و نمی‌توانید معنای آن را درک کنید، دوست هوش مصنوعی ما احتمالا می‌تواند به شما کمک کند.

هدف این است که Gemini همیشه در دسترس شما باشد، آماده کمک به هر چیزی که شما را گیج کرده است.

می‌توانید از Gemini بخواهید ویدیوی یوتیوب را خلاصه کند

YouTube-mid-1.jpg

همین ویژگی زمانی که در اپلیکیشن یوتیوب استفاده می‌شود، کمی تغییر می‌کند. دکمه‌ای که نوشته شده بود «پرسیدن درباره این صفحه»، حالا به «پرسیدن درباره این ویدیو» تغییر کرده است. همچنین یک آیکون کوچک یوتیوب وجود دارد که به شما نشان می‌دهد که قرار است درباره ویدیو از جمنای سوال کنید.

جالب اینجاست که جمنای از زیرنویس‌های ویدیو برای تولید پاسخ‌های خود استفاده می‌کند. بنابراین حتی اگر ویدیو یا تبلیغ قبل از آن را پخش نکنید، باز هم می‌توانید از Gemini بخواهید تا به سوالات شما درباره ویدیو پاسخ دهد.

بعید است که این ترفند برای مدت زیادی پابرجا بماند. احتمالاً Gemini شروع به یادآوری می‌کند که تبلیغ را تماشا کنید یا پیشنهاد می‌دهد که به YouTube Premium مشترک شوید. اما تا زمانی که این امکان وجود دارد، از آن لذت ببریم.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، گوگل مصمم است که Gemini را به تمام اپلیکیشن‌ها بیاورد. هوش مصنوعی گوگل در  حال حاضر در این سرویس‌ها وجود دارد:

  • Google Keep
  • Gmail
  • Play Store
  • Google Meet
  • و حتی Files by Google

این‌ها تنها خدمات گوگل هستند اما بسیاری از پلتفرم‌های دیگر نیز در حال اضافه کردن هوش مصنوعی خود به اپلیکیشن‌هایشان هستند. به نظر می‌رسد به زودی هیچ دستگاهی باقی نخواهد ماند که از هوش مصنوعی بهره نبرد. طبیعتاً، گوگل نمی‌خواهد در این رقابت هوش مصنوعی از دیگران عقب بماند.

برچسب‌ها: