خانهاخبار
آیفون SE جدید چه زمانی عرضه می‌شود؟

آیفون SE جدید چه زمانی عرضه می‌شود؟

با در نظر گرفتن فاصله زمانی که آخرین بار آیفون SE معرفی شده، دیگر کم کم باید منتظر نسل بعدی مقرون به‌صرفه‌ترین آیفون اپل بود. مهم‌ترین چیزی که قرار است در این گوشی ارزان قیمت ببینیم، این است که پس از سال‌ها، دستخوش تغییرات طراحی و البته داخلی بسیاری خواهد شد.

۶ شهریور ۱۴۰۳

بیش از دو سال و نیم از عرضه آیفون SE فعلی اپل می‌گذرد، بنابراین این دستگاه باید به‌روز‌رسانی شود. در زیر آخرین شایعات در مورد نسل بعدی آیفون SE از جمله ویژگی‌های بالقوه و زمان عرضه آن را مرور می‌کنیم.

آیفون SE جدید

زمان عرضه

آخرین گزارش‌ها را در این خصوص، مارک گورمن از بلومبرگ منتشر کرده است. او در خبرنامه Power On خود در روز یکشنبه گفت که انتظار دارد آیفون SE بعدی در بهار ۲۰۲۵ عرضه شود. از آنجایی که هر سه مدل آیفون SE موجود در ماه مارس (اسفند ماه ۱۴۰۳) در طی این سال‌ها معرفی شدند، بنابراین به نظر می‌رسد که نسل چهارم نیز همین رویه را در پیش گیرد.

مینگ چی کو تحلیلگر اپل و نشریه فناوری The Information نیز پیش‌تر ادعا کرده بودند که آیفون SE بعدی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد، بنابراین این بازه زمانی توسط منابع متعدد تایید شده است. این اطلاعات گفته است که تامین‌کنندگان اپل تولید انبوه این دستگاه را در ماه اکتبر (مهر ماه) افزایش خواهند داد.

ویژگی‌ها

آیفون SE فعلی از ۴۲۹ دلار در آمریکا با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۴ گیگابایت رم شروع می‌شود. از ویژگی‌های کلیدی دستگاه می‌توان به صفحه نمایش ال‌سی‌دی ۴٫۷ اینچی، تراشه A15 Bionic، تاچ آیدی، پشتیبانی از 5G با تراشه کوالکام، دوربین پشتی تکی ۱۲ مگاپیکسلی و پورت لایتنینگ اشاره کرد.

طبق شایعات آیفون SE بعدی دارای طراحی شبیه آیفون ۱۴ با ویژگی های زیر خواهد بود:

  • صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی اولد
  • تراشه A18
  • فیس آیدی
  • پورت USB-C
  • دکمه اکشن
  • تراشه 5G طراحی شده توسط اپل
  • یک دوربین پشتی تک ۴۸ مگاپیکسلی
  • ۸ گیگابایت رم برای پشتیبانی از هوش اپل

گورمن معتقد است که آیفون SE بعدی احتمالا بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت، بنابراین این دستگاه با وجود داشتن صفحه نمایش بزرگتر و مجموعه‌ای از ویژگی‌های مدرن‌تر، گزینه‌ای ارزان‌تر در سری گوشی‌های هوشمند اپل باقی می‌ماند.

برچسب‌ها: