خانهاخبار
دایمنسیتی 9400، احتمالا تا اکتبر راه خود را به گوشی‌های جدید باز می‌کند

دایمنسیتی 9400، احتمالا تا اکتبر راه خود را به گوشی‌های جدید باز می‌کند

رقیب جدید اسنپ‌دراگون زودتر از انتظار به بازار می‌آید؟

۶ شهریور ۱۴۰۳

مدیاتک، بزرگ‌ترین تامین‌کننده چیپست برای صنعت گوشی‌های هوشمند، سال گذشته Dimensity 9300 را عرضه کرد. این پردازنده پرچمدار، هیچ هسته کوچک و کم‌مصرفی نداشت و پس از مشکلات اولیه ناشی از شایعات گرم‌شدن بیش از حد، تبدیل به یکی از موفق‌ترین چیپست‌های مدیاتک شد و در گوشی‌های سری Vivo X100 و دستگاه‌های دیگر استفاده شد.

پردازنده Dimensity 9400 قرار است شامل یک هسته قدرتمند Cortex-X5 با فرکانس تا ۳.۴ گیگاهرتز، سه هسته قدرتمند Cortex-X4 با سرعت تا ۲.۹۶ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A720 با کارایی بالا و فرکانس تا ۲.۲۷ گیگاهرتز باشد. مدیاتک باز هم یک پردازنده پرچمدار بدون هسته‌های کم‌مصرف عرضه خواهد کرد. انتظار می‌رود این چیپست تا ۳۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به مدل قبلی داشته باشد.

به گفته منبع معتبر Digital Chat Station، اولین گوشی‌های مجهز به پردازنده Dimensity 9400 در اواسط اکتبر عرضه خواهند شد. این تاریخ، زودتر از عرضه گوشی‌های مجهز به رقیب اصلی این چیپست، Qualcomm Snapdragon 8 Gen 4، خواهد بود. این پردازنده قرار است در تاریخ ۲۱ اکتبر معرفی شود و اگر اطلاعات Digital Chat Station درست باشد، گوشی‌های مجهز به Dimensity 9400 تا آن زمان در بازار خواهند بود.

1.jpg

پست Digital Chat Station با شایعاتی همخوانی دارد که می‌گویند دو سری گوشی که انتظار می‌رود با Dimensity 9400 مجهز شوند، یعنی سری Vivo X200 و سری Oppo Find X8، قبل از سری Xiaomi 15 عرضه خواهند شد. گفته می‌شود که گوشی‌های شیائومی اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که با پردازنده Snapdragon 8 Gen 4 عرضه می‌شوند.

Digital Chat Station پیش‌بینی می‌کند اولین گوشی‌های مجهز به Snapdragon 8 Gen 4 در ماه نوامبر یا دسامبر عرضه شوند، که به مدیاتک این فرصت را می‌دهد تا دو تا شش هفته زودتر از پردازنده پرچمدار کوالکام در بازار باشد. مدیرعامل مدیاتک، ریک تسای، اظهار کرده است که انتظار دارد موفقیت Dimensity 9400 درآمد شرکت را تا ۵۰ درصد افزایش دهد. این چیپست توسط کارخانه TSMC با استفاده از فناوری نسل دوم ۳ نانومتری (N3E) تولید خواهد شد.

Digital Chat Station همچنین به یک چیپست ارزان‌تر به نام Dimensity 8400 اشاره کرده است که در گوشی‌های رده قیمتی پایین‌تر نسبت به مدل‌های پرچمدار مجهز به Dimensity 9400 استفاده خواهد شد. گفته می‌شود این چیپست می‌تواند بزرگ‌ترین پردازنده‌ای باشد که تاکنون برای گوشی‌های هوشمند ساخته شده و شامل ۳۰ میلیارد ترانزیستور است.