خانهاخبار
تاریخ رونمایی آیفون ۱۶ رسما اعلام شد: اپل یک بار دیگر همه را غافلگیر کرد

تاریخ رونمایی آیفون ۱۶ رسما اعلام شد: اپل یک بار دیگر همه را غافلگیر کرد

رویداد آیفون ۱۶ اپل با نام «It's Glowtime» به طور رسمی معرفی شد. یک روز قبل از تاریخی که تمامی شایعات تعیین کرده بودند.

۵ شهریور ۱۴۰۳

اپل دقایقی قبل اعلام کرد که قصد دارد رویداد سالانه آیفون محور خود را در روز دوشنبه ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور ماه) در پردیس اپل پارک در کوپرتینوی کالیفرنیا برگزار کند. این مراسم قرار است از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی آغاز شود و از اصحاب رسانه برای حضور در آن دعوت به عمل آمده است.

رویداد آیفون ۱۶ اپل

در رویداد امسال، اپل از سری آیفون ۱۶، مدل‌های جدید اپل واچ و ایرپاد ۴ رونمایی خواهد کرد، به‌علاوه تاریخ عرضه رسمی macoS Sequoia، iOS 18 و سایر به‌روزرسانی‌های نرم ‌افزاری اپل را دریافت خواهیم کرد.

به همین بهانه بد نیست نگاهی کلی به ویژگی‌های مورد انتظار آیفون ۱۶ داشته باشیم:

نمایشگر بزرگ‌تر

  • در حالی که انتظار نمی‌رود طراحی‌های خارجی دستخوش تغییرات کلی بزرگ شوند، ما انتظار افزایش جزیی در اندازه نمایشگر و نسبت تصویر جدید را برای مدل‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس داریم.
  • یک دکمه کپچر جدید هم در هر چهار مدل آیفون ۱۶ گنجانده خواهد شد که برای گرفتن عکس و فیلم با کنترل‌های ظریف‌تر استفاده می‌شود.

تغییرات طراحی

  • انتظار می رود مدل‌های استاندارد آیفون ۱۶ دارای طرح دوربین عمودی باشند. اپل از طرح‌بندی مورب برای مدل‌های اخیر آیفون استفاده کرده است، اما این تغییر ممکن است امکان ضبط ویدیوی فضایی را با استفاده از دوربین‌های واید و اولترا واید فراهم کند.
  • مدل‌های آیفون ۱۵ پرو دارای دکمه اکشن هستند و انتظار می‌رود امسال دکمه اکشن به مدل‌های استاندارد آیفون ۱۶ نیز گسترش یابد. دکمه اکشن مورد استفاده در سری آیفون ۱۶ با دکمه اکشن آیفون ۱۵ پرو یکسان خواهد بود. این دکمه که جایگزین سوییچ سنتی قطع صدا می‌شود، می‌تواند چندین عملکرد مانند فعال کردن چراغ قوه، روشن کردن دوربین، راه‌اندازی میانبر، فعال یا غیرفعال کردن حالت فوکوس، استفاده از ترجمه،  قطع و وصل کردن صدا و غیره را انجام دهد.

هوش مصنوعی اپل و سیری بهبود یافته

  • با iOS 18 اپل هوش مصنوعی خود را معرفی می‌کند، مجموعه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی که توسط مدل‌های زبان بزرگ طراحی شده است. هوش اپل فقط با مدل‌های فعلی آیفون ۱۵ پرو کار می‌کند و برخی از ویژگی‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی را می‌توان به مدل‌های آیفون ۱۶ محدود کرد.
  • شایعه شده است که مدل‌های آیفون ۱۶ دارای یک میکروفون ارتقا یافته هستند تا تجربه سیری را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. این بهبود مطابق با ادغام مورد انتظار عملکردهای هوشمند اپل iOS 18 است که تعاملات بهتری را بین سیری و برنامه‌های مختلف ارایه می‌دهد.

فناوری دوربین جدید

  • علاقه‌مندان به عکاسی می‌توانند منتظر لنز بهبود یافته ۴۸ مگاپیکسلی اولترا واید در مدل‌های آیفون ۱۶ پرو باشند که نوید کیفیت تصویر بهتر را به خصوص در شرایط نوری پایین می‌دهد.
  • علاوه بر این شایعه شده که هر دو آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس دارای لنزهای تله فوتو ۵ برابر هستند، ویژگی که پیش‌تر به مدل بزرگتر آیفون ۱۵ پرو مکس محدود شده بود.

نوآوری‌ها در باتری

  • انتظارات از مدل‌های آیفون ۱۶ پرو برای استفاده از فناوری باتری انباشته بالا است که می‌تواند منجر به ظرفیت بالاتر و طول عمر بیشتر شود.
  • این فناوری ممکن است با قابلیت شارژ سریعتر مگ سیف سیمی و بی‌سیم تکمیل شود.

ارتقای پردازنده

  • مدل‌های آیفون ۱۶ پرو و ​​مکس از پردازنده A18 Pro بهره می‌برند که سرعت را بهبود می‌بخشد و موتور عصبی پیشرفته‌ای را ارایه می‌کند و همچنین از قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی مولد پشتیبانی می‌کند.
  • انتظار می‌رود مدل‌های استاندارد از گونه‌ای از تراشه جدید A18 استفاده کنند، اما مشخصات دقیق آن هنوز تایید نشده است.

دیگر ویژگی‌های شایع شده

  • آیفون ۱۶ پرو مکس می‌تواند اولین گوشی باشد که دارای دوربین پریسکوپ سوپر تله فوتو برای افزایش چشمگیر زوم اپتیکال است.
  • مدل‌های آیفون ۱۶ پرو می‌توانند به مودم اسنپدراگون X75 کوالکام مجهز شوند که امکان اتصال سریع‌تر و کارآمدتر 5G را فراهم می‌کند.
  • مینگ چی کو تحلیلگر اپل معتقد است که مدل‌های آیفون ۱۶ پرو می‌توانند از نسل شبکه وای ‌فای 7 استفاده کنند، که انتظار می‌رود سرعت حداقل ۳۰ گیگابیت در ثانیه داشته باشد و تا ۴۰ گیگابایت بر ثانیه برسد.

در مورد اپل واچ نیز انتظار می‌رود که سری ۱۰ استاندارد دارای طراحی نازک‌تر با نمایشگر بزرگ‌تر باشد، اما این تغییر اساسی نخواهد بود. اپل همچنین قصد دارد اپل واچ SE و اپل واچ اولترا را به‌روزرسانی کند و ما می‌توانیم ویژگی‌های سلامت جدیدی مانند تشخیص آپنه خواب و نظارت بر فشار خون را ببینیم، اما هنوز به طور کامل مشخص نیست که آیا اپل آنها را به موقع برای عرضه در امسال آماده خواهد کرد یا خیر.

گفته می‌شود که قرار است دو مدل ایرپادز ۴ عرضه شود، یکی که جانشین مستقیم ایرپادز ۳ فعلی است و دیگری هم با پشتیبانی از حذف نویز فعال (ANC) با قیمتی یک پله بالاتر عرضه خواهد شد.

اپل قصد دارد رویداد پاییز را به صورت زنده در وب سایت خود، یوتیوب و از طریق برنامه اپل تی وی پخش کند. اگر هم به هر دلیلی نمی‌توانید این مراسم را از این طرق تماشا کنید، به مانند همیشه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا این رویداد را برای شما به صورت زنده پوشش دهد.

برچسب‌ها: