خانهاخبار
رویای گوشی بدون دکمه احتمالاً به حقیقت خواهد پیوست!

رویای گوشی بدون دکمه احتمالاً به حقیقت خواهد پیوست!

شیائومی ظاهراً در حال توسعه یک گوشی جدید است که از کلید‌های سخت‌افزاری پاور و کنترل حجم صدا بهره نمی‌برد. 

۶ شهریور ۱۴۰۳

در چند سال گذشته، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در حال آزمایش و تحقیق برای تولید دستگاه‌های بدون دکمه‌های سخت‌افزاری بوده‌اند. برای مثال، ویوو در سال ۲۰۱۹ میلادی نمونه اولیه گوشی Apex را نشان داد که از دکمه‌های خازنی یا سنسورهای حساس به فشار برای شبیه‌سازی کلید‌های سخت‌افزاری استفاده می‌کند. 

چندین مدل از سری راگ فون ایسوس و رد مجیک نوبیا با فناوری مشابهی عرضه شده‌اند که البته تنها به تریگرهای اختصاصی آن‌ها محدود شده است. این گوشی‌ها همچنان از کلید‌های سخت‌افزاری پاور و کنترل حجم صدا استفاده می‌کنند.

حالا اما به نظر می‌رسد رویای گوشی بدون دکمه سال آینده به حقیقت خواهد پیوست، چرا که افشاگری به نام Chunvn8888 ادعا کرده شیائومی در حال توسعه یک دستگاه پرچمدار است که از دکمه‌های پاور و کنترل حجم صدا برخوردار نخواهد شد. 

گوشی بدون دکمه شیائومی

محصول موردانتظار غول فناوری چین که با اسم‌رمز Zhuque شناخته می‌شود، در فرآیند توسعه قرار دارد و احتمالاً سال آینده میلادی روانه بازار خواهد شد. 

در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که شیائومی از چه فناوری برای جایگزینی دکمه‌های سخت‌افزاری بهره خواهد برد. امکان دارد این برند از شیوه‌های به‌کاررفته در گوشی‌های گیمینگ مانند کلید‌های خازنی، سنسورهای حساس به فشار و یا موتورهای لرزشی استفاده کند تا کارایی مشابه دکمه‌های فیزیکی را ارائه دهد.

متاسفانه هنوز اطلاعات چندانی از دستگاه Zhuque منتشر نشده، ولی انتظار داریم که این گوشی با ویژگی‌هایی مانند تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار و دوربین سلفی زیرنمایشگر همراه شود. با توجه به این که محصول موردانتظار غول فناوری چین در فرآیند ساخت قرار دارد، احتمال دارد تغییراتی در آن ایجاد شود. 

برچسب‌ها: