خانهاخبار
آیفون ۱۶ پرو از همان لنز تله‌فوتوی ۱۶ پرومکس استفاده خواهد کرد

آیفون ۱۶ پرو از همان لنز تله‌فوتوی ۱۶ پرومکس استفاده خواهد کرد

برای چندمین بار گزارش شده که امسال اپل همان لنز تله فوتوی موجود در آیفون ۱۶ پرو مکس را در آیفون ۱۶ پرو نیز به کار خواهد برد. لازم به ذکر است که این شرکت حتی تولیدکننده این قطعه را برای آیفون ۱۶ پرو تغییر نداده تا اطمینان داشته باشد کیفیت لنز به کار رفته در آیفون ۱۶ پرو دقیقا مثل ۱۶ پرو مکس است.

۶ شهریور ۱۴۰۳

امسال، اپل لنز تتراپریسم تله فوتو را که مختص آیفون ۱۵ پرو مکس بود، به هر دو مدل آیفون ۱۶ پرو می‌آورد. در همین خصوص گزارش جدیدی از کره امروز ادعا کرده که اپل به همان تامین‌کننده‌ای که در سال ۲۰۲۳ برای ماژول‌های زوم تاشده مورد نیاز به آن متکی بود، تکیه خواهد کرد.

لنز تله فوتوی آیفون ۱۶ پرو

به گفته The Elec، ال ‌جی اینوتک ماژول‌هایی را برای موجودی اولیه مدل‌های آیفون ۱۶ پرو ارایه می‌کند که انتظار می‌رود در روز جمعه ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) عرضه شوند. دوربین تله‌فوتو دارای ساختار شیشه‌ای تاشده زیر لنز است که اپل از آن با عنوان تتراپریسم یاد می‌کند. این لنز، تکنولوژی نور را چهار برابر منعکس می‌کند و به فاصله کانونی ۱۲۰ میلی‌متری اجازه طی کردن روند مورد نظر را می‌دهد. بنابراین آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس هر دو زوم اپتیکال ۵ برابر و زوم دیجیتال ۲۵ برابر ارایه خواهند داد.

اپل از لرزشگیر اپتیکال با تغییر حسگر سه بعدی برای لنز تله فوتو در مدل پرو مکس استفاده می‌کند و از آنجایی که این لنز می‌تواند در سه جهت حرکت کند، تنظیمات مایکرو را دو برابر نسبت به قبل برای عکس‌های واضح حتی در صورت بزرگنمایی تمام ارایه می‌دهد.

طبق گزارش‌ها اپل از فروشندگان ثانویه خود یعنی فاکسکان و Cowell برای تولید ماژول زوم تاشو و همچنین برای کاهش هزینه ها استفاده خواهد کرد. در همین حال انتظار نمی‌رود شرکت شارپ هیچ ماژول دوربینی را برای آیفون‌هایی که در سال جاری عرضه می‌شود، تولید کند.

برچسب‌ها: