خانهاخبار
دوربین شیائومی ۱۵ اولترا به سنسور بزرگ‌تری مجهز می‌شود

دوربین شیائومی ۱۵ اولترا به سنسور بزرگ‌تری مجهز می‌شود

پرچمدار موردانتظار شیائومی ظاهراً از دوربین بزرگ‌تری در مقایسه با نسل قبلی بهره خواهد برد. 

۵ شهریور ۱۴۰۳

در ماه فوریه سال جاری میلادی، شیائومی از گوشی شیائومی ۱۴ اولترا رونمایی کرد که به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه مجهز است. حالا اما شایعه شده که نسل جدید این گوشی پرمیوم در بازه زمانی مشابه سال آينده میلادی معرفی خواهد شد. 

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، افشاگری برجسته به نام Digital Chat Station ادعا کرده به نمونه اولیه یک گوشی «اولترا» دست پیدا کرده که از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار بهره می‌برد. به نظر می‌رسد گوشی مدنظر این افشاگر همان شیائومی ۱۵ اولترا (Xiaomi 15 Ultra) خواهد بود. 

جزئیات دوربین شیائومی ۱۵ اولترا

طبق گفته‌های افشاگر DCS، پرچمدار پرمیوم شیائومی به مانند نسل قبلی با ماژول دوربین دایره‌ای‌شکل همراه خواهد شد. با این وجود، ظاهراً چینش سنسورها در این دستگاه تغییرات زیادی پیدا خواهد کرد. 

شایان ذکر است که گوشی پرمیوم این برند چینی از دو سنسور تله‌فوتو برخوردار خواهد شد که شامل یک لنز پریسکوپی می‌شود. 

گزارش شده که در مقایسه با نسل قبلی، محصول موردانتظار شیائومی با دوربین اصلی بزرگ‌تری روانه بازار خواهد شد. برای مقایسه، شیائومی ۱۴ اولترا از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه ۱ اینچی بهره می‌برد. در این رابطه، انتظار داریم که مدل جدید این گوشی با سنسور بزرگ‌تر از یک اینچ همراه شود که عملکرد تصویربرداری دستگاه را به طور قابل‌توجهی بهبود می‌بخشد. 

شیائومی ۱۴ اولترا

دیگر مشخصات فنی شیائومی ۱۵ اولترا

طبق شایعات پیشین، نسل جدید سری اولترا از نمایشگر با لبه‌های خمیده بهره خواهد برد که از رزولوشن تصویر 2K پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های برجسته این گوشی دوربین پریسکوپی ۲۰۰ مگاپیکسلی (سنسور ایزوسل HP3 سامسونگ) با زوم اپتیکال ۴ برابری خواهد بود. 

قلب تپنده پرچمدار شیائومی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار خواهد بود که انرژی موردنیاز خود را از باتری ۶۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی دریافت می‌کند. امکان دارد این دستگاه در سه مدل چرمی، فایبرگلاس و سرامیکی به فروش برسد. 

از دیگر قابلیت‌های احتمالی گوشی پرمیوم غول فناوری چین می‌توان به حافظه رم ۲۴ گیگابایتی، سنسور اثرانگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر و رابط کاربری HyperOS 2.0 (مبتنی بر اندروید ۱۵) اشاره کرد. 

برچسب‌ها: