خانهاخبار
قمار اپل روی آیفون‌های امسال!

قمار اپل روی آیفون‌های امسال!

گزارش امروز نشان داده که اپل باز هم تولید آیفون‌های امسال را نسبت به سال قبل افزایش داده است. یک ریسک معقول که می‌تواند درآمد بیشتر این شرکت را تضمین کند.

۵ شهریور ۱۴۰۳

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که سری آیفون ۱۶ در تاریخ ۱۰ سپتامبر (شهریور ماه) سال جاری عرضه شود، البته نمی‌توان این تاریخ را قطعی دانست و احتمال دارد با نزدیک شدن به تاریخ رویداد این ماه اپل، متوجه گزارش دقیق‌تری از آن شویم که تاریخ مذکور را نقض کند. در هر صورت به تازگی The Elec اطلاعات زنجیره تامین اپل را به دست آورده که برنامه‌های تولید این شرکت را آشکار می‌کند.

سری آیفون ۱۶

گفته شده که شرکای تولید اپل در ابتدا حدود ۹۰٫۱ میلیون آیفون تولید خواهند کرد که کمی بیشتر از هدف سال گذشته یعنی ۸۶٫۲ میلیون دستگاه است. جای تعجب نخواهد داشت اگر بگوییم که به مانند سال‌های قبل، اپل قصد دارد مدل‌های پرو مکس بیشتری تولید کند که ۳۷ درصد از کل تولید یا به عبارتی ۳۳٫۲ میلیون دستگاه خواهد بود.

این رقم به طور قابل توجهی بیشتر از ۲۴٫۲ میلیون آیفون ۱۵ پرو مکس در سال گذشته است. از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود تولید آیفون ۱۶ پرو حدود ۲۶٫۶ میلیون (۳۰ درصد) باشد که از ۲۱٫۸ میلیون دستگاه ۱۵ پرو در سال گذشته باز هم بیشتر است.

در مورد نسخه‌های غیر پرو، این مدل‌ها ۳۳ درصد از کل تولید را به خود اختصاص خواهند داد، در حالی که آیفون ۱۶ استاندارد از ۲۱٫۸ میلیون دستگاه به ۲۴٫۵ میلیون دستگاه (۲۷ درصد) افزایش می‌یابد، و از طرف دیگر آیفون ۱۶ پلاس تنها در ۵٫۸ میلیون دستگاه تولید خواهد شد بدین معنی که نه تنها افزایش تولید ندارد، بلکه اپل تولید آن را کاهش داده است. برای مرجع باید گفت که تولید برنامه‌ریزی شده آیفون ۱۵ پلاس در سال گذشته ۸٫۵ میلیون عدد بود.

البته برنامه‌ها بسته به تقاضا همیشه می‌توانند تغییر کنند، اما واضح است که تقاضا برای مدل پلاس هر سال کاهش می‌یابد، بنابراین شایعات در مورد جایگزینی این مدل با نسخه دیگری از آیفون در آینده ممکن است درست باشد (اشاره به آیفون ۱۷ اسلیم).

افزایش تولید آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس نشان دهنده افزایش درآمد اپل است، زیرا این مدل‌ها گران‌ترین مدل‌های مجموعه این شرکت هستند و ممکن است در واقع حاشیه سود بیشتری نیز داشته باشند.

برچسب‌ها: