خانهاخبار
سیستم مدیریت رم جدید گوگل موجب بهبود عملکرد گوشی‌های اندرویدی می‌شود

سیستم مدیریت رم جدید گوگل موجب بهبود عملکرد گوشی‌های اندرویدی می‌شود

شرکت گوگل اخیرا اعلام کرده که با یک راهکار جدید برای مدیریت رم، سرعت گوشی‌های اندرویدی را افزایش خواهد داد.

۳ شهریور ۱۴۰۳

شرکت گوگل قصد داشته تا پشتیبانی از صفحه‌ رم ۱۶ کیلوبایتی را به اندروید اضافه کند و این سیستم عامل به زودی سریع‌تر و کارآمدتر از قبل خواهد شد.

android 1.jpg

این شرکت امروز در بلاگ توسعه دهندگان اندروید اعلام کرد که این سیستم عامل در آینده نزدیک از صفحه‌های رم ۴ و ۱۶ کیلوبایتی پشتیبانی می‌کند. گوگل در حال حاضر به توسعه دهندگان اجازه داده تا در گوشی‌های پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو با نسخه بتای اندروید ۱۵، این قابلیت را تست کنند.

اما این تغییر برای کاربران عادی چه معنایی دارد؟ باید گفت که نتایج این رویکرد جدید بلافاصله قابل مشاهده نخواهند بود؛ اما پس از پشتیبانی محصولات بیشتری از آن، سرعت عملکرد سیستم عامل اندروید افزایش می‌یابد. به ادعای گوگل، این تغییر می‌تواند به بهبود کیفیت ویدیوها، عملکرد بهتر بازی‌ها و اجرای روان‌تر اپلیکیشن‌ها منجر شود.

android 2.jpg

گوگل با انتشار این پست، سازندگان گوشی‌های اندرویدی را از تصمیم خود مطلع کرده تا محصولات بعدی خود را با در نظر گرفتن این امر طراحی کنند. گوگل اظهار داشته که با استفاده از صفحات رم بزرگ‌تر، افزایش عملکرد کلی بین ۵ تا ۱۰ درصد قابل مشاهده است. البته، این رویکرد موجب مصرف بیشتر حافظه رم در گوشی‌های اندرویدی نیز می‌شود.