خانهاخبار
پیکسل ۹ پرو XL در اجرای بازی‌ها از پیکسل ۷ پرو نیز ضعیف‌تر است!

پیکسل ۹ پرو XL در اجرای بازی‌ها از پیکسل ۷ پرو نیز ضعیف‌تر است!

عملکرد ضعیف پرچمدار جدید گوگل در اجرای بازی‌های سنگین موجب نگرانی گیمر‌های موبایلی شده است.

۳ شهریور ۱۴۰۳

به نظر آمده که لذت بازی‌های موبایل برای علاقه‌مندان به سری گوگل پیکسل ۹، زودتر از انتظار به پایان رسیده است. آزمایشی توسط Dame Tech نشان می‌دهد که پردازنده جدید تنسور G4 در اجرای بازی Genshin Impact عملکرد ضعیف‌تری نسبت به دو نسخه قبلی خود، یعنی تنسور G2 سری پیکسل ۷ دارد.

pixel 1.jpg

به ادعای گوگل، این چیپست بیشتر روی عملکرد هوش مصنوعی تمرکز داشته و نتایج بنچمارک‌ها برای این شرکت اهمیت چندانی ندارد. با این وجود، ضعف تنسور G4 در اجرای بازی محبوبی چون Genshin Impact موجب نگرانی عده زیادی از طرفداران سری پیکسل شده است.

خبرگزاری Dame Tech، پیکسل ۹ پرو XL را حین اجرای این بازی با بالاترین تنظیمات بصری ممکن به چالش کشید. این گوشی توانست تا به صورت میانگین، نرخ فریم ۳۹.۲ فریم بر ثانیه را ارائه دهد که حتی از عملکرد پیکسل ۷ پرو نیز ضعیف‌تر است. پرچمدار دو سال گذشته گوگل که چیپست تنسور G2 را به همراه دارد، این بازی را با میانگین ۴۵.۳ فریم بر ثانیه اجرا می‌کند.

pixel 2.jpg

جالب اینجاست که پیکسل ۹ پرو XL در طول آزمایش دمای پایین‌تری را حفظ کرد. دمای این گوشی در اوج خود به ۳۷ درجه سانتی‌گراد رسید، در حالی که پیکسل ۷ پرو دمای بالاتری معادل ۴۲ درجه سانتی‌گراد را تجربه کرد. این موضوع نشان می‌دهد که مشکل تنسور G4، محدودیت سرعت عملکرد به دلیل تولید گرما نیست.

به احتمال زیاد، این چیپست هنوز برای بازی سنگینی چون Genshin Impact بهینه‌سازی نشده است. بنابراین، احتمال بهبود عملکرد تنسور G4 پس از انتشار آپدیت‌های نرم افزاری برای سری پیکسل ۹ وجود دارد.

pixel 4.jpg

عملکرد ضعیف این گوشی، هنگام مقایسه با سایر پرچمداران بازار به شکل بیشتری آشکار می‌شود. گوشی گیمینگ ایسوس راگ فون ۸ پرو، Genshin Impact را به صورت میانگین با فریم ریت ۶۱.۱ فریم بر ثانیه اجرا می‌کند و در سوی دیگر، پرچمدارانی چون آیفون ۱۵ پرو مکس و گلکسی اس ۲۴ اولترا نیز به ترتیب توان اجرای این بازی با فریم ریت ۵۹.۲ فریم بر ثانیه و ۵۱.۴ فریم بر ثانیه را دارند.

pixel 3.jpg

با وجودی که تمرکز اصلی گوگل در این سری عملکرد هوش مصنوعی بوده است؛ باید گفت که چیپست تنسور G4 به بهینه‌سازی بیشتری نیاز دارد. کاربران همواره انتظارات بالایی از گوشی‌های پرچمدار دارند و گوگل برای حفظ جایگاه خود در صنعت موبایل، باید هر چه سریع‌تر برای جلب رضایت گیمر‌ها و کاربران حرفه‌ای نیز اقدام کند.