خانهاخبار
macOS Sequoia به همراه iOS 18 عرضه می‌شود

macOS Sequoia به همراه iOS 18 عرضه می‌شود

همانطور که می‌دانید اپل به طور معمول جدیدترین سیستم عامل مک‌های خود را به همراه iOS جدید عرضه نمی‌کند؛ اما ظاهرا امسال قضیه فرق دارد و خوشبختانه این دو به طور همزمان منتشر خواهند شد.

۴ شهریور ۱۴۰۳

به تازگی مک رومرز دریافته است که سیستم عامل macOS Sequoia، جدیدترین نسخه از سیستم عاملی که بر روی مک اجرا می‌شود، قرار است در اواسط سپتامبر عرضه شود. در حالی که به‌روزرسانی‌های iOS اپل به‌طور مداوم در ماه سپتامبر معرفی می‌شوند، تاریخ‌های عرضه macOS متفاوت است و به‌روزرسانی‌های جدید مک در ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر در سال‌های اخیر منتشر شده‌اند.

سیستم عامل macOS Sequoia

در واقع امسال اپل قصد دارد تا macOS Sequoia را تقریبا همزمان با iOS 18 منتشر کند، نه اینکه انتشار آن را تا اکتبر (مهر ماه) نگه دارد. معرفی هر دو به‌روزرسانی به طور همزمان تضمین می‌کند که ویژگی‌های چند پلتفرمی عملکردی هماهنگ دارند و طبق برنامه کار می‌کنند، به مانند قابلیت iPhone Mirroring. یکی از ویژگی‌های کلیدی جدید، Mirroring آیفونی است که دارای iOS 18 هست و می‌تواند با استفاده از مک دارای macOS Sequoia بسیار بهتر از نسخه‌های قبلی کنترل شود.

دیگر ویژگی‌های جدیدی که به macOS جدید می‌آیند عبارتند از یک برنامه اختصاصی رمز عبور، به‌روزرسانی‌های Notes، نقشه‌ها، iMessage، سافاری و موارد دیگر.

از طرف دیگر ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل هم در زمان راه‌اندازی در macOS Sequoia یا iOS 18 وجود نخواهد داشت، در عوض اپل این قابلیت را در به‌روزرسانی‌های بعدی iOS 18.1 و ,acOS Sequoia 15.1 معرفی خواهد کرد. ما انتظار داریم که این به‌روزرسانی‌ها در ماه اکتبر منتشر شود.

اپل در آستانه برگزاری رویداد پاییزی خود با محوریت آیفون در آخرین مراحل آزمایش بتای macOS Sequoia و iOS 18 است. اگر اپل به زمانی که در چندین سال گذشته استفاده کرده است پایبند باشد، محتمل‌ترین تاریخ رویداد ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) است. اگر این تاریخ واقعی رویداد باشد، آیفون‌های جدید می‌توانند یک هفته بعد در ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) عرضه شوند. به‌روزرسانی‌های جدید iOS به طور معمول در چهارشنبه قبل از عرضه آیفون‌های جدید انجام می‌شود، بنابراین با این جدول زمانی، می‌توانیم iOS 18 و macOS Sequoia را در ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) ببینیم.

با این حال برخی این تاریخ‌ها قطعی نیستند و هرچیزی ممکن است. اپل می‌تواند رویداد را در اواخر سپتامبر برگزار کند، که تخمین تاریخ راه‌اندازی نرم‌افزار را تغییر می‌دهد. در هر صورت در روزهای آینده احتمال زیادی دارد که اپل به طور رسمی زمان رویداد خود را اعلام کند تا تاریخ رسمی آن را متوجه شویم.

برچسب‌ها: