خانهاخبار
گلکسی رینگ غیرقابل تعمیر است!

گلکسی رینگ غیرقابل تعمیر است!

بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهند پوشیدنی جدید سامسونگ به هیچ وجه قابل‌تعمیر نیست.

۳ شهریور ۱۴۰۳

وبسایت iFixit به تازگی گلکسی رینگ (Galaxy Ring) را مورد کالبدشکافی قرار داده که یک حقیقت عجیب راجع‌به آن را تایید می‌کند. اگر پوشیدنی ۳۹۹ دلاری سامسونگ آسیب دید و یا باتری آن از بین رفت، تعمیر این دستگاه اصلاً امکان‌پذیر نیست. 

بررسی‌ها نشان داده‌اند که در صورت خرابی باتری این حلقه هوشمند، هیچ راهی برای تعویض آن نیست و تمام قطعات اصلی این دستگاه نیز روی برد اصلی لحیم شده‌اند. 

کالبدشکافی گلکسی رینگ

فرآیند جداسازی اجزای پوشیدنی سامسونگ شامل ذوب‌کردن پوشش رزین داخلی و جداسازی آن به کمک ابزار تیز می‌شود. وبسایت iFixit همچنین یک اسکن توموگرافی کامیپوتری (CT) از گلکسی رینگ را در اختیار کاربران داده که قطعات داخلی آن را نشان می‌دهد.

قرار دادن قطعات مختلف درون بدنه باریک این پوشیدنی یک شاهکار مهندسی به شمار می‌رود، ولی این موضوع به نقطه‌ضعف اصلی حلقه سامسونگ نیز بدل شده است. در این رابطه، تمامی اجزای داخلی این محصول به صورت بسته‌شده در بدنه قرار گرفته‌اند و تعمیر آن‌ها ممکن نیست. 

سی تی اسکن گلکسی رینگ

حلقه هوشمند غول فناوری کره‌ای از تراشه nRF5340 بهره می‌برد که دو هسته Cortex-M33، حافظه رم ۵۱۲ کیلوبایت، حافظه داخلی ۱ مگابایت و بلوتوث نسخه ۵٫۴ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در کنار این تراشه، یک کوئل شارژ بی‌سیم کوچک و پک باتری قرار گرفته که با تراشه NFC و یک آنتن همراه شده‌اند. 

شایان ذکر است که کوئل شارژ گلکسی رینگ به برد اصلی دستگاه لحیم نشده و با استفاده از یک رابط به برد متصل شده است. با این وجود، امکان تعمیر برد اصلی بدون شکستن حلقه هوشمند امکان‌پذیر نیست.

برچسب‌ها: