خانهاخبار
هرآنچه که تاکنون در مورد سری گلکسی اس 25 می‌دانیم

هرآنچه که تاکنون در مورد سری گلکسی اس 25 می‌دانیم

سری گلکسی اس25، پرچمداران آینده سامسونگ هستند که با در نظر گرفتن بهبودها و قابلیت‌های کلیدی، قصد داریم تا تمام شایعات مهم در مورد آنها را بررسی کنیم.

۲ شهریور ۱۴۰۳

سری اس 25، نسل بعدی پرچمداران سامسونگ است که با قابلیت‌های خاص خود می‌توانند رقیب جدی برای محصولات دیگر کمپانی‌ها باشند. حالا به‌سراغ بررسی مهم‌ترین شایعات منتشر شده در مورد سری گلکسی اس25 می‌رویم.

افزایش احتمالی قیمت نهایی

 اوایل سال 2025، زمانی است که به‌احتمال بسیار شاهد ظهور گوشی‌های سری اس 25 سامسونگ خواهیم بود. در مورد قیمت آنها احتمال می‌رود که تاحدودی گران‌تر باشند، چراکه حداقل در برخی مناطق با پردازنده اسنپ‌دراگون 8 نسل 4 عرضه خواهند شد و استفاده از این پردازنده گران‌قیمت، می‌تواند هزینه نهایی را افزایش دهد.

Galaxy S25

برای مثال، قیمت گلکسی اس 24 از 799 دلار شروع می‌شود که با در نظر گرفتن هزینه‌های افزایش یافته، در نتیجه قیمت گلکسی اس25 فراتر از 799 دلار خواهد بود.

همچنین شرکت کوالکام نیز اعلام کرده که قیمت پردازنده اسنپ‌دراگون 8 نسل 4 تاحدود قابل توجهی افزایش خواهد یافت و این افزایش هزینه می‌تواند بر قیمت نهایی سری اس25 نیز تاثیر داشته باشد.

استفاده از نام‌های جدید

قبل از اینکه به سراغ شایعات طراحی ظاهری دستگاه‌ها برویم، بهتر است به گزارش جالبی اشاره کنیم که نشان می‌دهد گلکسی اس 25 پلاس و اس 25 اولترا، ممکن است نام‌های جدیدی داشته باشند.

این منبع ادعا می‌کند که گلکسی اس 25 اولترا با نام گلکسی اس 25 نوت و گلکسی اس 25 پلاس هم با نام گلکسی اس 25 پرو عرضه خواهد شد.

Galaxy S25

درخصوص تایید یا رد این شایعه باید گفت که افشاگرهای کمتری نسبت به این خصوص اهمیت داده‌اند اما با در نظر گرفتن اینکه سری اولترا با قلم S Pen بیشتر شبیه سری گوشی‌های گلکسی نوت هستند، در نتیجه احتمال این تعویض نام وجود دارد.

تغییر نام پلاس به پرو نیز نیازمند افزایش قابلیت‌ها و مشخصات کلی است و می‌تواند خریداران را در مورد برتری مدل نوت یا پرو، در سردرگمی قرار دهند.

تغییرات قابل توجه در طراحی

همانند سال‌های قبل، سامسونگ برای سری اس 25 خود تغییرات قابل توجهی در طراحی ظاهری در نظر گرفته که می‌تواند آنها را جذاب‌تر کند. گلکسی اس 25 اولترا با نمایشگر بزرگ‌تر، حاشیه‌های باریک‌تر و البته گوشه‌های گردتر می‌تواند یکی از زیباتری گوشی‌های سال 2025 باشد.

Galaxy S25

در همین راستا، اندازه نمایشگر گلکسی S25 اولترا از 6.8 اینچ مدل سال قبل به 6.9 اینچ افزایش خواهد یافت و تاحدودی پهن‌تر نیز خواهد بود.

بنابراین چنین طراحی احتمالا برای تمامی مدل‌های سری S25 در نظر گرفته خواهد شد تا تمامی آنها از طراحی به‌روز سامسونگ برخوردار شوند.

تبدیل گوشه‌های تیز به گرد، حاشیه باریک‌تر و نمایشگر بزرگ‌تر تماما باعث می‌شوند تا در دست گرفتن گوشی راحت‌تر باشد و این همان چیزی است که سامسونگ می‌خواهد به آن برسد.

انبوهی از تغییرات در سیستم دوربین

سامسونگ برای گلکسی اس 25 اولترا تغییرات قابل توجهی در سیستم دوربین لحاظ کرده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Galaxy S25
  • دوربین 1 اینچی 200 مگاپیکسلی جدید
  • دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال 10 برابری و یک دوربین تله‌فوتو با زوم متغیر 5 و 3 برابری
  • دوربین جدید فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی

البته باید در نظر گرفت که این موارد، تماما شایعات منتشر شده از افشاگرهای متفاوت هستند؛ بنابراین بهتر است کمی با شک آنها را در نظر بگیریم.

انتخاب‌های متفاوت برای پردازنده دستگاه

پردازنده اسنپ‌دراگون 8 نسل 4، یکی از موارد قطعی در مورد مشخصات سری Galaxy S25 است که حداقل برای مناطقی مانند آمریکا با آن عرضه خواهد شد. همچنین به پردازنده اگزینوس 2500 نیز اشاره می‌شود که احتمالا برای دیگر مناطق، این پردازنده عرضه می‌شود.

Galaxy S25

اما در این میان، خبری منتشر شد که نشان می‌داد سامسونگ در تامین قطعات اگزینوس 2500 با مشکل مواجه شده و احتمالا برای تمامی مناطق، با اسنپ‌دراگون 8 نسل 4 عرضه خواهد شد.

این خبر فعلا در حد شایعه است و به‌طور قطع نمی‌توان قبول کرد که تماما از اسنپ‌دراگون 8 نسل 4 استفاده کند. البته برخی افشاگرها به پردازنده دایمنسیتی 9400 مدیاتک نیز اشاره می‌کنند که ممکن است سامسونگ به‌جای تراشه اگزینوس، از آن استفاده کند. شایان ذکر است که در مورد اسنپ‌دراگون 8 نسل 4 نیز شک‌وتردیدهایی وجود دارد و شاید به‌خاطر قیمت بالای آن، سامسونگ به استفاده از تراشه مدیاتک و اگزینوس روی بیاورد. 

Galaxy S25

در هر صورت، پردازنده اسنپ‌دراگون 8 نسل 4 قدرت پردازش بیشتری از اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 داشته و همان‌طور که کارشناسان اشاره می‌کنند، سرعت کلاک آن از 3.39 تا 4 گیگاهرتز افزایش خواهد یافت.

در مورد رم دستگاه‌ها نیز احتمال می‌دهیم که گلکسی اس25 با 12 گیگابایت رم، گلکسی اس25 اولترا با 16 گیگابایت رم و گلکسی اس25 پلاس نیز با 12 گیگابایت رم عرضه شوند. علت این افزایش ظرفیت رم‌ها را هم می‌توان به انجام روان پردازش‌های هوش مصنوعی در آنان نسبت داد که قرار است به Galaxy AI مجهز شوند.

باتری بزرگ‌تر

گزارش‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند باتری گلکسی اس25 استاندارد، می‌تواند نسبت به نسل قبل بزرگ‌تر شود اما یک افشای جدید ادعا می‌کند که سری اس25 همانند سال قبل، از باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده خواهند کرد.

بنابراین اطلاعات منتشر شده در مورد باتری دستگاه، باهم متناقض هستند اما افشای منتشر شده در مورد مشابه بودن ظرفیت باتری سری اس25، معتبرتر به‌نظر می‌رسد. به‌طور کلی، حدس می‌زنیم که سری اس25 حداقل مانند سری اس24 دارای یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی باشد.

برچسب‌ها: