خانهاخبار
چت جی‌پی‌تی چگونه در iOS 18 دستیار سیری را هوشمندتر خواهد کرد؟

چت جی‌پی‌تی چگونه در iOS 18 دستیار سیری را هوشمندتر خواهد کرد؟

اواخر امسال، اپل قصد دارد تا دستیار سیری در آی‌اواس 18 را به چت جی‌پی‌تی مجهز کند. اما با توجه به اینکه اپل، هوش مصنوعی خود را گسترش داده و نسبتا هم کامل است، در نتیجه چت جی‌پی‌تی چگونه می‌تواند سیری را هوشمندتر و قدرتمندتر کند؟ 

۳ شهریور ۱۴۰۳

اپل با معرفی قابلیت‌های iOS 18 از هوش مصنوعی اختصاصی خود نیز رونمایی کرد که بخش‌های مختلفی مانند سیری را به ویژگی‌های جذابی مجهز خواهد کرد. با این وجود، اپل در حال همکاری با OpenAI است تا توانایی‌های چت جی‌پی‌تی را به‌عنوان یک مکمل، در کنار Apple Intelligence داشته باشد. 

سیری در iOS 18 چگونه از چت جی‌پی‌تی کمک می‌گیرد؟

چت جی‌پی‌تی به‌طور کامل در iOS 18 ادغام خواهد شد بنابراین برای فعال کردن آن در سیری نیازی به دانلود یا نصب برنامه جداگانه ،ساخت حساب OpenAI و یا ورود به حساب ساخته شده نخواهید داشت.

در واقع کاربر با استفاده از سیری در iOS 18، به‌طور نامحسوس از بهترین قابلیت‌های چت جی‌پی‌تی استفاده خواهد کرد و بنابراین به هیچ تنظیم خاصی نیاز ندارد.

چت جی‌پی‌تی در iOS 18، به سوال‌هایی پاسخ خواهد داد که تاکنون سیری از پاسخ آنها عاجز بوده است.

یکی از مزایای حضور چت جی‌پی‌تی در iOS 18 پاسخ دادن به سوالاتی در مورد «دانش جهانی» است که تاکنون سیری نمی‌توانست به آنها پاسخ بدهد. 

ChatGPT in iOS18

«دانش جهانی» عبارتی است که اپل چندین بار در رویداد WWDC از آن استفاده کرد و آن را با «دانش شخصی» که سیری در پاسخ به آنان تخصص دارد متضاد می‌داند.

به‌عبارتی دیگر، سوالاتی از قبیل تقویم، پیام‌ها و رویدادهای آتی شما در زمره سوالات «دانش شخصی» قرار می‌گیرند که سیری می‌تواند آنها را مدیریت کرده و پاسخ دهد.

در حال حاضر زمانی که سیری توانایی پاسخگویی به یک سوال خاص را ندارد، آن را در اینترنت جست‌وجو می‌کند اما در iOS 18، با ظهور نسخه GPT4o پلتفرم چت جی‌پی‌تی، به‌راحتی و به سرعت می‌توانید به بهترین پاسخ برای هر سوالی برسید.

بنابراین، دانش ارائه شده توسط چت جی‌پی‌تی می‌تواند به‌شدت بهره‌وری سیری در iOS 18 را بهبود بخشد.

چت جی‌پی‌تی می‌تواند حرفه‌ای‌ترین متن‌ها را برای شما آماده کند

یکی دیگر از بخش‌هایی که چت جی‌پی‌تی، iOS 18 را کامل‌تر خواهد کرد، ایجاد متن و تصاویر براساس درخواست شما است.

در حالی که هوش مصنوعی اختصاصی اپل با مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف بازنویسی و یا تصحیح متن ارائه شده، اما نمی‌تواند به‌طور کامل، برایتان یک متن آماده کند اما می‌توانید از چت جی‌پی‌تی بخواهید تا برایتان یک ایمیل نوشته و یا بخواهید براساس درخواست‌های شما، برایتان یک تصویر ایجاد کند.

ChatGPT in iOS18

البته در مورد خلق تصویر باید به Apple Intelligence نیز اشاره کنیم که قدرت ایجاد تصویر خاص خود را دارد اما همان‌طور که اشاره شد، چت جی‌پی‌تی به‌عنوان نسخه مکمل آن حضور خواهد داشت.

همچنین باید اشاره کرد که تمامی این موارد، هم‌اکنون در نسخه وب چت جی‌پی‌تی قابل استفاده هستند اما استفاده از آن در داخل سیستم‌عامل، می‌تواند دسترسی به آن را راحت‌تر کند.

آیا باید نگران داده‌های خود در برابر استفاده چت جی‌پی‌تی از آنها باشیم؟

کاربران اپل به‌طور کلی اعتماد بالایی نسبت به اقدامات حریم خصوصی این شرکت دارند اما آیا شرکت OpenAI نیز همان مقدار به اطلاعات کاربران دسترسی دارد؟ پاسخ این است: خیر؛ زیرا OpenAI اعلام کرده که چت جی‌پی‌تی قرار داده شده در iOS 18، در مورد داده‌هایی که از کاربران دریافت می‌کند، محدود شده است.

ChatGPT and Siri

در طول مراسم WWDC، مدیر اجرایی اپل، کریگ فدریگی اعلام کرد که با ادغام چت جی‌پی‌تی در iOS 18، اطلاعات کاربران ثبت نخواهد شد.

بنابه گزارشات منتشر شده، اپل احتمالا برنامه‌های خاصی را برای دستیار سیری خود در نظر گرفته تا با ادغام کردن چت جی‌پی‌تی و حتی گوگل جمنای، تمام دستیاران هوش مصنوعی را در یک جا جمع کند. با این کار، کاربران اپل می‌توانند بهترین پلتفرم‌های هوش مصنوعی را با استفاده از سیری در دسترس داشته باشند.

برچسب‌ها: