خانهاخبار
گلکسی AI چیست؟ هر آنچه که باید درباره هوش مصنوعی سامسونگ بدانید

گلکسی AI چیست؟ هر آنچه که باید درباره هوش مصنوعی سامسونگ بدانید

گلکسی AI یکی از مواردی است که می‌تواند بیشتر کاربران را به خریدن گوشی‌های گلکسی سوق دهد.

۱۲ شهریور ۱۴۰۳

اگر به‌تازگی به خرید یک گوشی هوشمند جدید گلکسی از سامسونگ وسوسه شده‌اید، احتمالاً در مورد گلکسی AI — تلاش بزرگ این شرکت در زمینه هوش مصنوعی — چیزهایی شنیده‌اید. این ویژگی‌ها در سراسر گوشی پراکنده شده‌اند، از تماس‌ها گرفته تا عکس‌ها و حتی بیشتر در برنامه Health که بخشی از ساعت‌های هوشمند و ایربادهای این شرکت است.

شما می‌توانید ویژگی‌های گلکسی AI را در دستگاه‌های زیر پیدا کنید:

  • سری گلکسی S21 
  • سری گلکسی S22 
  • سری گلکسی S23 
  • سری گلکسی S24 
  • گلکسی Z Fold 4
  •  گلکسی Z Fold 5
  •  گلکسی Z Fold 6
  •  گلکسی Z Flip 4
  •  گلکسی Z Flip 5
  •  گلکسی Z Flip 6 
  • سری گلکسی Tab S8
  •  سری گلکسی Tab S9

همراه با این دستگاه‌ها، همچنین گلکسی AI را در گلکسی Buds 3 و گلکسی Buds Pro 3 پیدا خواهید کرد. گلکسی Watch 7، گلکسی Watch Ultra و گلکسی Ring نیز از گلکسی AI استفاده می‌کنند. در نهایت، لپ‌تاپ‌های گلکسی Book 4 Edge سامسونگ نیز دارای گلکسی AI هستند.

ویژگی‌های گلکسی AI در دسترس بر اساس مدل و منطقه متفاوت است و برخی ممکن است فقط زمانی کار کنند که دو دستگاه سامسونگ را به هم وصل کنید، مانند گلکسی Z Fold 6 و گلکسی Watch 7 یا گلکسی Ring. اگرچه گوشی‌های گلکسی S21 و گلکسی S22 می‌توانند برخی ویژگی‌های گلکسی AI را اجرا کنند، اما این لیست بسیار کوتاه است.

برای بهره‌مندی حداکثری از گلکسی AI، به جدیدترین مدل‌های گلکسی Z Fold 6 و گلکسی Z Flip 6 نیاز دارید. سامسونگ اعلام کرده است که تمام ویژگی‌های گلکسی AI تا پایان سال 2025 رایگان خواهند بود. این ممکن است به معنای معرفی اشتراک پس از این زمان باشد، اما ما چیزی در مورد برنامه‌های سامسونگ برای هزینه‌ها، بسته‌ها و ویژگی‌های درگیر در چنین طرحی نمی‌دانیم.

گوشی سامسونگ

اما گلکسی AI دقیقاً چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ وقتی صفحه تنظیمات هر گوشی سامسونگ سازگار را مرور کنید، یک بخش به نام گلکسی AI پیدا خواهید کرد که یک مرور کلی از ویژگی‌های اصلی در اکثر گوشی‌های ذکرشده ارائه می‌دهد. در اینجا لیستی از آنچه دریافت می‌کنید آمده است، اما توجه داشته باشید که برخی از این ویژگی‌ها ممکن است در گوشی شما موجود نباشند:

Call Assist: این ویژگی تماس‌ها را به‌صورت همزمان برای شما ترجمه می‌کند. زبان‌های مختلفی در دسترس هستند، از جمله اسپانیایی، چینی (همچنین چینی اصلی و هنگ کنگی)، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی، ژاپنی، کره‌ای، هندی، تایلندی و انگلیسی با لهجه‌های بریتانیایی، هندی و استرالیایی. این ویژگی در برنامه اصلی تلفن و سایر برنامه‌هایی که امکان برقراری تماس را دارند مانند واتساپ، گوگل میت، اینستاگرام و لاین کار می‌کند.

Chat Assist: علاوه بر ترجمه پیام‌ها، Chat Assist همچنین می‌تواند بر اساس یک خلاصه کوتاه، پیام‌ها را به سبک‌های مختلف برای شما بنویسد و همچنین گرامر و املای شما را بررسی کند. زبان‌های موجود با زبان‌هایی که در Call Assist استفاده می‌شود مطابقت دارد و می‌توانید انتخاب کنید که کدام ویژگی‌ها در Chat Assist فعال باشند، بنابراین اگر نمی‌خواهید نکات سبک و گرامر فعال باشند، می‌توان آنها را غیرفعال کرد.

Interpreter: یکی دیگر از ویژگی‌های هوش مصنوعی مبتنی بر ترجمه، این بار در مکالمات حضوری و گفتاری کار می‌کند. ترجمه زنده به‌صورت متنی روی صفحه نمایش یا به‌صورت صوتی از طریق یک جفت گلکسی بادز ظاهر می‌شود. این ویژگی را می‌توان به‌صورت مکالمه دوطرفه با لمس برای صحبت یا در محیط زنده که میکروفون گوشی فعال است، استفاده کرد و امکان استفاده از آن در محیط‌های مختلف وجود دارد.

این ویژگی بسته به گوشی گلکسی که استفاده می‌کنید متفاوت است. اگر از گلکسی Z Fold 6 یا Z Flip 6 استفاده می‌کنید، می‌توانید چندین صفحه را برای نمایش متن ترجمه‌شده به‌صورت همزمان تنظیم کنید بدون اینکه صفحه را با شخص دیگر به اشتراک بگذارید. این ویژگی با همان زبان‌هایی که در ویژگی‌های دیگر Assist استفاده می‌شود، پشتیبانی می‌شود.

هوش مصنوعی سامسونگ

Note Assist: این ویژگی به‌طور پیش‌فرض غیرفعال است، بنابراین برای فعال‌کردن آن به صفحه تنظیمات بروید. این ویژگی اکثر قابلیت‌های مشابه Call و Chat Assist را به برنامه Samsung Notes می‌آورد — مانند بررسی گرامر و املاء و ترجمه — به‌همراه فرمت‌دهی خودکار، خلاصه‌سازی و رونوشت برای ضبط‌های صوتی. همچنین شامل ویژگی Sketch to Image است که نقاشی‌های ساده شما را به تصاویر واقعی‌تر تبدیل می‌کند و بخشی از ویژگی Drawing Assist در گلکسی AI است.

Transcript Assist: مانند Note Assist، این ویژگی نیز به‌طور پیش‌فرض غیرفعال است، اما زمانی که آن را فعال کنید، هوش مصنوعی رونوشت متنی، خلاصه‌ها و ترجمه‌های ضبط‌های صوتی انجام شده با برنامه ضبط سامسونگ را ارائه می‌دهد. این ویژگی از همان زبان‌های دیگر ویژگی‌های ترجمه پشتیبانی می‌کند و نیاز به پردازش فایل صوتی اصلی در فضای ابری دارد، اما سامسونگ این داده‌ها را ذخیره نمی‌کند.

1.jpg

Browsing Assist: احتمالاً حدس زده‌اید، Browsing Assist صفحات وبی را که با استفاده از برنامه مرورگر سامسونگ بازدید می‌کنید، خلاصه و ترجمه می‌کند. در اینجا هم همان شرایطی که برای Transcript Assist وجود دارد اعمال می‌شود، یعنی داده‌ها در فضای ابری پردازش می‌شوند اما ذخیره نمی‌شوند و این ویژگی به‌طور پیش‌فرض غیرفعال است.

با گلکسی AI خلاق شوید

1.jpg

والپیپر محیطی عکس: علاوه بر حالت والپیپر مبتنی بر هوش مصنوعی مولد که در گوشی‌های مختلف اندرویدی مشاهده می‌شود و در آن هوش مصنوعی یک والپیپر بر اساس چندین کلمه کلیدی ایجاد می‌کند، ویژگی والپیپر محیطی عکس یکی از عکس‌های شما را می‌گیرد و به آن یک افکت آب و هوایی متفاوت اضافه می‌کند. برای کارکرد این ویژگی، داده‌های موقعیت مکانی از برنامه آب و هوا لازم است.

دستیار طراحی: قبلاً یکی از ویژگی‌های دستیار طراحی به نام "Sketch to Image" را معرفی کردیم که طرح‌های ابتدایی شما را به چیزی جذاب‌تر تبدیل می‌کند. این ویژگی در برنامه Samsung Notes استفاده می‌شود. دستیار طراحی همین کار را در ویرایشگر عکس نیز انجام می‌دهد و طرح‌هایی که روی عکس‌های خود کشیده‌اید را به چیزی واقع‌گرایانه‌تر تبدیل می‌کند. در حال حاضر، Sketch to Image تنها بر روی گلکسی Z Fold 6 و گلکسی Z Flip 6 در دسترس است.

دستیار عکس: این ویژگی در مجموعه ویرایش عکس سامسونگ در برنامه گالری کار می‌کند. شامل ویژگی‌هایی است که از قبل موجود بوده‌اند، مانند جابجایی، تغییر اندازه و تغییر موقعیت افراد و اشیاء برای تغییر ظاهر عکس شما. یک ابزار سرگرم‌کننده دیگر به نام "Portrait Studio" نیز وجود دارد که عکس‌های افراد را در یک سبک جدید دوباره تصور می‌کند، مانند کارتون سه‌بعدی، طرح، آبرنگ یا نقاشی کامیک. این ویژگی در حال حاضر تنها بر روی گلکسی Z Fold 6 و Z Flip 6 موجود است.

1.jpg

ویژگی‌های دیگر گلکسی AI Circle to Search: سامسونگ ویژگی Circle to Search را با سری گلکسی S24 معرفی کرد و اکنون در اکثر دستگاه‌های سازگار با گلکسی AI در دسترس است. با این حال، اگرچه این ویژگی بر روی گوشی‌های سامسونگ موجود است، اما از نظر فنی یک ویژگی جستجوی تصویر گوگل است، بنابراین در گوشی‌های پیکسل نیز قابل استفاده است. استفاده از آن بسیار ساده است. کافی است صفحه را به بالا بکشید تا آن را فعال کنید، قسمت مورد نظر تصویر را دایره بکشید و همین.

Instant Slo-mo: این ویژگی ویدیویی جذاب در برخی از گوشی‌های سامسونگ از جمله سری گلکسی S24، گلکسی S23، Z Fold و Z Flip موجود است. این ویژگی از هوش مصنوعی برای تولید فریم‌های اضافی در ویدیویی که ضبط کرده‌اید استفاده می‌کند و به شما امکان می‌دهد آن را آهسته کنید تا ویدیوی اسلوموشن خود را ایجاد کنید، حتی اگر به‌طور عمدی ویدیوی اسلوموشن ضبط نکرده‌اید. این ویژگی در برنامه گالری در گوشی‌های سازگار در دسترس است.

دستیار سلامت: اگر از برنامه Health سامسونگ استفاده می‌کنید و دارای یک ساعت گلکسی یا حلقه گلکسی هستید، گلکسی AI داده‌های شما را گرفته و بینش‌ها و راهنمایی‌های شخصی‌تری ارائه می‌دهد. این شامل امتیاز انرژی جدید است که بر اساس داده‌های خواب و فعالیت است و سامسونگ آن را "پیام‌های انگیزشی و نکات آموزشی" می‌نامد که هر روز به شما ارسال می‌شود.

گلکسی بادز 3 پرو: اگرچه گلکسی بادز 3 پرو ویژگی خاصی از گلکسی AI ندارد، اما سامسونگ از هوش مصنوعی گلکسی برای معرفی ویژگی‌های جدید و بهبود یافته استفاده کرده است. به عنوان مثال، از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای EQ، حذف نویز فعال و حالت صدای محیط استفاده می‌کند، از جمله برای کمک به تشخیص صدای آژیر. گلکسی بادز 3 پرو همچنین با ویژگی‌های مختلف ترجمه کار می‌کند و گزینه‌های حالت شنیدن یا مکالمه در دسترس است، به شرطی که به یک گوشی سازگار گلکسی متصل باشد.

سامسونگ به‌طور اجتناب‌ناپذیری ویژگی‌های بیشتری به گلکسی AI اضافه خواهد کرد، بنابراین این لیست به زیاد شدن آیتم های خود ادامه خواهد داد. همچنین از این برندینگ به روش‌های مختلف استفاده می‌کند، بنابراین آماده باشید که آن را در همه چیز از لپ‌تاپ‌ها تا ایربادهای خود امروز و احتمالاً محصولات هوشمند متصل آینده ببینید.

برچسب‌ها: