خانهاخبار
از رویداد شهریور ماه اپل چه انتظاری داریم؟

از رویداد شهریور ماه اپل چه انتظاری داریم؟

با بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد سالیانه اپل فاصله چندانی نداریم؛ رویدادی که در آن نسل جدید پرفروش‌ترین محصول آن یعنی آیفون رونمایی می‌شود. اما این همه ماجرا نیست و قرار است شاهد محصولات جدید دیگر هم در این مراسم باشیم.

۱ شهریور ۱۴۰۳

اپل رویداد سالانه آیفون خود را در ماه جاری برگزار می‌کند و برخی از نشانه‌ها به ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) به عنوان تاریخی که این شرکت سری جدید آیفون ۱۶ خود را معرفی می‌کند، اشاره دارد. اما شایان ذکر است که انتظار می‌رود چند محصول دیگر نیز رونمایی شوند.

رویداد شهریور اپل

بر همین اساس قصد داریم تا ببینیم بر اساس گزارش‌ها و شایعات، قرار است چه محصولاتی در این مراسم معرفی شوند.

اپل واچ سری ۱۰

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، انتظار می‌رود اپل در سال ۲۰۲۴ نسخه نازک‌تر اپل واچ را عرضه کند، اما احتمالا تفاوت چشمگیری با مدل‌های فعلی نخواهد داشت. اندازه صفحه نمایش بزرگتر از دیگر مواردی است که پیش‌بینی می‌شود و اپل قصد دارد به ارایه دو مدل برای این محصول همچنان ادامه دهد.

گفته می‌شود که اندازه اپل واچ جدید بزرگ‌تر از دو اندازه بدنه استاندارد اپل واچ باشد. بدین معنی که مدل ۴۵ میلی‌متری، به کوچک‌ترین گزینه تبدیل شود، در حالی که انتظار می‌رود اندازه بدنه کاملا جدید ۴۹ میلی‌متری، مطابق با اپل واچ اولترا فعلی، به عنوان گزینه بزرگ‌تر معرفی شود.

مینگ چی کو تحلیلگر اپل نیز پیش بینی می‌کند که اپل واچ سری ۱۰ سال ۲۰۲۴ دارای طراحی باریک‌تر با صفحه نمایش بزرگتر خواهد بود. کو انتظار دارد سری ۱۰ در اندازه‌های ۴۵ و ۴۹ میلی‌متری عرضه شود که نسبت به گزینه‌های فعلی ۴۱ و ۴۵ میلی متری افزایش یافته است.

apple-watch-series-9-display.jpeg

انتظار می‌رود که اپل واچ نسل بعدی از مس با روکش رزین استفاده کند که باعث می‌شود برد منطقی نازک‌تری داشته باشد و دوام و مقاومت در برابر آب را افزایش دهد.. ک برد منطقی نازک‌تر فضای داخلی اضافی را برای سایر اجزا ایجاد می‌کند.

پیش از این مارک گورمن اشاره کرده بود که اپل در حال بررسی یک سیستم اتصال بند مغناطیسی است که می‌تواند فضای بیشتری را در اپل واچ آزاد کند، اما آخرین گزارش‌های او اشاره‌ای به این ویژگی ندارند. نکته مهم اینکه در صورت پیاده‌سازی این مکانیزم، سیستم بند مغناطیسی مذکور ممکن است بندهای موجود را با مدل‌های جدید ناسازگار کند.

اپل همچنین روی ویژگی‌هایی برای تشخیص فشار خون بالا و آپنه خواب در سری ۱۰ کار می‌کند، اما گورمن اظهار کرده که ممکن است این ویژگی‌ها برای عرضه آماده نباشند. طبق گزارش‌ها اپل با مشکلات قابلیت اطمینان با ویژگی فشار خون بالا مواجه است که می‌تواند باعث تاخیر شود و تشخیص آپنه خواب به نظارت بر اکسیژن خون متکی است، ویژگی که اپل به دلیل نگرانی‌های ثبت اختراع به طور موقت از اپل واچ حذف کرده است.

اپل واچ اولترا ۳

هنگامی که اپل واچ اولترا ۲ در سال گذشته معرفی شد، ویژگی‌های کلیدی جدید شامل صفحه نمایش ۵۰ درصد روشن‌تر، تراشه S9 سریع‌تر، حرکت دوبار ضربه برای تعامل با ساعت بدون لمس صفحه نمایش، سیری روی دستگاه و افزایش حافظه داخلی بود. با این حال احتمال دارد که امسال ویژگی‌های جدید بیشتری را در این محصول ببینیم.

در ابتدا اعتقاد بر این بود که اپل در حال کار بر روی یک اپل واچ اولترا با نمایشگر میکرو ال ‌ای‌دی است که باعث افزایش روشنایی، کنتراست بهتر و بهبود کارایی باتری می‌شود. اما به نظر می‌رسد این برنامه ها برای مدت نامعلومی به تعویق افتاده است.

در نتیجه، طراحی اپل واچ اولترا ۳ احتمالا تا حد زیادی بدون تغییر باقی می‌ماند. مارک گورمن به تازگی گفته است که نسل سوم اپل واچ اولترا امسال تقریبا ظاهری مشابه نمونه اصلی خواهد داشت. او پیش‌تر یک اپل واچ X کاملا بازطراحی شده با بدنه نازک‌تر و بندهای مغناطیسی را بازگو کرده بود، اما این مدلی متفاوت از اولترا خواهد بود و او گفت که در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.

Apple-Watch-Ultra-2-hero-feature-white.jpg

به گفته مینگ چی کو تحلیل‌گر زنجیره تامین اپل، انتظار می‌رود اپل واچ اولترا ۳ در مقایسه با اپل واچ اولترا ۲ تقریبا هیچ ارتقای سخت‌ افزاری جدیدی نداشته باشد. به نظر می‌رسد عبارات او حاکی از آن است که شایعه تشخیص فشار خون و آپنه خواب وجود دارد و از طرف دیگر ویژگی‌های یادگیری ماشینی مبتنی بر نرم افزار با تکیه بر حسگرهای موجود وجود خواهد داشت. با این حال مارک گورمن می‌گوید اپل واچ اولترا ۳ دارای پردازنده جدیدی است که جایگزین تراشه S9 سال گذشته می‌شود و این می‌تواند زمینه را برای برخی از پیشرفت‌های هوش مصنوعی در آینده فراهم کند.

انتظار می‌رفت اپل واچ اولترا نسل سوم دارای قابلیت‌های بهبود یافته ردیابی سلامتی مانند نظارت بر فشار خون و تشخیص آپنه خواب باشد که با ویژگی‌های شایعه شده اپل واچ سری ۱۰ همخوانی دارد، اما همانطور که در بالا ذکر شد، این ویژگی‌ها می‌توانند حتی فراتر روند.

از طرفی شایعه شده است که اپل از فناوری جدید پنل اولد کم مصرف در مدل‌های جدید اپل واچ استفاده می‌کند تا مصرف انرژی نمایشگر همیشه روشن خود را کاهش دهد. اگر اینطور باشد، بعید است که اپل از این فناوری در آخرین مدل سری خود استفاده کند، بدون اینکه آن را به آخرین مدل اپل واچ اولترا نیز بیاورد.

اپل واچ SE نسل ۳

طبق گزارش‌های اخیر، اپل واچ SE نسل سوم اپل ممکن است تغییرات قابل توجهی داشته باشد. دیوید هسیه تحلیلگر تحقیقاتی، اظهار کرده که مدل جدید نمایشگر بزرگ‌تری دارد که با اپل واچ سری ۸ با اندازه‌های قاب ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری مطابقت دارد. این نشان دهنده افزایش نسبت به گزینه‌های ۴۰ میلی متری و ۴۴ میلی‌متری فعلی است که به طور بالقوه حدود ۱۲ درصد مساحت صفحه نمایش بیشتری را ارایه می‌دهد.

Apple-Watch-SE-3-Mock-Feature.jpg

مارک گورمن از بلومبرگ هم گزارش می‌دهد که اپل احتمالا از پلاستیک سفت و سخت به جای آلومینیوم برای بدنه این ساعت استفاده می‌کند. این تغییر مواد می‌تواند هزینه‌های تولید را کاهش دهد و برای والدینی که برای کودکان خرید می‌کنند جذاب باشد. این به‌روزرسانی‌ها نشان ‌دهنده استراتژی اپل برای ایجاد یک گزینه ساعت هوشمند در دسترس‌تر، متعادل کردن ویژگی‌های مدرن با مقرون به صرفه بودن و دوام است.

ایرپادز ۴

انتظار می‌رود نسل چهارم ایرپادز استاندارد در سپتامبر یا اکتبر (شهریور یا مهر) عرضه شوند و اپل قصد دارد دو نسخه را با قیمت‌های متفاوت ارایه کند، بنابراین احتمال قابل ‌توجهی وجود دارد که بتوانیم آنها را در این ماه در رویداد آیفون ۱۶ اپل ببینیم. هر دو مدل ظاهری بازطراحی شده دارند و دارای درگاه USB-C به جای پورت لایتنینگ، ساقه‌های کوتاه‌تر شبیه به ایرپادز پرو، تناسب بهتر و کیفیت صوتی بهبود یافته هستند.

انتظار می‌رود نسخه رده بالاتر شامل قابلیت حذف نویز فعال (ANC) باشد که برای اولین بار آن را با قیمتی مقرون به صرفه‌تر معرفی می‌کند. این نسخه همچنین احتمالا دارای یک بلندگو در جعبه شارژ برای ردیابی موقعیت مکانی توسط فاند مای است. در حالی که ارزان‌تر از ایرپادز پرو (۲۴۹ دلار) خواهد بود، ویژگی‌هایی مانند سری‌های گوش سیلیکونی را شامل نمی‌شود.

AirPods-Fourth-Generation-Feature-Red.jpg

انتظار می‌رود نسل بعدی ایرپادز تراشه H2 را از نسل دوم ایرپادز پرو به ارث ببرند. در حال حاضر ایرپادز نسل دوم و سوم از تراشه H1 استفاده می کنند. تراشه H2 اتصال بلوتوث ۵.۳ را به ارمغان می‌آورد که اتصالات سریع‌تر و با ثبات‌تری را با لوازم جانبی بلوتوثی ارایه می‌دهد و همچنین راندمان انرژی را بهبود می‌بخشد که می‌تواند به عمر باتری طولانی‌تر منجر شود.

اپل ادعا می‌کند که تراشه H2 وقتی با یک درایور صوتی کم اعوجاج و تقویت ‌کننده سفارشی در ایرپادز پرو جفت می‌شود، تجربه آکوستیک استثنایی را ارایه می‌کند. این ترکیب به لطف پیشرفت‌های صوتی محاسباتی فعال ‌شده توسط تراشه H2، باس غنی‌تر و صدای شفاف‌تر در طیف وسیع‌تری از فرکانس‌ها را به همراه دارد. بنابراین به احتمال زیاد بهبودهای مشابهی در نسل چهارم ایرپادز مشاهده خواهد شد.

ایرپادز مکس ۲

اپل می‌تواند نسل دوم ایرپادز مکس را نیز در رویداد سپتامبر خود رونمایی کند، اما مانند ایرپادز نسل چهار، این ایرپادز هم ممکن است اواخر ماه اکتبر عرضه شود و شایعات تنها به عرضه در اواخر ۲۰۲۴ اشاره می‌کنند. ایرپادز مکس در حال حاضر قدیمی‌ترین مدل در خط تولید ایرپادز اپل است که در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ماه ۱۳۹۹) عرضه شد. حالا بیش از سه سال بعد، شایعاتی در مورد نسل جدیدی از مدلی که انتظار می‌رود اواخر امسال عرضه شود، منتشر شده است.

یکی از تغییرات مهم جایگزینی درگاه لایتنینگ با پورت USB-C خواهد بود که با قوانین اروپایی همسو می‌شود و یکنواختی در میان مدل‌های ایرپادز اپل ایجاد می‌کند. در نتیجه ایرپادز مکس ۲ به جای کابل لایتنینگ به USB-C قبلی، یک کابل شارژ USB-C به USB-C خواهد داشت. علاوه بر این، اپل باید یک کابل صوتی USB-C به ۳٫۵ میلی‌متر هم ارایه دهد تا کاربران بتوانند ایرپادز مکس نسل دو را به دستگاه‌هایی با درگاه‌های صوتی ۳٫۵ میلی‌متری متصل کنند.

AirPods-Max-Gen-2-Feature-Black-2.jpg

بلوتوث 5.3 هم که در حال حاضر در سری ایرپادز پرو ۲، آیفون ۱۵ و آخرین مدل‌های اپل واچ وجود دارد، تقریبا به طور قطع در نسل دوم ایرپادز مکس هم گنجانده خواهد شد.

انتظار می‌رود اپل ایرپادز مکس جدید را در رنگ‌های تازه عرضه کند، اگرچه این رنگ‌ها به طور دقیق مشخص نیست. در حال حاضر این محصول در رنگ‌های خاکستری فضایی، نقره‌ای، سبز، آبی آسمانی و صورتی با بالشتک‌های گوش قابل تعویض برای ترکیب رنگ‌های سفارشی در دسترس هستند.

اگرچه هیچ شایعه خاصی در مورد تراشه H2 در ایرپادز مکس ۲ وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد که احتمالا آن را نیز شامل شود. تراشه H2 که برای هدفون‌های اپل طراحی شده است، کیفیت صدا را بهبود می‌بخشد، عمر باتری را بیشتر می‌کند و از ویژگی‌هایی مانند صدای شخصی‌سازی شده و آگاهی مکالمه پشتیبانی می‌کند.

قاب‌های جدید آیفون و بندهای جدید اپل واچ

همانطور که در رویدادهای سپتامبر اپل معمول است، به احتمال زیاد قاب‌های جدید آیفون و بندهای اپل واچ در رنگ های متنوع و تازه عرضه خواهند شد. کیس‌ها و بندهای جدید گاهی اوقات فقط چند دقیقه پس از پایان رویداد برای سفارش در فروشگاه آنلاین اپل در دسترس قرار می‌گیرند.

march-2023-apple-watch-bands.jpg

قابل ذکر است که امسال انتظار می‌رود بزرگ‌تر از دو اندازه استاندارد بدنه اپل واچ در مدل‌های سری اپل واچ، اندازه ۴۵ میلی‌متری، کوچک‌ترین گزینه باشد. به نطر می‌رسد اندازه بدنه کاملا جدید ۴۹ میلی‌متری، مطابق با اپل واچ اولترا فعلی، به عنوان گزینه بزرگ‌تر معرفی شود. با توجه به اینکه اپل واچ اولترا ۴۹ میلی‌متری با بندهای طراحی ‌شده برای مدل‌های سری ۴۵ میلی‌متری اپل واچ سازگار است، این امکان وجود دارد که بندهای اپل واچ برای اولین بار با هر دو مدل سری ۱۰ و اپل واچ اولترا سازگار باشند.

نرم افزارهای جدید برای محصولات اپل

سیستم عامل iOS 18 برای آیفون، سیستم عامل iPadOS 18 برای آیپد، سیستم عامل watchOS 11 برای اپل واچ و tvOS 18 برای اپل تی وی قرار است پس از چندین ماه آزمایش بتا در ماه سپتامبر منتشر شوند و اپل احتمالا تاریخ انتشار این نرم افزار را ارایه خواهد کرد. این به‌روزرسانی‌ها گاهی اوقات در عرض چند روز پس از رویداد منتشر می‌شوند که امید می‌رود امسال نیز به همین روال باشد.

iOS-18-Public-Beta-Thumb-1.5.jpg

برچسب‌ها: