خانهاخبار
قابلیتی که گلکسی اس ۲۵ الترا می‌تواند از آیفون ۱۵ کپی کند

قابلیتی که گلکسی اس ۲۵ الترا می‌تواند از آیفون ۱۵ کپی کند

وقت آن رسیده تا داینامیک آیلند را روی اندروید ببینیم.

۱۲ شهریور ۱۴۰۳

سامسونگ گلکسی S24 مجموعه‌ای از ویژگی‌های جذاب جدید دارد که همه می‌توانند از آن لذت ببرند، اما هنوز برخی قابلیت‌ها در آن وجود ندارد. شارژ بی‌سیم Qi2 یک نمونه قابل توجه است، زیرا اولین شارژرها قبلاً عرضه شده‌اند و این استاندارد اکنون در آیفون 13 و مدل‌های بعدی، از جمله آیفون 15، در دسترس است.

اما یک ویژگی دیگر وجود دارد که آیفون‌ها ارائه می‌دهند و سایر گوشی‌ها ندارند: داینامیک آیلند. ایده پشت این ویژگی این است که اگر گوشی‌ها نیاز به ناچ دوربین دارند که فضای صفحه‌نمایش را اشغال می‌کند، بهتر است یک ویژگی اضافی هم برای جبران آن وجود داشته باشد. و این چیزی است که عاقلانه است سامسونگ گلکسی S25 از آن کپی کند.

Dynamic Island از یک ویژگی بد، بهترین استفاده را می‌کند

چند سال پیش، یک دوره کوتاه وجود داشت که مشخص نبود دوربین‌های جلویی چگونه به کار خود ادامه خواهند داد. ظهور گوشی‌های تمام‌صفحه به این معنا بود که جایی برای پنهان کردن دوربین‌های سلفی در حاشیه‌های ضخیم وجود نداشت و ایده اشغال فضای صفحه‌نمایش با یک ناچ چندان محبوب نبود.

گزینه‌های جایگزین برای ناچ دوربین به سرعت عرضه شدند. از ویژگی‌های فانتزی مانند دوربین‌های پاپ‌آپ که کل صفحه‌نمایش را آزاد می‌کردند، تا بریدگی‌هایی که فضای صفحه‌نمایش را به حداقل می‌رساندند بدون اینکه قطعات اضافی اضافه کنند. در نهایت، ناچ دوربین برنده شد و در حالی که برخی شرکت‌ها به سمت دوربین‌های زیر صفحه‌نمایش حرکت کرده‌اند، هنوز نتیجه مشخصی در این زمینه وجود ندارد - عمدتاً به این دلیل که کیفیت این دوربین‌ها، در بهترین حالت، ناامیدکننده است.

در نهایت، حتی اپل هم پذیرفت که ناچ دوربین راه‌حل ایده‌آلی نیست، به‌ویژه با سنسورهای Face ID اضافی که گوشی‌هایش نیاز دارند. این موضوع منجر به معرفی ناچ کپسولی در آیفون 14 پرو شد، که سپس به مدل استاندارد آیفون 15 نیز گسترش یافت.

اما به جای صرفاً ایجاد فضایی در بالای صفحه، اپل کاری انجام داد که واقعاً هیچ‌کس دیگر به آن فکر نکرده بود. اپل ویژگی‌ای اضافه کرد که ناچ را به چیزی فراتر از محل قرارگیری سنسورهای دوربین تبدیل می‌کرد. به این ترتیب، ویژگی داینامیک آیلند به وجود آمد.

داینامیک آیلند

این ویژگی به یکی از قابلیت‌های جدید و بسیار جذاب آیفون 14 پرو تبدیل شد و در واقع یک تحول در مرکز اعلان‌ها بود، به طوری که ناچ به‌نظر می‌رسید که برای نمایش مواردی مانند تماس‌های ورودی، اعلان‌های سیستم، وضعیت شارژ، شمارش معکوس تایمر و انواع دیگر اطلاعاتی که معمولاً نیاز به اشغال بخش بزرگتری از صفحه داشتند، گسترش می‌یابد.

حتی مشاهده کرده‌ایم که اپلیکیشن‌ها اطلاعات را به صورت زنده مانند جزئیات پرواز، کنترل‌های رسانه‌ای، اطلاعات ردیابی وضعیت تناسب اندام و موارد دیگر را ارائه می‌دهند. این ویژگی ناچ دوربین را به‌طور جادویی ناپدید نمی‌کند، اما می‌تواند آن حفره مشخص در صفحه‌نمایش را پشت یک ویژگی مفید دیگر پنهان کند.

اندروید به داینامیک آیلند نیاز دارد، خیلی هم سریع نیاز دارد!

برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ممکن است بخواهند وانمود کنند که اپل چندان مهم نیست و در طراحی پرچمداران جدید خود به کارهای این شرکت توجهی نمی‌کنند. اما همه ما می‌دانیم که این ادعا نادرست است، حتی اگر این تولیدکنندگان به دنبال آن باشند که ویژگی‌های آیفون را کپی نکنند.

اما داینامیک آیلند یکی از آن ویژگی‌هایی است که پتانسیل زیادی دارد و نمی‌توانیم از داشتن نسخه‌ای رسمی برای اندروید غافل شویم. همان‌طور که شارژ مگ‌سیف در نهایت منجر به معرفی شارژ بی‌سیم مغناطیسی Qi2 شد، یا همان‌طور که ویجت‌های صفحه‌نمایش خانگی مشابه اندروید در iOS ظاهر شدند.

وقتی صحبت از معرفی ویژگی‌های جدید و مهم در اندروید می‌شود، دو نامزد اصلی برای تحقق آن وجود دارد. اول گوگل که خود توسعه‌دهنده نرم‌افزار اندروید است، و بعد سامسونگ که بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی است. اگرچه همکاری بین این دو شرکت می‌تواند مثمر ثمر باشد، اما این ویژگی به یک هیاهوی سخت‌افزاری نیاز دارد. همه ما می‌دانیم که این اواخر گوگل در بحث سخت‌افزار در بهترین حالت معمولی عمل کرده و جای بسیار زیادی دارد تا به سامسونگ برسد.

برچسب‌ها: