خانهاخبار
آیفون 17 ایر، شکل‌دهنده مسیر آینده گوشی‌های اپل خواهد بود

آیفون 17 ایر، شکل‌دهنده مسیر آینده گوشی‌های اپل خواهد بود

در فاصله چند هفته از معرفی سری آیفون 16، شایعات مربوط به آیفون 17 و البته نسخه «ایر» آن در مرکز بسیاری از توجهات قرار دارد اما واقعا چرا گفته می‌شود که آیفون 17 ایر، مسیر آینده محصولات اپل را شکل خواهد داد؟

 

۱ شهریور ۱۴۰۳

شایعات مطرح شده در مورد سری آیفون 17، در حدی است که تاحدودی مدل‌های امسال فراموش شده‌اند و این می‌تواند اهمیت حیاتی سری آیفون 17 و مخصوصا نسخه ایر را برساند.

در اوایل شروع شکل‌گیری شایعات مدل‌های آیفون 17، بیشتر توجهات در مورد نسخه جدیدی با نام آیفون اولترا بود که دستگاهی فراتر از آیفون 17 پرومکس به‌حساب می‌رفت. 

برخی با اشاره به اپل واچ اولترا معتقد بودند که اپل به‌خاطر کسب موفقیت در چنین مواردی، نسخه اولترا را به گوشی‌های هوشمند خودش نیز خواهد آورد. با این حال، شایعات مربوط به نام «اولترا» ضعیف‌تر از همیشه شده‌اند.

آیفون 17 ایر، شروع مسیر تغییرات اپل برای گوشی‌های هوشمند

با شکست شایعات آیفون 17 اولترا، وقت آن بود که آیفون 17 ایر یا اسلیم خود را نشان دهد، آیفونی که بنابه ادعا مارک گورمن، آیفون 17 ایر نام دارد.

تا قبل از این، اپل از مدل‌های ایر در مک‌بوک و آیپدهای خود استفاده کرده که به‌طور کلی، محصولاتی را اشاره می‌کند که هم سبک و باریک هستند و هم به‌عنوان یک گزینه میان‌رده قرار می‌گیرند. بنابراین به‌نظر می‌رسد که اپل با آیفون 17 ایر، به توسعه هر دو مفهوم کمک خواهد کرد.

iPhone 17 Air

به‌عبارتی دیگر، آیفون 17 ایر همانند مک‌بوک ایر، باریک‌ترین و سبک‌ترین آیفونی خواهد بود که این شرکت ساخته و همانند آیپد ایر، بالاتر از مدل پایه آیفون 17 اما پایین‌تر از 17 پرو و پرومکس قرار خواهد داشت. بنابراین با توجه به نام‌گذاری فعلی، آیفون 17 ایر (iPhone 17 Air) می‌تواند مناسب باشد.

به‌نظر می‌رسد که آیفون 17 ایر همانند مک‌بوک ایر، به‌خاطر طراحی نازک برخی محدودیت‌های خاص خود را دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک نمونه ضعیف‌تر مدل‌های پرو و شاید حتی مدل‌های پایه
  • به‌احتمال بسیار، عمر باتری بسیار کمتر از دیگر مدل‌های آیفون 17
  • تراشه A19 که در مقایسه با A19 Pro دارای محدودیت‌های بیشتری است

با در نظر گرفتن تمامی موارد ذکر شده، آیفون 17 ایر، بهترین آیفون نخواهد بود و صاحبان این عنوان، همچنان آیفون 17 پرو و پرومکس هستند اما اپل می‌تواند با تغییرات آن، مسیر آینده گوشی‌های هوشمند خود را توسعه دهد.

برچسب‌ها: