خانهاخبار
اسنپدراگون 7 اس نسل 3، گوشی‌های میان‌رده را به قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز می‌کند

اسنپدراگون 7 اس نسل 3، گوشی‌های میان‌رده را به قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز می‌کند

کوالکام با تراشه جدید اسنپ‌دراگون 7 اس نسل 3 (Snapdragon 7s Gen 3) به دنبال مهیا کردن قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی در بیشتر گوشی‌های غیرپرچمدار و میان‌رده است. 

۳۱ مرداد ۱۴۰۳

تراشه اسنپ‌دراگون 7 اس نسل 3، تراشه جدیدی از کوالکام است که طبق بیانیه این شرکت، می‌تواند مسیر متحول‌کننده‌ای را برای گوشی‌های میان‌رده شروع کند. 

این پردازنده که قرار است در برخی از بهترین گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده آینده استفاده شود، می‌تواند قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی مولد و بهبود اجرای بازی‌های موبایلی را در آنها به‌همراه داشته باشد.

امکان فیلم‌برداری بهبود یافته تا کیفیت 4K و کیفیت عکس‌برداری تا 200 مگاپیکسل همراه با ویرایشگرهای مختلف هوش مصنوعی از جمله مواردی هستند که در آینده، تراشه جدید کوالکام به‌همراه خواهد داشت.

گوشی‌های غیرپرچمدار با قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی

کریس پاتریک از مدیران ارشد شرکت کوالکام، در مصاحبه‌ای با اشاره به این تراشه اعلام کرده که با توجه به قابلیت‌های در نظر گرفته شده برای این پردازنده، بهترین نسخه در میان تراشه‌های سری 7 خواهد بود.

Snapdragon 7s Gen 3

طبق گفته کوالکام، تراشه نسل 3 تقریبا تا 20 درصد عملکرد بالاتر، 12 درصد صرفه‌جویی بیشتر در مصرف انرژی و 30 درصد عملکرد بهتر در زمینه قابلیت‌های هوش مصنوعی را ارائه خواهد داد. البته تا زمانی که این تراشه در دستگاه‌های واقعی مورد ارزیابی قرار نگیرد، نمی‌توان به این آمار اطمینان کرد.

برای عملکرد بهبودیافته‌تر پردازنده مرکزی، کوالکام از هسته‌های Kryo شرکت ARM استفاده کرده که دارای 7 هسته پردازشی است. همچنین پردازنده گرافیکی Aderno نیز برای پخش محتوا HDR و فعالیت‌های حرفه‌ای برای این تراشه در نظر گرفته شده است.

تمامی این ویژگی‌ها بدین منظور است تا کوالکام بتواند قابلیت‌های مختلف هوش مصنوعی مانند Gemini و Galaxy AI را به دستگاه‌های غیرپرچمدار بیاورد.

در مورد اولین دستگاه‌های مجهز به این تراشه باید گفت که طبق اعلام کوالکام، شیائومی اولین گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 7 اس نسل 3 را در ماه سپتامبر عرضه خواهد کرد و به‌دنبال آن محصولات دیگر سازندگان نیز عرضه خواهد شد.

البته کوالکام در مورد دیگر شرکت‌ها اشاره‌ای نکرده اما با توجه به مطالب تبلیغاتی آنها می‌توان به کمپانی‌هایی مانند سامسونگ اشاره کرد که در آینده شاهد ظهور دستگاه‌های از سری کهکشانی مجهز به این تراشه خواهیم بود.