خانهاخبار
تیزرهای تبلیغاتی آیفون ۱۶ پرو و آیفون SE 4 فاش شدند!

تیزرهای تبلیغاتی آیفون ۱۶ پرو و آیفون SE 4 فاش شدند!

به تازگی شاهد افشای محتوای تبلیغاتی مربوط به آیفون ۱۶ پرو مکس و همچنین آیفون SE 4 هستیم.

۳۰ مرداد ۱۴۰۳

شرکت اپل معمولاً پیش از معرفی محصولات جدید خود، اشاره مستقیمی به آن‌ها نداشته و همواره از انتشار تیزر‌ نیز خودداری می‌کند. با این وجود، به تازگی شاهد افشای محتوای تبلیغاتی مربوط به سری آیفون ۱۶ و آیفون SE 4 در شبکه اجتماعی ویبو هستیم.

آیفون SE 4

iphone 1.jpg

با استناد به اطلاعات فاش شده، آیفون SE 4 به همراه طراحی جدید و بهبود یافته معرفی خواهد شد. این گوشی با نمایشگر ۶.۱ اینچی، از نسل‌های پیشین بزرگ‌تر بوده و خبری از داینمیک آیلند نیز در آن نیست.

یکی از نکات جذاب درباره نسل جدید آیفون SE، استفاده از چیپست A18 Bionic در این گوشی است؛ همان چیپستی که در نسخه‌های معمولی سری آیفون ۱۶ به کار خواهد رفت.

در صورت صحت این خبر، آیفون SE 4 می‌تواند عملکردی در سطح پرچمداران را با قیمت مناسب‌تر ارائه دهد. اطلاعات لو رفته، قیمت این گوشی را ۴۱۹۹ یوان (حدود ۵۹۹ دلار) تخمین می‌زنند.

طراحی جلویی این گوشی شباهت زیادی با آیفون ۱۴ معمولی دارد؛ اما شاهد افشای تصاویری از قاب پشتی آن نیستیم. به ادعای برخی افشاگران، این گوشی همانند نسل‌های پیشین سری آیفون SE تنها از یک دوربین استفاده خواهد کرد.

آیفون ۱۶ پرو

iphone 2.jpg

طراحی آیفون ۱۶ پرو در اطلاعات فاش شده، تفاوت چندانی با آیفون ۱۵ پرو ندارد. قابل توجه‌ترین تغییر، اضافه شدن یک دکمه اختصاصی دوربین در بخش پایینی سمت راست فریم گوشی است.

گفته شده که آیفون ۱۶ پرو از چیپست A18 پرو بهره برده که یک ارتقای منطقی نسبت به نسل پیشین محسوب می‌شود.

همچنین، اطلاعات فاش شده نشان می‌دهند که دوربین اولتراواید این گوشی دارای یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با فناوری جدیدی برای بهبود کیفیت تصاویر است.

این فناوری که ظاهراً توسط پردازشگر عصبی A18 پرو پشتیبانی می‌شود، احتمالا از ویژگی‌هایی مانند ضبط ویدیوی فضایی برای هدست ویژن پرو اپل پشتیبانی خواهد کرد.

iphone 4.jpg

گزینه‌های رنگی برای آیفون ۱۶ پرو شامل مشکی، سفید، آبی و طلایی خواهد بود. در این تیزر‌ها، شاهد اشاره‌ای به رنگ برنز نیستیم و احتمالا تنها نسخه پرو مکس در این رنگ عرضه خواهد شد.

طبق گزارش‌های اخیر، اپل در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) از سری آیفون ۱۶ رونمایی می‌کند، در حالی که انتظار رفته آیفون SE 4 در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ معرفی شود.