خانهاخبار
ویژگی‌های جدید نقشه‌ها در iOS 18

ویژگی‌های جدید نقشه‌ها در iOS 18

اپل نقشه‌های خود را در iOS 18 بازنگری اساسی کرده و ویژگی‌های خوبی به آن اضافه کرده است. بنابراین بد نیست که نگاهی به آنها بیاندازیم تا بتوانیم در زمان نیاز، از آن‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده ببریم.

۳۱ مرداد ۱۴۰۳

تقریبا همه برنامه‌های داخلی اپل در iOS 18 ویژگی‌های جدیدی دریافت می‌کنند که شامل برنامه نقشه‌ها نیز می‌شود.

درست است که اپلیکیشن Maps هیچ افزودنی جدید و سرگرم کننده هوش مصنوعی دریافت نمی‌کند، اما اپل تغییرات مفیدی را در آن گنجانده است. پس بیایید ببینیم این موارد کدام هستند.

نقشه‌های اپل

مسیرهای پیاده‌روی

اپل سال گذشته نقشه‌های توپوگرافی را به اپل واچ اضافه کرد و اکنون نقشه‌های توپوگرافی دقیق نیز به آیفون می‌آید. برنامه مپز دارای شبکه‌های پیاده‌روی دقیق و پیاده‌گردی، از جمله تمام ۶۳  پارک ملی آمریکا است.

ios-18-maps-hikes.jpg

می‌توانید hikes یا hiking routes را در برنامه Maps جستجو کنید تا گزینه‌های مسیرهای نزدیک را که شامل طول پیاده‌روی، ارتفاع، رتبه‌بندی و جزییات دیگر می‌شود، ببینید.

پیاده‌روی‌ها را می‌توان بر اساس طول، نوع مسیر (حلقه، نقطه به نقطه، یا خارج و عقب) و ارتفاع فیلتر کرد و برای دسترسی آفلاین ذخیره کرد.

ios-18-maps-hike-filters.jpg

می‌توانید برای دیدن مسیرهای خاص در مناطق پیاده‌روی زوم کنید یا مسیرهای پیاده‌روی را جستجو کنید. اگر روی مسیری ضربه بزنید، اپل اطلاعاتی دارد که شامل طول، بالاترین نقطه، پایین‌ترین نقطه و فاصله است. همچنین می‌توانید یک نمای کلی از مسیر را ببینید و طول هر بخش را دریافت کنید.

ios-18-maps-find-trails.jpg

مسیرها و پیاده‌روی‌ها موجودیت‌های جداگانه‌ای در برنامه نقشه‌ها هستند. جستجوی پیاده‌روی به طور اساسی شما را به منطقه عمومی می‌برد که مسیرهای پیاده‌روی خاصی در آن قرار دارند و می‌توانید با برنامه مپز زوم کنید تا مسیری را که می‌خواهید طی و پیدا کنید.

مسیرهای سفارشی

اپل مپز از مسیرهای سفارشی در iOS 18 پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید مسیر پیاده روی خاصی را که می‌خواهید طی کنید، برنامه ریزی کنید. در یک مسیر، می‌توانید روی گزینه ایجاد یک مسیر سفارشی (Create a Custom Route) ضربه بزنید تا تجربه مسیریابی سفارشی را آغاز کنید.

ios-18-maps-custom-route.jpg

از آنجا روی نقشه ضربه بزنید تا شروع به تعیین نقاط برای مسیر خود کنید، و برنامه Maps جزییات طول و ارتفاع را ارایه می‌دهد. همچنین می‌توانید با ضربه زدن روی گزینه‌های Out، Reverse و Back یا Close Loop از برنامه مپز بخواهید مسیری را به‌ طور خودکار به پایان برساند.

ios-18-maps-custom-route-2.jpg

نکته جالب اینکه برای پیاده‌روی و مسیرهای پیاده‌روی، برنامه مپز به شما اجازه نمی‌دهد یک مسیر ناامن ایجاد کنید که به مسیرهای موجود نمی‌چسبد، بنابراین ساختن یک نقشه خطرناک در میانه‌های ناکجاآباد دشوار است.

ایجاد مسیر به پیاده‌روی و مسیرهای پیاده‌روی محدود نمی‌شود. شما می‌توانید یک نقطه سنجاق ‌شده به نقشه اضافه کنید، روی گزینه More ضربه بزنید و Create Custom Route را انتخاب کنید.

جستجوهای بهبود یافته

اپل با افزودن دکمه Search Here، جستجو در مکان‌هایی را که ممکن است در فکر بازدید از آنها هستید یا مکان‌هایی که می‌خواهید کاوش کنید، آسان‌تر کرده است. اگر مکانی را جستجو کنید و سپس روی جستجو ضربه بزنید، در ناحیه‌ای که روی صفحه شما است و نه در مکان فیزیکی شما جستجو می‌کند.

اگر چیزی را جستجو کنید و سپس در اطراف نقشه حرکت کنید، جستجو به طور قابل اعتماد در مکان جدید به‌روز می‌شود. وقتی بزرگ‌نمایی می‌کنید، دکمه اختصاصی Search Here را می‌بینید که به شما کنترل بیشتری بر جایی که می‌خواهید جستجو کنید، می‌دهد.

ذخیره موارد دلخواه

اگر مسیر پیاده‌روی، مسیر یا مسیر سفارشی مورد علاقه‌ای پیدا کردید، می‌توانید آن را در کتابخانه خود ذخیره کنید تا برای بعدها آن را داشته باشید. برای انجام این کار، پیاده‌روی مربوطه را پیدا کنید و سپس روی دکمه Add to Library ضربه بزنید.

ios-18-maps-trail-save-library.jpg

می‌توانید نام پیاده‌روی‌ها را تغییر دهید و اطلاعات خاصی را اضافه کنید که ممکن است بخواهید بعدا دوباره از آن بازدید کنید، همچنین مسیر را برای استفاده آفلاین دانلود کنید.

ضربه زدن روی دکمه «+» هنگام مشاهده هر مکان روی نقشه، از جمله پیاده‌روی، آن مکان را نیز به کتابخانه اضافه می‌کند.

موارد دلخواه در برنامه نقشه‌ها ذخیره می‌شوند و با ضربه زدن روی عکس پروفایل خود و انتخاب بخش کتابخانه می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

کتابخانه

تمام محتوای ذخیره ‌شده از برنامه مپز از جمله مکان‌ها، مسیرها، راهنماها و پین‌ها در بخش کتابخانه جدید این برنامه به جای بخش‌های جداگانه مانند iOS 17، ذخیره می‌شوند.

ios-18-maps-library.jpg

کتابخانه همچنین تمام محتوای اخیرا اضافه شده شما را نشان می‌دهد.

یادداشت‌ها

می‌توانید روی هر مکانی در برنامه مپز ضربه بزنید و گزینه Add a Note را از منو انتخاب کنید. از آنجا می‌توانید در مورد آنچه می‌خواهید در مورد یک مکان به خاطر بسپارید، یادداشت‌برداری کنید.

ios-18-maps-add-a-note.jpg

لازم به ذکر است که یادداشت‌ها خصوصی محسوب می شوند و در دستگاه (نه در فضای ابری) نگهداری می‌شوند، بنابرایت آنها فقط برای سازنده یادداشت قابل مشاهده هستند.

برچسب‌ها: