خانهاخبار
ظرفیت باتری گلکسی اس ۲۵ اولترا تغییری نخواهد کرد!

ظرفیت باتری گلکسی اس ۲۵ اولترا تغییری نخواهد کرد!

پرچمدار بعدی سامسونگ به تازگی موفق به دریافت گواهی 3C شده که ظرفیت باتری آن را مشخص می‌کند.

۲۹ مرداد ۱۴۰۳

سامسونگ گلکسی اس ۲۵ اولترا تا اواخر ژانویه ۲۰۲۵ به‌طور رسمی معرفی نخواهد شد، اما از همین حالا خبرهای زیادی در مورد آن منتشر شده است. در هفته‌های گذشته، شاهد انتشار رندر‌هایی از طراحی این گوشی بودیم و اکنون نیز ظرفیت باتری آن توسط گواهی سازمان 3C مشخص شده است.

sam 1.jpg

شایعات اولیه حاکی از عدم بهبود ظرفیت باتری اس ۲۵ اولترا نسبت به نسل پیشین بودند و حضور این محصول در دیتابیس سازمان 3C چین، مهر تاییدی بر این شایعات محسوب می‌شود. ظرفیت حقیقی باتری این گوشی، معادل با ۴۸۸۵ میلی‌آمپر است که احتمالاً همانند نسل گذشته، به عنوان یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری معرفی خواهد شد. همچنین طبق گزارش‌های قبلی، سرعت شارژ نیز تغییری نخواهد کرد.

sam 2.jpg

این در حالی است که رقبای چینی مانند آنر، وان‌پلاس، اوپو، ویوو و شیائومی در حال ارتقاء به فناوری باتری سیلیکون کاربید هستند که نسبت به باتری‌های سنتی لیتیوم-یونی، چگالی انرژی بالاتری ارائه می‌دهد. این باتری‌ها به سازندگان اجازه داده تا بدون افزایش ضخامت گوشی، ظرفیت باتری را افزایش دهند.

با وجود عدم پیشرفت باتری این گوشی، اس ۲۵ اولترا همچنان پرچمدار جذابی به نظر می‌رسد. به ادعای افشاگران، این گوشی از طراحی جدید با گوشه‌های گرد، دوربین بهبود یافته با حسگر اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی در کنار لنزهای تله‌فوتو و اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی و قدرت پردازنده اگزینوس ۲۵۰۰ یا اسنپدراگون ۸ نسل چهارم بهره خواهد برد.

sam 3.jpg

همچنین انتظار می‌رود این دستگاه با اندروید ۱۵ و رابط کاربری One UI 7.1 سامسونگ عرضه شود که احتمالاً به مدت هفت سال به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت کرده و ویژگی‌های هوش مصنوعی مخصوص گلکسی را ارائه خواهد داد.