خانهاخبار
گزارش ناامیدکننده از عملکرد ناپایدار پردازنده تنسور G4

گزارش ناامیدکننده از عملکرد ناپایدار پردازنده تنسور G4

پردازنده تنسور G4، تنها مدت زمان کوتاهی است که با سری پیکسل 9 گوگل معرفی شده اما در این مدت با انتقادات مداوم در رابطه با ناتوانی آن در مدیریت حرارت مواجه بوده است. تست‌های اخیر نیز از افت قابل توجه عملکرد آن در حالت‌های مختلف خبر می‌دهد.

۲۹ مرداد ۱۴۰۳

تست throttling که عملکرد و پایداری پردازنده‌ها در مدیریت حرارت تولید شده را ارزیابی می‌کند، اخیرا نشان داده که تراشه تنسور G4، تا 50 درصد از قدرت پردازشی خود را تحت بار شدید و طولانی از دست می‌دهد. 

این یعنی تراشه اختصاصی گوگل، توانایی کافی برای مدیریت حرارت تولید شده را ندارد و در طولانی مدت هم می‌تواند حتی به خود دستگاه آسیب برساند.

عملکرد ضعیف تراشه تنسور G4 در تست‌های مدیریت حرارت

در تست استرس فرکانس، هر هشت هسته پردازنده تنسور G4 تنها پس از سه دقیقه تحت بار شدید، به حد مجاز رسیده و پس از آن در صورت ادامه فشار، تا 60 درصد از پتانسیل پردازشی خود را از دست می‌دهند.

Tensor G4

گزارش‌های بعدی نشان داده که در صورت تداوم یافتن فشار وارده بر تراشه، حدودا در 65 درصد از حداکثر پتانسیل خود تثبیت می‌شود. 

گوگل اطلاعات چندانی در مورد مشخصات سخت‌افزاری تراشه تنسور G4 منتشر نکرده اما با آنالیز این تست‌ها متوجه می‌شویم که یک هسته 3.1 گیگاهرتز، سه هسته با کلاک 3.6 گیگاهرتز و چهار هسته کارآمد 1.95 گیگاهرتزی دارد.

البته توجه به این نکته مهم است که این افت عملکرد، تحت فشارهای سنگین روی تراشه بوده و در نتیجه برای سناریوهای واقعی، این کاهش عملکرد احتمالا خفیف‌تر خواهد بود.

به هر حال، این گزارش‌ها نشان می‌دهند که تراشه جدید گوگل از پایداری لازم برخوردار نبوده و گوگل همچنان نیاز به بهنیه‌سازی بخش مدیریت حرارتی تنسور G4 در پیکسل 9 پرو XL دارد.

برچسب‌ها: