خانهاخبار
نسخه موبایل فروشگاه دیجیتالی اپیک گیمز استور منتشر شد

نسخه موبایل فروشگاه دیجیتالی اپیک گیمز استور منتشر شد

شرکت اپیک گیمز به تازگی نسخه موبایل فروشگاه دیجیتالی بازی اپیک گیمز استور را برای دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر کرده است.

۲۸ مرداد ۱۴۰۳

شرکت اپیک گیمز (Epic Games) امروز اعلام کرد که فروشگاه دیجیتالی اپیک گیمز استور اکنون برای دستگاه‌های iOS و اندروید در دسترس است. این فروشگاه دیجیتالی قرار بود در اواخر امسال برای گوشی‌های هوشمند منتشر شود، اما اپیک گیمز تاریخ عرضه آن را مقداری جلو انداخته است. 

epic 1.jpg

با توجه به درگیری‌های قانونی اپیک گیمز و اپل، این فروشگاه تنها برای کاربران آیفون در اتحادیه اروپا قابل نصب خواهد بود. اپیک همچنین راهنمای نصب این فروشگاه دیجیتالی روی گوشی‌های هوشمند را منتشر کرده است؛ زیرا به دلیل محدودیت‌های اپل و گوگل برای نصب اپلیکیشن‌های خارج از استور، این پروسه چندان برای کاربران ساده نخواهد بود.

نسخه موبایل اپیک گیمز استور (EGS) به عنوان «اولین فروشگاه چندپلتفرمی متمرکز بر بازی» در حال گسترش به اندروید و iOS است. این فروشگاه که پیش‌تر برای پلتفرم‌هایی چون ویندوز و macOS منتشر شده بود، با تقسیم درآمد به صورت ۱۲/۸۸ درصد شرایط منصفانه‌ای را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد. 

epic 2.jpg

علاوه بر انتشار نسخه موبایل اپیک گیمز استور، این شرکت امروز همچنین اعلام کرد که بازی محبوب Fortnite به طور رسمی از طریق فروشگاه دیجیتالی شرکت روی دستگاه‌های موبایل بازگشته است. علاوه بر عرضه در نسخه موبایل اپیک گیمز استور، دارندگان دستگاه‌های اندروید و iOS در اتحادیه اروپا می‌توانند از طریق فروشگاه دیجیتالی AltStore به Fortnite دسترسی داشته باشند.

epic 3.jpg

پس از حذف Fortnite از گوگل پلی و اپ استور در سال ۲۰۲۰،  کاربران مجددا امکان نصب این بازی روی دستگاه‌های خود را دارند. پیش از این، تنها راه تجربه Fortnite روی گوشی‌های موبایل استفاده از سرویس‌های گیمینگ ابری مانند Xbox Cloud Gaming و Nvidia GeForce Now بود. البته، کاربران اندروید همچنان امکان نصب مستقیم فایل اپلیکیشن این بازی را داشتند.

epic 4.jpg

همراه با Fortnite، اپیک تأیید کرد که بازی‌های Fall Guys و Rocket League Sideswipe نیز اکنون برای دانلود روی دستگاه‌های اندرویدی در سراسر جهان و آیفون‌های اتحادیه اروپا از طریق نسخه موبایل اپیک گیمز استور و AltStore در دسترس هستند. بازی Fall Guys در سال ۲۰۲۰ برای پلی استیشن ۴ و کامپیوتر منتشر شد و اکنون کاربران موبایل نیز امکان تجربه آن را خواهند داشت.