خانهاخبار
اپل واچ سری 10 با این مشخصات جذاب برای معرفی در ماه بعد آماده است

اپل واچ سری 10 با این مشخصات جذاب برای معرفی در ماه بعد آماده است

در ماه آینده، اپل واچ سری 10 در کنار آیفون 16 معرفی خواهد شد که طبق اطلاعات منتشر شده، با ارتقاهای صورت گرفته و تکنولوژی‌های اضافه شده می‌تواند قابلیت‌های شگفت‌انگیزی را برای کاربران به ارمغان آورد.

۲۸ مرداد ۱۴۰۳

نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل در راه هستند و با در نظر گرفتن سابقه اپل و البته اطلاعات لو رفته، اپل واچ سری 10 (Apple Watch 10) را از لحاظ تکنولوژی‌های استفاده شده می‌توان یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند سال 2024 دانست. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی برخی از این قابلیت‌های جدید اپل واچ سری 10 بپردازیم.

نمایشگر بزرگ‌تر در تمامی مدل‌ها

اپل به‌وضوح تمایل کاربران به استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر اپل واچ اولترا را مشاهده کرده و حالا برای اپل واچ سری 10 در نظر دارد تا آن را با یک ارتقا بزرگ در نمایشگر راهی بازار کند.

در همین راستا، سایز کوچک‌ترین اپل واچ از 41 میلی‌متر به 45 میلی‌تر افزایش خواهد یافت و همچنین سایز بزرگ‌ترین اپل واچ نیز از 45 به 49 میلی‌متر افزایش می‌یابد. به‌عبارتی دیگر، سایز کوچک اپل واچ امسال هم‌اندازه اپل واچ سایز بزرگ سال گذشته خواهد بود و اپل واچ 10 سایز بزرگ نیز به اندازه اپل واچ اولترا خواهد رسید.

Apple-Watch-Series-10-Size.jpg

این می‌تواند یکی از تغییرهای قابل توجه در کل مجموعه ساعت‌های هوشمند اپل باشد که در طول زمان از اندازه 38 میلی‌متر به 49 میلی‌متر رسیده‌اند.

پوشش نازک‌تر

در کنار افزایش اندازه نمایشگر اپل واچ سری 10، گزارش‌ها نشان می‌دهند که سری جدید نسبت به مدل‌های قبلی، نازک‌تر نیز خواهد بود.

Apple-Watch-Series-10-2.jpg

تاکنون اطلاعات دقیقی از ابعاد اپل واچ سری 10 منتشر نشده اما با در نظر گرفتن اینکه در تمامی مدل‌ها، اپل افزایش اندازه نمایشگر را در نظر گرفته است در نتیجه برای اجتناب از یک ساعت ضخیم و ایجاد طراحی جذاب‌تر، باید در فکر پوشش نازک‌تر آنها باشد.

پردازنده قدرتمندتر در کنار پشتیبانی از قابلیت‌های هوش مصنوعی

اپل واچ سری 10 دارای تراشه جدید خواهد بود که احتمالا S10 نام دارد. بنابراین این احتمال وجود دارد که اپل برای تراشه جدید، پیشرفت‌هایی را در زمینه پردازش عصبی در نظر بگیرد تا در آینده با گسترش Apple Intelligence، بتواند از آن در ساعت‌های هوشمند خود استفاده کند.

سنسور سلامتی پیشرفته

یکی از مواردی که اپل هر ساله برای ساعت‌های هوشمند خود در نظر می‌گیرد، ارتقا سنسورهای سلامتی آنهاست تا بتواند دقیق‌تر و بهتر از مدل سال گذشته، وضعیت سلامتی کاربران را آنالیز کند.

Apple-Watch-Series-10-Sensors.jpg

دو حسگر اصلی که ارتقا آنها برای امسال شایعه شده مربوط به سنسور تشخیص فشار خون بالا و دیگری مربوط به مشکلات مربوط به خواب است که احتمالا هر دو آنها به مجموعه حسگرهای سلامتی اپل واچ سری 10 اضافه خواهد شد.

در کنار سخت‌افزار جدید، اپل برای واچ‌ اواس 11 نیز برنامه جدید Vitals را طراحی کرده تا بتواند با درک بهتر داده‌های دریافتی از کاربر در هنگام خواب، آنالیز کاملی از وضعیت سلامتی او انجام دهد.

نمایشگر اولد ارتقا یافته برای بهره‌وری مصرف انرژی

اپل همیشه به دنبال بهبود فناوری نمایشگرهای خود بوده و این روند در اپل واچ سری 10 نیز ادامه خواهد داشت. انتظار می‌رود که اپل برای نمایشگر ساعت‌های جدید از فناروی ترانزیستور لایه نازک اکسید پلی کریستالی (LTPO) در صفحه نمایش‌های OLED استفاده کند.

Apple-Watch-Series-10-Display.jpg

به‌عبارتی دیگر، این فناوری جدید می‌تواند بهره‌وری مصرف انرژی را تا حد زیادی بالا برده و عمر باتری را نیز افزایش می‌دهد.

البته این امکان نیز وجود دارد که اپل برای اعمال تغییرات گفته شده در طراحی ظاهری ساعت، مجبور به کاهش اندازه باتری شود که در این صورت هم با در نظر گرفتن فناوری جدید، همچنان عمر استفاده از دستگاه می‌تواند افزایش یابد.