خانهاخبار
۵ قابلیت شگفت‌انگیز پیکسل 9 پرو فولد که آن را تبدیل به گوشی جذاب‌تری می‌کند

۵ قابلیت شگفت‌انگیز پیکسل 9 پرو فولد که آن را تبدیل به گوشی جذاب‌تری می‌کند

پیکسل 9 پرو فولد با قابلیت‌های منحصربه‌فرد، گوشی تاشو جدید گوگل است که همراه با دیگر مدل‌های سری پیکسل 9، طی رویداد Made by Google معرفی شدند. 

۲۷ مرداد ۱۴۰۳

سری پیکسل 9، نسل جدید گوشی‌های هوشمند گوگل هستند که در میان آنها پیکسل 9 پرو فولد با مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند می‌تواند در برابر رقبایی مانند گلکسی زد فولد 6 و وان‌پلاس اوپن بدرخشد.

پیکسل 9 پرو فولد، نسخه جدید گوشی‌های تاشو گوگل است که با چندین قابلیت منحصر‌به‌فرد معرفی شده و می‌تواند کاربران را شگفت‌زده کند.

۱- عمکلرد تراشه تنسور G4

گوشی پیکسل 9 پرو فولد به قوی‌ترین سخت‌افزارهای اختصاصی گوگل از جمله تراشه تنسور G4 مجهز شده که می‌تواند عملکرد فوق‌العاده رضایت‌بخشی را ارائه دهد. براساس گفته‌های گوگل، این تراشه 4 نانومتری می‌تواند حدود 20 درصد عملکرد سریع‌تری در وب‌گردی و همچنین 17 درصد عملکرد سریع‌تری در اجرای نرم‌افزارها نسبت به مدل قبلی داشته باشد.

Pixel-9-Pro-Fold-2.jpg

در حالی‌که اغلب گوشی‌های پرچمدار اندرویدی مانند گلکسی زدفولد 6 نهایتا 12 گیگابایت حافظه رم دارند اما پیکسل 9 پرو فولد با رم 16 گیگابایتی می‌تواند عملکرد رضایت‌بخشی را در پردازش‌های هوش مصنوعی تضمین کند.

۲- قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد دوربین 

سخت‌افزار دوربین پیکسل 9 پرو فولد در مقایسه با نسخه قبلی چندان تفاوتی نداشته اما به‌هر حال، گوگل قابلیت‌های مختلف آن را ارتقا داده است و به همین خاطر می‌توانید مطمئن باشید که با یک دوربین به‌روز طرف هستید.

اگر اهل عکاسی شبانه مخصوصا از ماه هستید، قابلیت Night Sight این گوشی می‌تواند شما را در گرفتن تصاویر باکیفیت همراهی کند. حتی اگر در یک محیط بسیار کم‌نور عکاسی کنید، باز هم گوشی تاشوی گوگل می‌تواند با قابلیت‌های هوش مصنوعی، کیفیت تصویر شما را تا بالاترین حد ممکن افزایش داده و نویزهای آن را حذف کند.

Pixel-9-Pro-Fold-3.jpg

همچنین قابلیت کنترل دوربین ماکرو یکی دیگر از قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد و جذاب این گوشی است که می‌تواند عملکرد آن را در عکاسی از اشیا ریز تا حد گوشی‌های آیفون برساند. با این قابلیت می‌توانید از اشیایی تنها در فاصله 2 سانتی‌متر با بالاترین کیفیت عکاسی کنید. با قابلیت فوکوس ماکرو هم می‌توانید تمرکز بیشتری را روی سوژه‌های مورد نظر اعمال کنید.

قابلیت جذاب دیگری که از دوربین پیکسل 9 پرو فولد می‌توان اشاره کرد، مربوط به Made You Lock است که با جلب توجه کودکان بوسیله تصاویر رنگارنگ پخش شده از نمایشگر بیرونی آن، می‌توانید تصاویر زیباتری از کودکان پرجنب‌وجوش ثبت کنید.

۳- قابلیت ویرایش تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی

احتمالا شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید که به‌خاطر قرار گیری در پشت دوربین برای عکاسی، در یک عکس دسته‌جمعی از قلم افتاده‌اید. اما گوگل حتی به این مورد هم فکر کرده و حالا با قابلیت جادویی آن می‌توانید پس از گرفتن عکس، خودتان در همان مکان قرار گرفته و سپس این دو تصویر را با هوش مصنوعی گوگل ادغام کنید.

Pixel-9-Pro-Fold-4.jpg

همچنین می‌توانید پس از گرفتن تصاویر، مسئولیت بهترین برش و انتخاب قاب را به‌عهده قابلیت‌های هوش مصنوعی جادویی گوگل بگذارید. با ابزار جدید Reimagine هم می‌توانید با انتخاب بخش خاصی از تصویر، آن را با عنصر جدیدی جایگزین کنید و هوش مصنوعی می‌تواند به‌سادگی تغییرات مورد نظر را با بالاترین کیفیت اعمال کند.

4- قابلیت Pixel Screenshots

گوگل با افزودن قابلیت اختصاصی Pixel Screenshots، سعی کرده تا بتوانید در کمترین مدت زمان، به تصویر مورد نظر خود از بین اسکرین‌شات‌های گرفته شده برسید. 

Pixel-9-Pro-Fold-6.jpg

این قابلیت از ویژگی هوش مصنوعی Gemini Nano برای استخراج جزئیات تصاویر از اسکرین‌شات‌های شما استفاده می‌کند تا بتواند آنها را قابل جستجو کند. در واقع شما می‌توانید با ارائه جزئیات اندکی در مورد تصویر مورد نظر خود در نرم‌افزار Pixel Screenshots، سریعا به نتیجه جستجو خود برسید.

۵- عمر باتری فراتر از 24 ساعت

پیکسل 9 پرو فولد، با باتری 4650 میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند بیش از 24 ساعت را تنها با یک بار شارژ شدن و تا 72 ساعت با فعال کردن قابلیت ذخیره باتری دوام بیاورد. اگرچه باتری آن کمی نسبت به مدل قبلی کوچک‌تر است اما در عوض تراشه تنسور G4 آن مصرف انرژی کمتری در طول استفاده روزمره دارد و این یعنی می‌توانید با یک بار شارژ کردن تا مدت‌ها از آن استفاده کنید.

Pixel-9-Pro-Fold-5.jpg

البته این آمارها در حال حاضر تنها توسط گوگل اعلام شده‌اند و باید برای مشاهده نتایج در دنیای واقعی، کمی منتظر ماند.

قیمت پیکسل 9 پرو فولد برای نسخه 256 گیگابایتی از 1799 دلار شروع می‌شود و با در نظر گرفتن مشخصات آن می‌تواند یکی از بهترین گوشی‌های تاشو در سال 2024 باشد. 

برچسب‌ها: