خانهاخبار
بهترین برندهای کابل شبکه و lan در بازار ایران (نقد و بررسی تخصصی)

بهترین برندهای کابل شبکه و lan در بازار ایران (نقد و بررسی تخصصی)

برای خرید یک کابل شبکه مناسب باید برندهای برتر این زمینه در بازار ایران را بشناسید. بدون شناسایی کامل نمی‌توانید به درستی برای خرید تصمیم‌گیری نمایید.

۲۴ مرداد ۱۴۰۳
1.jpg

برندهای زیادی برای خرید کابل شبکه و lan در ایران وجود دارند. از برندهای خارجی گرفته تا ایرانی، همگی ممکن است انتخاب خوبی برای خرید باشند. البته شما باید این برندها و ویژگی‌هایشان را بشناسید تا متوجه شوید کدام یک برای خرید انتخاب خوبی هستند. در ادامه این مقاله به بررسی برترین و معروف‌ترین برندهای کابل شبکه می‌پردازیم.

معیارهای انتخاب بهترین برند کابل شبکه

انتخاب کابل شبکه، بستگی به نیازهای شما دارد. در واقع برای دریافت راهنمایی بهتر باید ابتدا نیاز خود را به صورت دقیق شناسایی کنید. سپس با توجه به این نیازها ویژگی‌های موردنیازتان را انتخاب نمایید. در این بخش قصد داریم که معیارهای انتخاب بهترین برند کابل شبکه را بررسی کنیم.

پهنای باند و سرعت انتقال داده:

سرعت انتقال داده در واقع پراهمیت‌ترین نکته در زمان انتخاب کابل است. زیرا انتقال کند دیتا، یک موضوع بسیار آزاردهنده است. هر کابل سرعت خاصی برای انتقال دارد. هر کابلی با توجه به برند و مدل آن پهنای باند متفاوتی دارد. هر چقدر که پهنای باند بیشتر باشد، سرعت انتقال داده هم بیشتر است. به همین دلیل باید با توجه به کاربرد و سرعت و قیمت، یک کابل مناسب را انتخاب کنید. به طور مثال CAT5 ، ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است. در مقابل کابلی مانند CAT6 سرعت انتقال داده‌اش 1 گیگابیت بر ثانیه است. در بین انواع کابل، CAT6 از همه آن‌ها کارایی و کاربرد بیشتری در مقایسه با قیمتش دارد.

طول سیم:

یکی از نکات مهم برای خرید کابل شبکه، طول سیم است. طول سیم باید به قدری باشد که بتوانید به راحتی از آن در محیط موردنظرتان استفاده کنید. طول سیم نباید خیلی کوتاه یا خیلی بلند باشد. متراژ سیم باید به قدری در نظر گرفته شود که فاصله روتر با دیوایس‌ها و دستگاه‌های مختلف زیاد از حد نباشد.

قیمت کابل

هر چیزی که بخواهید بخرید، قیمت در آن تاثیر مهمی دارد. قیمت باید جوری تعیین شود که مقرون‌به‌صرفه باشد. تصور نکنید که کابل‌های گران‌قیمت‌تر کیفیت بیشتری دارند. با این وجود قیمت کابل اهمیت خیلی زیادی دارد. در نتیجه باید بودجه خاصی برای خرید در نظر بگیرید. در غیر این صورت ممکن است خرید هوشمندانه‌ای نداشته باشید.

۶ تا از بهترین برندهای کابل شبکه در ایران

در این مقاله قصد داریم که چند برند معتبر از بهترین برندهای کابل شبکه در ایران را معرفی کنیم. برای آشنایی با برترین برندها این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

برند لگراند (LEGRAND)

بهترین برند کابل شبکه موجود در ایران، لگراند است. لگراند یک برند جهانی و معروف به شمار می‌آید. در همه جای دنیا آن را می‌شناسند و از آن استفاده می‌کنند. لگراند یک برند فرانسوی و معروف است. این برند در ایران و در فروشگاه‌های مختلف به فروش می‌رسد. کابل شبکه‌های این برند بسیار باکیفیت هستند. کابل Cat6 در این برند، در انواع UTP ،FTP ، SFTP و FFTP به فروش می‌رسد. در واقع کابل شبکه لگراند بهترین انتخاب در بازار ایران است.

2.jpg

برند اشنایدر (SCHNEIDER)

اشنایدر هم یک برند فرانسوی در زمینه تولید محصولات و تجهیزات الکتریکی و به خصوص کابل شبکه است. محصولات این برند هم بسیار باکیفیت هستند. خیلی مهم است که بدانید این برند نوع کابل‌های Cat5e ،Cat6 ،Cat6a ،Cat7 و Cat7a را به فروش می‌رساند.

برند نگزنس (NEXANS)

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نگزنس هم یکی از برندهای فرانسوی تولید کننده تجهیزات الکتریکی است. انواع کابل شبکه نگزنس هم کیفیت بسیار خوبی دارند. کابل‌های این برند SFTP و UTP هستند. همچنین Cat5e و Cat6 و Cat5 از جمله بهترین مدل‌های کابل در این برند هستند.

3.jpg

برند بلدن (BELDEN)

بلدن یک برند آمریکایی فوق‌العاده باکیفیت است. این برند کابل لن بلدن Cat6 را به بهترین و باکیفیت‌ترین شکل ممکن تولید می‌کند. این برند هم کابل شبکه شیلددار و هم بدون شیلد را موجود دارد. از انواع بهترین مدل‌های کابل شبکه بلدن، می‌توان به کابل فیبر نوری و کواکسیال و Twisted Pair اشاره کرد.

برند پریسمان (PRYSMIAN)

پریسمیان برندی ایتالیایی است. این برند در سطح جهانی تجهیزات بسیار کاربردی تولید می‌کند. کابل شبکه CAT6 در دسته محصولات پرفروش این شرکت قرار دارد. این کابل‌ها بسیار باکیفیت و کاربردی هستند.

برند لویتون (Leviton)

لویتون یک برند انگلیسی تولید کننده انواع کابل شبکه است. این برند انواع کابل‌های Cat5e، Cat6، Cat6a و Cat7 را موجود دارد. همچنین کابل‌های روکش دار یا بدون شیلد را هم می‌توانید از این برند تهیه کنید. حتی برخی از انواع کابل‌های این برند هم ضد حریق هستند.

4.jpg

نکات مهم انتخاب و خرید کابل شبکه

شاید انتخاب و خرید کابل شبکه مناسب و کاربردی برای بسیاری از افراد عادی کار دشواری باشد. در این بخش چند نمونه از نکات مهم انتخاب و خرید کابل شبکه را بررسی خواهیم کرد. در نتیجه قبل از خرید هر نوع کابلی ابتدا این بخش را به خوبی مطالعه کرده و به خاطر بسپارید.

انتخاب نوع کابل شبکه

به صورت کلی پرکاربردترین انواع کابل شبکه شامل کابل شبکه کواکسیکال و زوج به هم تنیده و فیبر نوری هستند. هر کدام از این سه مدل کابل، کارایی‌ها و مشخصات مخصوص به خود را دارند. شما باید با توجه به نوع نیازتان به انتخاب نوع کابل شبکه بپردازید. در کابل‌های کواکسیکال، نویز به کمترین میزان خودش می‌رسد. اما انتقال داده با سرعت بالا در فضای گسترده با استفاده از کابل‌های کواکسیکال امکان‌پذیر نیست. در مقابل کابل‌هایی که به صورت زوج به هم تنیده هستند، نویز بیشتری دارند. زیرا در این نوع کابل‌ها عموما از شیلد استفاده نمی‌شود. این کابل‌ها برای دوربین مداربسته یک انتخاب خوب به شمار می‌آیند. همچنین فیبر نوری یکی دیگر از انواع کابل‌های پرکاربرد درساخت شبکه است. این کابل‌ها مسافت‌های زیاد را هم به راحتی پوشش می‌دهند. به علاوه سرعت بسیار زیادی در انتقال داده دارند. شما باید با توجه به نیاز و مصرف خود، یکی از انواع این کابل‌ها را انتخاب کنید.

بررسی روکش کابل

روکش‌های کابل به چهار دسته STP، Utp، ftp و sftp تقسیم می‌شوند. کابل‌های STP هم خودشان به چند دسته مختلف طبقه‌بندی می‌گردند. کابل‌های Utp در مقایسه با سایر انواع کابل‌های نام برده، کمترین محافظت در برابر نویز را ارائه می‌دهند. با این وجود قیمت بسیار خوبی دارند. در مکان‌هایی که دیوایس‌های زیادی وجود ندارد و نویز کمتر است، استفاده از کابل Utp می‌تواند یک انتخاب خوب به حساب بیاید. حتی در بین کابل‌های ftp و sftp، کابل sftp انتقال داده‌ها را به صورت امن‌تری انجام می‌دهد. در نتیجه اگر دیتاهای مهمی در اختیار دارید که برای انتقالشان هم به سرعت بالا و هم به امنیت زیاد می‌اندیشید، باید کابل sftp را انتخاب کنید.

انتخاب نوع مغزی کابل

cca، ccs و ccc انواع مغزی کابل به حساب می‌آیند. هر کدام از این اصلاحات مخفف یک عبارت است. به طور مثال ccc مخفف عبارت Cable Check Continuity است. ccc یک نوع مغزی با قابلیت بررسی اختلال در پیوستگی کابل است. برای جلوگیری از افت ولتاژ هم باید از مغزی ccs (Cable Compensation System) استفاده کرد. برای جلوگیری از افزایش بیش از حد حرارت در شبکه باید از کابل‌های cca استفاده کنید. cca مخفف عبارت Cross-linked Polyethylene Cable است. در زمان خرید حتما به نوع مغزی کابل دقت کنید. همچنین می‌توانید از فروشنده کالا در این مورد راهنمایی لازم را دریافت نمایید

نتیجه‌گیری

انتخاب و خرید کابل کار آسانی است. البته اگر نکات مربوط به آن را بدانید. همچنین قبل از اقدام به خرید باید با برندهای برتر این حوزه آشنا شوید. سپس می‌توانید در مورد انتخاب و خرید، تصمیم بهتری اتخاذ کنید. در این مقاله همه نکات درباره بهترین برندهای کابل شبکه و lan در بازار ایران را بررسی کردیم. چه برای افراد عادی و چه متخصصین، این مقاله یک راهنمای جامع و کامل به حساب می‌آید.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.