خانهاخبار
پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو XL به طور رسمی معرفی شدند!

پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو XL به طور رسمی معرفی شدند!

گوگل طی رویداد معرفی نسل جدید پیکسل‌ها، از پرچمداران امسال خود رونمایی کرد.

۲۳ مرداد ۱۴۰۳

شرکت گوگل طی رویداد امشب، از پرچمداران جدید خود یا همان پیکسل ۹ پرو جدید با نمایشگر ۶.۳ اینچی و پیکسل ۹ پرو XL با نمایشگر ۶.۸ اینچی رونمایی کرد.

pro 1.jpg

این نمایشگرها از نوع Super Actua LTPO با روشنایی بالا (تا ۳۰۰۰ نیت) هستند و نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌دهند. گوگل همچنین برای مقاومت بیشتر شیشه نمایشگر دو پرچمدار خود از لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس ۲ تخت استفاده می‌کند. پنل ۶.۳ اینچی در پیکسل ۹ پرو دارای رزولوشن ۲۸۵۶ در ۱۲۸۰ پیکسل است و در سوی دیگر نمایشگر ۶.۸ اینچی پیکسل ۹ پرو XL این مقدار را به ۲۹۹۲ در ۱۳۴۴ پیکسل افزایش می‌دهد.

هر دو مدل پیکسل ۹ پرو سرانجام حسگرهای اثر انگشت اپتیکال را کنار گذاشته و از حسگرهای سریع‌تر اولتراسونیک استفاده می‌کنند. حسگرهای اولتراسونیک می‌توانند اثر انگشت شما را بدون نیاز به استفاده از نور تشخیص دهند و به‌طور کلی سریع‌تر و قابل‌اعتمادتر هستند. طراحی سری پیکسل ۹ تاکید خاصی روی لبه‌های صاف دارد. پیکسل ۹ پرو و ۹ پرو XL هر دو دارای فریم‌های صاف با ظاهر فلزی براق و صیقلی در اطراف گوشی و دوربین‌ها هستند. البته در بخش پشتی این دو گوشی، شاهد استفاده از شیشه مات هستیم.

pro 2.jpg

این دو گوشی به جز تفاوت در اندازه، کاملاً مشابه به نظر می‌رسند. سیستم دوربین این دو گوشی، روی جزیره‌ای فلزی قرار گرفته که حالا به بخشی جدایی ناپذیر از طراحی سری پیکسل تبدیل شده است. پیکسل ۹ پرو و ۹ پرو XL دارای دوربین‌های اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتوی ۴۸ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابر هستند. تمام دوربین‌های پشتی از فناوری فوکوس لیزری Multi-zone LDAF پشتیبانی می‌کنند. در سوی دیگر، گوگل دوربین سلفی پرچمداران جدید خود را به یک دوربین ۴۲ مگاپیکسلی جدید ارتقا داده است.

pro 3.jpg

سری جدید پیکسل ۹ از چیپست تنسور G4 استفاده می‌کند. این چیپست ۴ نانومتری یک هسته اصلی Cortex-X4 با کلاک اسپید ۳.۱ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A720 که با کلاک اسپید ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A520 با کلاک اسپید ۱.۹۵ گیگاهرتز را به همراه دارد. پردازنده امنیتی تایتان M2 نیز در این سری به کار رفته است و دو مدل پیکسل ۹ پرو دارای ۱۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه داخلی هستند.

یکی از تغییرات بزرگ در تنسور G4، مودم اگزینوس ۵۴۰۰ بوده که مصرف باتری کمتری نسبت به مدل‌های پیشین دارد. پیکسل ۹ پرو دارای باتری ۴,۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و در پیکسل ۹ پرو XL نیز شاهد استفاده از باتری ۵,۰۶۰ میلی‌آمپر ساعتی هستیم. هر دو گوشی از شارژ سیمی ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند تا ۷۰ درصد شارژ را در ۳۰ دقیقه انجام دهند.

pro 5.jpg

هوش مصنوعی جمنای گوگل نقش مهمی در سری پیکسل ۹ پرو ایفا می‌کند. شما می‌توانید از جمنای بخواهید که با استفاده از عکس محتوای یخچال شما، ایده‌هایی برای پخت‌وپز ارائه دهد و قابلیت ادیتور جادویی عکس‌ها نیز همچنان عملکرد خیره‌ کننده‌ای دارد.

جمنای با استفاده از قابلیت Pixel Screenshots، قابلیت استخراج اطلاعات از اسکرین‌شات‌های شما را دارد. قابلیت Circle to Search نیز که اخیرا از محبوبیت بالایی میان کاربران برخوردار شده است؛ در این سری حضور خواهد داشت. سری پیکسل ۹ تا هفت سال توسط گوگل پشتیبانی نرم افزاری شده و آپدیت‌ها را دریافت می‌کنند. 

pro 4.jpg

پیکسل ۹ پرو در چهار رنگ مشکی، سبز تیره، صورتی، و سفید روانه بازار خواهد شد. این گوشی‌ها از تاریخ ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور) برای پیکسل ۹ پرو و ۲۲ آگوست (۱ شهریور) برای پیکسل ۹ پرو XL به طور رسمی در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

pro 6.jpg

قیمت گوگل پیکسل ۹ پرو از ۹۹۹ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی شروع می‌شود، سپس به ۱۰۹۹ دلار برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی و ۱۲۱۹ دلار برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی افزایش می‌یابد. قیمت نسخه پایه پیکسل ۹ پرو XL معادل با ۱۰۹۹ دلار است و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۱۱۹۹ دلار، نسخه ۵۱۲ گیگابایتی با قیمت ۱۳۱۹ دلار و نسخه ۱ ترابایتی با قیمت ۱۸۵۷ دلار به فروش می‌رسند.