خانهاخبار
پیکسل ۹ پرو فولد به همراه حاشیه‌های نازک‌تر و لولای بهبود یافته معرفی شد!

پیکسل ۹ پرو فولد به همراه حاشیه‌های نازک‌تر و لولای بهبود یافته معرفی شد!

شرکت گوگل دقایقی پیش از گوشی تاشوی جدید خود رونمایی کرد.

۲۳ مرداد ۱۴۰۳

رویداد معرفی نسل جدید محصولات پیکسل همچنان در حال برگزاری است و گوگل دقایقی پیش از گوشی تاشوی پیکسل ۹ پرو رونمایی کرد. این دستگاه در مقایسه با نسل اول پیکسل فولد که در برابر نسل جدید گوشی‌های تاشو قدیمی به نظر می‌رسید، بهبودهای قابل توجهی داشته است.

pixel fold 1.jpg

گوگل طراحی پیکسل ۹ پرو فولد را به‌طور کامل بازسازی کرده و آن را بلندتر و باریک‌تر از مدل قبلی خود ساخته است. پیکسل ۹ پرو فولد در حالت بسته ۱۰.۵ میلی‌متر و در حالت باز تنها ۵.۱ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن به ۲۵۷ گرم کاهش یافته که موجب استفاده آسان‌تر از این گوشی نسبت به نسل پیشین می‌شود. تغییر قابل توجه دیگر در طراحی این گوشی، لولای آن بوده که اکنون به‌طور کامل صاف باز می‌شود - چیزی که در نسل اول پیکسل فولد وجود نداشت. این گوشی همچنین دارای مقاومت در برابر آب با گواهی IPX8 است.

pixel fold 2.jpg

به لطف ابعاد جدید، پیکسل ۹ پرو فولد دارای نمایشگرهای بزرگ‌تری است که شامل یک صفحه نمایش ۶.۳ اینچی در بیرون و یک صفحه نمایش ۸ اینچی در داخل می‌شود. هر دو نمایشگر اولد دارای رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هستند و حداکثر روشنایی ۲۷۰۰ نیت را ارائه می‌دهند. این دو پنل همچنین دارای دوربین‌های سلفی ۱۰ مگاپیکسلی مشابه هستند.

pixel fold 4.jpg

در بخش پشتی، پیکسل ۹ پرو فولد از سیستم دوربین قوی ولی نه چندان متفاوت نسبت به مدل قبلی استفاده می‌کند. یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی به همراه یک لنز تله‌فوتو ۱۰.۵ مگاپیکسلی (با زوم اپتیکال ۵ برابر) و یک ماژول اولترا واید به‌روز شده ۱۲ مگاپیکسلی در این گوشی وجود دارد.

پیکسل ۹ پرو به چیپست جدید گوگل تنسور G4 مجهز شده است که با فرآیند ۴ نانومتری سامسونگ ساخته شده و دارای یک هسته اصلی Cortex-X4 با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A520 با فرکانس ۱.۹۵ گیگاهرتز است. شما می‌توانید ۹ پرو فولد را با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی سفارش دهید.

pixel fold 5.jpg

همانند سایر مدل‌های پیکسل ۹، ۹ پرو فولد با اندروید ۱۴ و تمامی ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی گوگل از جمله هوش مصنوعی  جمنای نانو روی دستگاه، قابلیت اسکرین‌شات‌های انحصاری پیکسل، ویرایشگر جادویی بهبود یافته و قابلیت Add Me برای اضافه کردن افراد به عکس‌هایی که در ابتدا در آن‌ها نبوده‌اند، عرضه خواهد شد.

پیکسل ۹ پرو فولد تا ۷ سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت خواهد کرد. گوگل از یک باتری ۴۶۵۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است که به ادعای این شرکت، با استفاده معمولی تا ۲۴ ساعت دوام خواهد آورد.

pixel fold 6.jpg

پیکسل ۹ پرو فولد در دو رنگ سفید و مشکی روانه بازار می‌شود . قیمت آن برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی ۱۷۹۹ دلار و برای نسخه ۵۱۲ گیگابایتی ۱۹۱۹ دلار است. فروش رسمی این گوشی از تاریخ ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور) آغاز می‌شود.