خانهاخبار
شایعات درباره سامسونگ گلکسی زد فولد ۶ اسلیم

شایعات درباره سامسونگ گلکسی زد فولد ۶ اسلیم

سامسونگ گلکسی زد فولد ۶ اسلیم که پیش‌تر با نام فولد ۶ اولترا شناخته می‌شد، ممکن است هنوز در برنامه‌های این شرکت قرار داشته باشد.

۲۵ مرداد ۱۴۰۳
product-image

سامسونگ گلکسی زد فولد 6 ظرفیت 1TB رم 12GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

قبل از رونمایی رسمی سامسونگ گلکسی فولد ۶، شایعاتی مبنی بر عرضه مدل بزرگ‌تری با نام گلکسی فولد ۶ اولترا مطرح شده بود. با وجود عدم معرفی این مدل در رویداد آنپکد سامسونگ، شایعه‌سازان مدعی هستند که سامسونگ نسخه دیگری از فولد را در دست توسعه دارد. بیایید به بررسی همه چیز درباره این گوشی که گفته می‌شود گلکسی زد فولد ۶ اسلیم نام خواهد داشت، بپردازیم.

آیا سامسونگ گلکسی زد فولد ۶ اولترا/اسلیم عرضه خواهد شد؟

سامسونگ گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ اکنون در دسترس هستند. این موضوع باید به شایعات درباره مدل اولترا پایان می‌داد، اما ظاهراً چنین نشده است. در ابتدا گزارش‌هایی مبنی بر لغو فولد ۶ اولترا خوانده بودیم، اما پس از آن شایعات جدیدی مبنی بر وجود مدل دیگری از فولد توسط سامسونگ مطرح شد.

از نظر فنی، ادعاهای اولیه درباره عدم عرضه مدل اولترا ممکن است کاملاً نادرست نباشد. در ابتدا نام فولد ۶ اولترا مطرح شده بود، اما شایعات اخیر نشان می‌دهند که این گوشی با نام گلکسی زد فولد اسلیم معرفی خواهد شد. ممکن است این تغییر نام جزئی به نظر برسد، اما پیامدهای آن بزرگ‌تر از تصور اولیه است.

گوشی تاشو

اما چرا سامسونگ تصمیم به تأخیر در عرضه آن گرفته است؟ می‌توان حدس زد، به دلیل عرضه محدود گلکسی زد فولد ۶ اسلیم، سامسونگ ترجیح داده است در زمان رونمایی فولد ۶ و فلیپ ۶، تمرکز خود را بر این دو مدل قرار دهد.

تاریخ احتمالی عرضه گلکسی زد فولد ۶ اسلیم چه زمانی است؟

سامسونگ گلکسی زد فولد ۶ اسلیم (که در برخی منابع فولد ۶ اولترا نامیده می‌شود) برخلاف فولد ۶ استاندارد، همزمان با آن معرفی نشد. همچنین، این اولین عضو سری Z است که دارای یک نسخه متفاوت می‌باشد. بنابراین، نمی‌توان از تاریخ‌های عرضه پیشین برای پیش‌بینی تاریخ عرضه آن بهره برد. حتی شایعات موجود نیز در این زمینه با هم تناقض دارند.

طبق گزارش وب‌سایت خبری فناوری آلمانی Allround PC، فولد ۶ اسلیم در ماه اکتبر امسال تنها در کره جنوبی و چین عرضه محدود خواهد داشت. به‌تازگی، افشاگر معروف Ice Universe ادعا کرده است که گلکسی فولد ۶ اسلیم در ماه اکتبر همزمان با سری Tab S10 و سامسونگ W25 (که گمان می‌رود نسخه چینی فولد ۶ اسلیم باشد) معرفی خواهد شد. در مقابل، وب‌سایت GalaxyClub نیز معتقد است که این گوشی تنها در چین و کره جنوبی عرضه خواهد شد، اما بر خلاف دو منبع قبلی، تاریخ عرضه آن را سال ۲۰۲۵ عنوان می‌کند.

با توجه به اینکه اکثر شایعات به ماه اکتبر اشاره دارند، احتمال عرضه این گوشی در سال جاری وجود دارد، هرچند تناقض در گزارش‌ها این احتمال را کمی کاهش می‌دهد. به هر حال، عرضه آن در فصل زمستان محتمل‌تر به نظر می‌رسد. بعید است که سامسونگ این گوشی را پس از گلکسی S25 عرضه کند، زیرا این امر منجر به رقابت داخلی این شرکت خواهد شد.

مشخصات و قابلیت‌های شایعه‌شده گلکسی زد فولد ۶ اسلیم کدامند؟

گلکسی زد فولد ۶ اولترا در ابتدا به عنوان نسخه ارتقا یافته و قدرتمندتر فولد ۶ با طراحی باریک و بهبودهای قابل توجه معرفی شد که بتواند عنوان اولترا را توجیه کند. با این حال، به نظر می‌رسد واقعیت متفاوت از این توصیفات اولیه است.

بر اساس شایعات، این گوشی از مشخصات اصلی مشابه با گلکسی فولد ۶ استاندارد بهره‌مند خواهد بود. این بدان معناست که می‌توان انتظار داشت از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای گلکسی و احتمالا ۱۲ گیگابایت حافظه رم در این دستگاه استفاده شود. ظرفیت حافظه داخلی ممکن است با توجه به ماهیت خاص این مدل متفاوت باشد، اما انتظار می‌رود در محدوده ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت قرار گیرد. بنابراین، نوآوری اصلی این دستگاه در چه بخش‌هایی قرار دارد؟

گوشی تاشو

تنها تغییرات عمده‌ای که تاکنون در مورد این گوشی شنیده شده، مربوط به نمایشگر و ضخامت آن در حالت بسته است. گفته می‌شود ضخامت زد فولد ۶ اسلیم در حالت بسته حدود ۱۱ میلی‌متر خواهد بود که نسبت به ضخامت ۱۲.۱ میلی‌متری فولد ۶ در حالت بسته، کاهش اندکی را نشان می‌دهد. با این حال، این میزان کاهش ضخامت در مقایسه با گوشی‌های تاشدنی چینی مانند شیائومی میکس فولد ۴ و آنر مجیک وی ۳ که به ترتیب ضخامتی حدود ۹.۵ میلی‌متر و ۹.۳ میلی‌متر دارند، چندان چشمگیر نیست. همچنین لازم به ذکر است که طراحی کمی باریک‌تر این دستگاه با حذف برخی قابلیت‌ها همراه است. فولد ۶ اسلیم از قلم S Pen پشتیبانی نخواهد کرد، زیرا دیجیتایزر 0.3 میلی‌متری مورد نیاز برای این قابلیت حذف شده است.

براساس گزارشات اخیر، دلیل اصلی عدم تمایل سامسونگ به طراحی‌های باریک‌تر، نگرانی‌های مربوط به دوام دستگاه است. به کارگیری مواد و قطعات جدید می‌تواند دوام را افزایش دهد، اما این امر معمولاً با افزایش هزینه‌ها همراه است و امکان بروز مشکلات جدید و غیرقابل پیش‌بینی نیز وجود دارد. از طرفی مثبت، گفته می‌شود که سامسونگ اندازه نمایشگرهای این دستگاه را افزایش خواهد داد. نمایشگر بیرونی از ۶.۳ اینچ به ۶.۵ اینچ و نمایشگر داخلی نیز از ۷.۶ اینچ به ۸ اینچ خواهد رسید.

قیمت احتمالی گلکسی زد فولد ۶ اسلیم چقدر خواهد بود؟

گلکسی زد فولد ۶ با قیمت پایه ۱۸۹۹.۹۹ دلار، دستگاهی بسیار گران‌قیمت محسوب می‌شود. اما قیمت احتمالی گلکسی زد فولد ۶ اسلیم چه خواهد بود؟ در حال حاضر، به دلیل نبود شایعات در مورد قیمت این مدل، نمی‌توان با قطعیت در این مورد صحبت کرد. عدم پشتیبانی از قلم S Pen ممکن است برای برخی کاربران نقطه ضعف محسوب شود، اما طراحی باریک‌تر و نمایشگر اندکی بزرگ‌تر احتمالاً منجر به افزایش قیمت این مدل نسبت به فولد ۶ استاندارد خواهد شد. با توجه به این عوامل، می‌توان حدس زد که قیمت فولد ۶ اسلیم کمی بالاتر یا پایین‌تر از محدوده ۲۰۰۰ دلار خواهد بود. البته باید در نظر داشت که عرضه این مدل تنها در بازارهای چین و کره جنوبی پیش‌بینی شده است و احتمالاً در بازار ایالات متحده و به دنبال آن سایر کشورها در دسترس نخواهد بود.

گلکسی زد فولد ۶

برچسب‌ها: