خانهاخبار
کدام گوشی‌های سال ۲۰۲۴ بهترین طول عمر باتری را دارند؟

کدام گوشی‌های سال ۲۰۲۴ بهترین طول عمر باتری را دارند؟

اگر ظرفیت باتری برای شما حرف اول را می‌زند باید بدانید که بهترین‌های امسال کدامند!

۲۳ مرداد ۱۴۰۳

سال 2024 تاکنون شاهد ورود گوشی‌های هوشمند جدید با عمر باتری بسیار خوب بوده است. در نیمه اول سال، سامسونگ و وان‌پلاس گوشی‌های پرچمدار جدیدی را معرفی کردند که موفق به کسب جایگاه در رتبه‌بندی بهترین عمر باتری شدند. علاوه بر این، انتظار می‌رود گوشی‌های جدید گوگل و اپل نیز با عمر باتری طولانی به بازار عرضه شوند.

عمر باتری گوشی‌های هوشمند در طول یک سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. گوشی‌های تاشو که به دلیل صفحه نمایش بزرگ‌تر به انرژی بیشتری نیاز دارند، پیش از این در لیست بهترین‌های عمر باتری جایگاهی نداشتند. اما اکنون، دو مدل گوشی تاشو در بین 15 گوشی برتر این لیست قرار گرفته‌اند (هرچند مدل‌های اخیر سامسونگ، گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6، عملکردی نزدیک به میانگین گوشی‌های هوشمند در تست باتری داشتند).

افزایش تعداد گوشی‌های هوشمند با عمر باتری طولانی، رقابت برای قرار گرفتن در لیست بهترین‌ها را بسیار دشوار کرده است. برای ورود به این لیست، گوشی‌ها باید در تست باتری بیش از 14 ساعت دوام آورده‌اند.

بنچمارک باتری

ایسوس ROG Phone 8 Pro

ROG Phone 8 Pro

ایسوس در تولید ROG Phone 8 Pro از باتری کوچکتری نسبت به نسخه قبلی گوشی گیمینگ خود استفاده کرده است. با این حال، این گوشی عملکرد فوق‌العاده‌ای در تست باتری از خود نشان داد و با حدود 19 ساعت شارژدهی، رکورد جدیدی را ثبت کرد.

ROG Phone 8 Pro نسبت به ROG Phone 7 Ultimate، پیشین خود و دارنده رکورد قبلی تست باتری، 16 دقیقه عملکرد بهتری داشت. با استفاده از یک گوشی گیمینگ ایسوس، دیگر نگران تمام شدن باتری در میانه بازی نخواهید بود.

شارژر 65 واتی همراه با ROG Phone 8 Pro توانست باتری خالی گوشی را در عرض 30 دقیقه به 71 درصد برساند و در مدت 50 دقیقه به طور کامل شارژ کرد. بنابراین، با داشتن این گوشی با عمر باتری طولانی از ایسوس، همیشه از بازی لذت خواهید برد. این گوشی از ماه فوریه در بازار عرضه شده و در دسترس است.

وان‌پلاس 12R

وان‌پلاس 12R

وان‌پلاس 12R به عنوان یک گوشی میان‌رده، طولانی‌ترین عمر باتری را در بین گوشی‌هایی که به طور خاص برای بازی طراحی نشده‌اند، به ثبت رسانده است. باتری حجیم 5500 میلی‌آمپر ساعتی به این گوشی امکان می‌دهد تا بیش از یک روز با یک بار شارژ دوام بیاورد. همچنین، باید به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 نیز اشاره کرد که در بسیاری از گوشی‌های پرفروش نیز استفاده شده است.

اسنپدراگون 8 نسل 2 ممکن است یک چیپست نسل گذشته باشد، اما به وان‌پلاس اجازه می‌دهد تا OnePlus 12R را با قیمت بسیار رقابتی، به ویژه در بازار ایالات متحده، عرضه کند. مدل پایه این گوشی با 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 499 دلار در ایالات متحده در دسترس خواهد بود، در حالی که در سایر نقاط جهان با حافظه 256 گیگابایت از 599 دلار آغاز می‌شود.

با وجود قیمت پایین‌تر، وان‌پلاس 12R از فناوری شارژ سریع خود یعنی شارژ 80 واتی پشتیبانی می‌کند. در تست‌ها، این گوشی توانست در عرض 30 دقیقه به 96 درصد شارژ برسد. با این حال، این گوشی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

ایسوس Zenfone 11 Ultra

ایسوس ROG Phone 7 Ultimate

ایسوس بار دیگر با گوشی Zenfone 11 Ultra توانست در زمینه عمر باتری عملکرد برجسته‌ای از خود نشان دهد. این گوشی با باتری 6780 میلی‌آمپر ساعتی و نمایشگر با نرخ تازه ‌سازی تطبیقی، در تست باتری حدود 18 ساعت دوام آورد. علاوه بر عمر باتری بالا، Zenfone 11 Ultra به نمایشگری با کیفیت تصویر عالی و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز شده است که با استفاده از لرزش‌گیر 6 محوره بهبود یافته است. با این حال، قابلیت‌های پردازش تصویر این گوشی می‌توانست بهتر باشد. این گوشی از شارژ سریع سیمی 65 وات پشتیبانی می‌کند، اما برای استفاده از این قابلیت باید شارژر مناسب را تهیه کنید.

وان‌پلاس 12

ایسوس ROG Phone 7 Ultimate

وان‌پلاس 12، به عنوان مدل پرچمدار، عملکرد باتری قابل توجهی دارد. این گوشی با باتری 5400 میلی‌آمپر ساعتی و بهره‌مندی از ویژگی‌های مدیریت انرژی چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3، توانست در تست باتری بیش از 17.5 ساعت دوام بیاورد. نمایشگر تطبیقی این گوشی نیز بدون کاهش عمر باتری، تجربه کاربری روان را فراهم می‌کند.

بر خلاف OnePlus 12R، مدل وان‌پلاس 12 از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند که یک ویژگی مثبت است. این گوشی از شارژ سیمی 80 واتی و شارژ بی‌سیم 50 واتی پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی S24 اولترا 

ایسوس ROG Phone 7 Ultimate

با طولانی‌ترین عمر باتری پرچمداری که تاکنون آزمایش شده  آشنا شوید. گلکسی S24 اولترا با 15 دقیقه کمتر از علامت 17 ساعته به پایان رسید و پرچمدار سال گذشته موتورولا را تقریباً یک ساعت شکست داد. عملکرد S24 Ultra چیزی حدود 2.5 ساعت بهتر از آخرین پرچمداران اپل است که در دوام آوردن با یک بار شارژ ضعیف به حساب نمی‌آیند.

سامسونگ اندازه باتری را در گلکسی S24 اولترا افزایش نداده است و همچنان 5000 میلی‌آمپر ساعت است. بنابراین باید به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 که گوشی را تامین می‌کند، برای بهره‌وری عالی آن اعتبار داد. همچنین شایان ذکر است که این زمان را با نرخ تازه سازی تطبیقی S24 Ultra روشن ضبط شده، بنابراین چیپست کوالکام کار بسیار خوبی در مدیریت انرژی انجام می‌دهد.

سرعت شارژ در 45 وات باقی مانده، اما تست ها نشان می‌دهد که می‌توان پس از 30 دقیقه با استفاده از یک شارژر 45 واتی USB-C به شارژ 71 درصدی رسید. سامسونگ چنین شارژری را با گوشی خود عرضه نمی‌کند، بنابراین اگر می‌خواهید از حداکثر سرعت شارژ استفاده کنید، باید لوازم جانبی را خودتان تهیه کنید.

سامسونگ گلکسی S24 پلاس 

سامسونگ گلکسی S24 پلاس

گلکسی S24 پلاس می‌تواند تقریباً به اندازه گلکسی S24 اولترا کمی بزرگ‌تر با یک بار شارژ دوام بیاورد و تنها 13 دقیقه از زمان اولترا در تست باتری عقب ماند. این نتیجه عالی برای گوشی با باتری 4900 میلی‌آمپر ساعتی و پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 است.

سرعت شارژ از گلکسی S23 پلاس تغییر نکرده است و S24 پلاس نیز با سرعت 45 وات از طریق کابل شارژ می‌شود.

Moto G Stylus 5G 2024

Moto G Stylus 5G 2024

سری G موتورولا به دلیل داشتن عمر باتری طولانی شهرت دارد. Moto G Stylus 5G 2024 نیز از این قاعده مستثنی نیست و با ثبت بیش از 15 ساعت شارژدهی در تست‌ها، عملکرد برجسته‌ای از خود نشان داده. این در حالی است که نرخ تازه سازی نمایشگر 6.7 اینچی آن بین 60 تا 120 هرتز متغیر است.

این گوشی علاوه بر باتری قدرتمند و شارژ سریع 30 واتی، به قلم استایلوس داخلی نیز مجهز است که برای یادداشت‌برداری و طراحی روی صفحه نمایش بسیار کاربردی است. اگرچه Moto G Stylus 5G 2024 از نظر پردازنده و دوربین چندان قدرتمند نیست، اما با قیمت کمتر از 400 دلار، نمایشگر روشن، طراحی زیبا و عمر باتری طولانی را ارائه می‌دهد. 

Nothing Phone 2a

Nothing Phone 2a

Nothing Phone 2a با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و چیپست MediaTek Dimensity 7200 Pro، عملکرد بسیار خوبی در تست عمر باتری از خود نشان داد و توانست به مدت 15 ساعت روشن بماند. این در حالی است که نرخ تازه سازی نمایشگر روی حالت بالا تنظیم شده بود.

از ویژگی‌های برجسته این گوشی، پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی است که در این رنج قیمت نادر است. با این حال، در دسترس بودن این گوشی در برخی مناطق محدود است.

Motorola Razr 2024

Motorola Razr 2024

گوشی‌های تاشو معمولاً به دلیل مصرف انرژی بالای دو نمایشگر، با چالش‌های مربوط به عمر باتری مواجه هستند. اما Motorola Razr 2024 توانست این تصور را تغییر دهد و با ثبت زمان 14 ساعت و 37 دقیقه در تست باتری، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد.

لازم به ذکر است که این نتیجه با تنظیم نرخ تازه سازی نمایشگر 6.9 اینچی روی 60 هرتز به دست آمده است. با فعال کردن نرخ تازه سازی 120 هرتز، ممکن است عمر باتری کاهش یابد. با این حال، حتی با نرخ تازه سازی بالاتر، این گوشی باز هم عملکرد قابل قبولی دارد.

آیفون 15 پلاس

آیفون 15 پلاس

آیفون 15 پلاس نه تنها در بین سری آیفون‌های جدید، بلکه در مقایسه با تمامی آیفون‌های آزمایش شده، بالاترین میزان عمر باتری را به ثبت رسانده است. این گوشی با عبور از مرز 14 ساعت شارژدهی، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد. اگرچه اختلاف عمر باتری با آیفون 15 پرو مکس تنها 12 دقیقه است، اما آیفون 15 پلاس همچنان انتخاب مناسبی برای کاربران به دنبال گوشی با عمر باتری طولانی محسوب می‌شود.

اگرچه اپل اطلاعات دقیقی درباره ظرفیت باتری ارائه نکرده است، اما به نظر می‌رسد چیپست A16 Bionic نقش مهمی در بهبود مصرف انرژی و افزایش عمر باتری داشته است. با وجود تغییر پورت شارژ به USB-C، سرعت شارژ همچنان محدود به 20 وات است که کمی ناامید کننده‌ست.