خانهاخبار
بازار تبلت‌ها بهبود پیدا کرده است؛ اپل همچنان پرفروش‌ترین برند

بازار تبلت‌ها بهبود پیدا کرده است؛ اپل همچنان پرفروش‌ترین برند

اپل با عرضه ۱۲٫۳ میلیون تبلت در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی به پرفروش‌ترین برند بازار بدل شده است. 

۱۵ مرداد ۱۴۰۳

موسسه تحقیقاتی و آماری IDC در جدیدترین گزارش خود به بررسی حجم عرضه بازار تبلت‌ها در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی (بازه زمانی ماه‌های آوریل تا ژوئن) پرداخته است. 

طبق بررسی‌های موسسه IDC، در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی حدود ۳۴٫۴ میلیون تبلت به‌فروش رفته که خبر از بهبود ۲۲٫۱ درصدی در مقایسه با سال گذشته می‌دهد. به عبارت دیگر، حجم عرضه تبلت در بازه‌ زمانی اشاره‌شده قابل‌مقایسه با قبل از آغاز همه‌گیری کرونا است. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که بازار تبلت‌ها بهبود قابل‌توجهی پیدا کرده است. 

لیست بهترین برندهای بازار تبلت در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴

در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، اپل حدود ۱۲٫۳ میلیون آیپد روانه بازار کرده که معادل سهمی ۳۵٫۸ درصدی از بازار است. به لطف عرضه مدل‌های جدید ۱۱ اینچی و ۱۳ اینچی آیپد پرو و آیپد ایر، اپل موفق شده سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. در این راستا، اپل به پرفروش‌ترین برند بازار تبلت‌ها بدل شده است. 

در رده دوم پرفروش‌ترین برندهای بازار در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی سامسونگ قرار گرفته که سهمی ۲۰٫۱ درصدی را کسب کرده است. در این بازه زمانی، غول فناوری کره ۶٫۹ میلیون تبلت عرضه کرده است. 

آیپد پرو جدید اپل

با عرضه ۲٫۵ میلیون تبلت و سهمی ۷٫۳ درصدی، برند لنوو در جایگاه سوم قرار گرفته است. به دنبال استقبال گسترده از سری میت‌پد، هواوی در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ۲٫۳ میلیون تبلت عرضه کرده و سهمی ۶٫۸ درصدی را به خود اختصاص داده است.

در نهایت باید اشاره کرد که در بین تمامی برند‌های برجسته بازار،‌ شیائومی با رشدی ۹۴٫۷ درصدی بهترین عملکرد را داشته است. غول فناوری چین در سه‌ماهه امسال ۲ میلیون تبلت فروخته و موفق به کسب سهمی ۵٫۸ درصدی شده است. 

برچسب‌ها: