خانهاخبار
آزمون مقاومت گلکسی زد فلیپ ۶ خبر از لولای محکم آن می‌دهد

آزمون مقاومت گلکسی زد فلیپ ۶ خبر از لولای محکم آن می‌دهد

تست مقاومت گلکسی زد فلیپ ۶ نشان می‌دهد که این گوشی در زمینه استحکام تفاوتی خاصی با نسل قبلی خود ندارد. 

۶ مرداد ۱۴۰۳

استحکام بدنه یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها در ساخت گوشی‌های تاشو به شمار می‌رود. با این وجود، در طی سال‌ها، تولیدکنندگان به لطف پیشرفت‌های قابل‌توجهی که داشته‌اند موفق به توسعه گوشی‌های تاشو مقاوم شده‌اند و حالا نگرانی‌ها از میزان استحکام یک دستگاه تاشو به حداقل رسیده است.

سامسونگ اخیراً از دو گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۶ (Galaxy Z Fold 6) و گلکسی زد فلیپ ۶ (Galaxy Z Flip 6) رونمایی کرد که قرار است تا سال آینده، لقب پرچمدارهای تاشو این برند را همراه داشته باشند.

گلکسی زد فلیپ ۶ سامسونگ

حالا به تازگی یک تست مقاومت از گوشی گلکسی زد فلیپ ۶ منتشر شده که میزان مقاومت این دستگاه در شرایط مختلف را نشان می‌دهد.

زک نلسون که با نام کاربری JerryRigEverything در پلتفرم یوتوب به انجام تست‌های مقاومت خود مشهور است به تازگی گلکسی زد فلیپ ۶ مورد آزمایش‌های سخت قرار داده است. در ویدئوی جدید خود، آقای نلسون پرچمدار تاشو سامسونگ را در آزمون‌های مختلفی مانند مقاومت در برابر خط‌وخش، شعله مستقیم و خمش محک زده است. 

در ابتدای ویدئو، زک نلسون دو گوشی گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فلیپ ۶ را مقایسه می‌کند. کنار هم قراردادن دو دستگاه به خوبی نشان می‌دهد که میزان تاخوردگی نمایشگر تاشو جدید سامسونگ به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است. 

گلکسی زد فلیپ ۶ در کنار گلکسی زد فلیپ ۵

تست مقاومت گلکسی زد فلیپ با ایجاد خط‌وخش روی نمایشگر داخلی آغاز می‌شود. در فشار سطح دو، خراش‌هایی روی نمایشگر تاشو ایجاد می‌شوند و با فشار بیشتر خط‌وخش‌ها افزایش پیدا می‌کنند. در این رابطه، ظاهراً مقاومت نمایشگر داخلی گلکسی زد فلیپ ۶ تفاوتی با نسل قبلی ندارد.

از سوی دیگر، نمایشگر کاور گلکسی زد فلیپ ۶ عملکرد بهتری در آزمون خط‌وخش داشته و خراش‌ها پس از اعمال فشار سطح شش نمایان شدند. 

تست مقاومت گلکسی زد فلیپ ۶

در ادامه، آزمون شعله مستقیم روی نمایشگر داخلی گلکسی زد فلیپ ۶ اجرا شد که در آن، گوشی سامسونگ تا ۱۴ ثانیه دوام آورد. در تست گردوخاک، پرچمدار تاشو سامسونگ به لطف ساختار محکم لولا هیچ آسیبی ندید. 

در آزمون نهایی یعنی خمش، آقای نلسون گلکسی زد فلیپ ۶ را به عقب خم می‌کرد ولی لولا آن به خوبی از پس نگه‌داشتن دستگاه برآمد و به هیچ عنوان دچار آسیب نشد. این موضوع به خوبی مقاومت و استحکام چشمگیر لولای گلکسی زد فلیپ ۶ را تایید می‌کند.

قطعات داخلی گلکسی زد فلیپ ۶

در نهایت باید اشاره کرد که به طور کلی، به نظر می‌رسد میزان مقاومت گلکسی زد فلیپ ۶ در مقایسه با مدل زد فلیپ ۵ تفاوت چندانی ندارد. 

برچسب‌ها: