خانهاخبار
اپل یک مرکز تحقیقاتی جدید در چین راه می‌اندازد

اپل یک مرکز تحقیقاتی جدید در چین راه می‌اندازد

هرچند که اپل به دنبال گسترش تحقیق و تولید در خارج از چین است و این امر را با سرعت و جدیت دنبال می‌کند، اما هنوز هم چین بزرگترین قطب تولید این برند است که نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.

۵ مرداد ۱۴۰۳

اپل قرار است یک آزمایشگاه تحقیقات کاربردی جدید در شنژن چین افتتاح کند که بر افزایش کیفیت و قابلیت اطمینان محصولات پرچم‌دار خود تمرکز دارد.

کارخانه اپل در چین

انتظار می‌رود این آزمایشگاه جدید در شنژن قابلیت‌های تحقیقاتی اپل را با تمرکز بر قابلیت اطمینان و تست کیفیت محصولات کلیدی تقویت کند. مرکز جدید بر روی آزمایش مواد و تکنیک‌های تولید جدید تمرکز خواهد کرد و اطمینان حاصل می‌کند که محصولاتی مانند آیفون، آیپد و اپل ویژن پرو می‌توانند در شرایط سخت، از فعالیت‌های فیزیکی شدید گرفته تا دماهای خشن مقاومت کنند. آمادگی این آزمایشگاه در زمانی بسیار مهم است که اپل تولید آیفون ۱۶ خود را افزایش می‌دهد، که انتظار می‌رود در پاییز عرضه شود.

انتخاب شنژن به دلیل نزدیکی آن به بسیاری از تامین کنندگان اپل امری کاملا هوشمندانه است. اپل برای اولین بار برنامه‌های خود را برای آزمایشگاه جدید در ماه مارس (اسفند ماه ۱۴۰۲) اعلام کرد. در عین حال با وجود تنوع بخشیدن به ظرفیت تولید خود به کشورهای دیگر مانند ویتنام و هند، چین همچنان یک قطب تولیدی کلیدی برای اپل است. تاسیسات جدید شنژن بخشی از یک توسعه گسترده‌تر است که شامل مراکز تحقیق و توسعه در پکن، شانگهای و سوژو می‌شود. اپل بیش از یک میلیارد یوان (تقریبا ۱۳۸ میلیون دلار) در این امکانات سرمایه‌گذاری کرده است.

از سوی دیگر بلومبرگ گزارش داده که جف ویلیامز مدیر ارشد عملیاتی اپل، به تازگی از شنژن بازدید کرده تا در مورد برنامه‌های سرمایه‌گذاری و همکاری صحبت کند و طی این سفر او بر نقش حیاتی شنژن در استراتژی بازار اپل تاکید کرده است. سفر ویلیامز به چین همچنین شامل دیدار با مقامات ارشد چینی در پکن، بازدید از فروشگاه اپل در منطقه خرید وانگفوجینگ، تماشای یک فیلم فیلم‌برداری شده با آیفون ۱۵ پرو مکس و ملاقات با شرکت سرگرمی Migu بوده که برنامه خود را به نمایش گذاشته و برای اپل ویژن پرو توسعه یافته است.

برچسب‌ها: