خانهاخبار
اپل قصد دارد آیفون‌های ۲ ترابایتی عرضه کند

اپل قصد دارد آیفون‌های ۲ ترابایتی عرضه کند

گزارش امروز ادعا کرده که اپل در حال ارزیابی یک فناوری با نام QLC است که راه را برای عرضه آیفون‌های ۲ ترابایتی باز می‌کند؛ فناوری که بکارگیری از آن ممکن است تا سال ۲۰۲۶ طول بکشد.

۵ مرداد ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

شرکت تحقیقاتی تایوانی ترند فورس این هفته گفته که پیش‌بینی می‌کند اپل تا سال ۲۰۲۶ عرضه آیفون‌های با حافظه سلولی چهار سطحی (QLC) را آغاز کند. این فناوری می‌تواند راه را برای آیفون‌هایی با فضای ذخیره‌سازی ۲ ترابایتی در آینده هموار کند.

حافظه سلولی چهار سطحی (QLC)
شماتیک حافظه سلولی چهار سطحی

حافظه سلولی چهار سطحی یا همان QLC یک فناوری ذخیره‌سازی متراکم‌تر در مقایسه با فناوری سلول‌های سه‌گانه (TLC) است که برای چیپ‌های ذخیره‌سازی در آیفون‌های موجود استفاده می‌شود و این امکان ظرفیت ذخیره‌سازی بالاتر در همان فضای فیزیکی را فراهم می‌کند. علاوه بر این، ذخیره سازی QLC به طور معمول از نظر قیمت در هر گیگابایت ارزان‌تر از TLC است. با این حال نقطه ضعف این فناوری این است که ذخیره‌سازی QLC اغلب سرعت خواندن و نوشتن کندتر را در مقایسه با ذخیره سازی TLC ارایه می‌دهد.

چگالی و مزیت‌های هزینه QLC می‌تواند راه را برای اپل برای انتشار ظرفیت ذخیره‌سازی ۲ ترابایتی برای آیفون‌های آینده هموار کند. براورد ترند فورس مبنی بر اینکه اپل تا سال ۲۰۲۶ این فناوری را به کار خواهد گرفت به این معنی است که می‌تواند با آیفون‌های سری ۱۶ مدل‌های آیفون ۱۷ یا مدل‌های آیفون ۱۸ وارد شود، بنابراین بازه زمانی دقیقی برای این تغییر وجود ندارد. گزارشی از نشریه زنجیره تامین دیجی تایمز هم در اوایل سال جاری ادعا کرد که اپل در حال ارزیابی QLC برای مدل‌های یک ترابایتی آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس است، بنابراین این فناوری می‌تواند در نهایت برای ظرفیت های ذخیره‌سازی یک ترابایت و ۲ ترابایت استفاده شود.

انتظار می‌رود اپل سری آیفون ۱۶ را در ماه سپتامبر (شهریور ماه) معرفی کند، بنابراین مدت زمان زیادی را نباید منتظر ماند تا ببینیم اپل امسال از این فناوری استفاده می‌کند، یا کاربری آن را به سال دیگری موکول می‌کند.

برچسب‌ها: