خانهاخبار
گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه Crest و Crest Max برند HMD معرفی شدند

گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه Crest و Crest Max برند HMD معرفی شدند

شرکت HMD Global از دو گوشی جدید رونمایی کرده که محصولاتی مقرون‌به‌صرفه به شمار می‌روند و از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند.

۵ مرداد ۱۴۰۳

برند HMD در طی چند وقت اخیر بسیار پرکار بوده و از گوشی‌های مختلفی مانند سری پالس (Pulse)، Aura و اسکای‌لاین (Skyline) رونمایی کرده است. حالا HMD Global به تازگی از دو گوشی جدید به نام‌های Crest و Crest Max پرده‌برداری کرده که محصولاتی مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شوند. 

شایان ذکر است HMD Crest نخستین گوشی این برند برای بازار هند به شمار می‌رود. از سوی دیگر، مدل Max این گوشی به دوربین‌های بهتر و کانفیگ‌های بالاتری مجهز شده است. 

پنل پشتی گوشی Crest

گوشی HMD Crest

طراحی گوشی Crest Max.jpg

گوشی HMD Crest Max

طبق اعلام رسمی، گوشی Crest یک گوش پایین‌رده است که از تراشه Unisoc T760 بهره می‌برد. این تراشه ۶ نانومتری از چهارهسته کورتکس A76 و چهار هسته کورتکس A55 بهره می‌برد و با پردازنده گرافیکی Mali-G57 همراه شده است. تراشه Unisoc T760 همچنین از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند.

در گوشی HMD Crest، تراشه Unisoc T760 با حافظه رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به پردازش اطلاعات می‌پردازد. البته به لطف درگاه microSD، حافظه این گوشی به آسانی قابل‌افزایش است. 

تراشه موجود در سری Crest HMD

گوشی Crest Max ضمن بهره‌مندی از تراشه موجود در مدل استاندارد با حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار می‌شود. 

هر دو مدل سری Crest به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی اولد با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی مجهز هستند. نمایشگر این گوشی‌ها توسط شیشه تقویت‌شده محافظت می‌شود در حالی که پنل پشتی آن‌ها از جنس پلاستیک است. با گواهی IP52، سری Crest در برابر پاشش آب مقاوم است.

نمایشگر سری Crest HMD

در پنل پشتی گوشی Crest دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق قرار دارد. در پنل جلویی این گوشی نیز دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی را مشاهده می‌کنیم که در ناچ حفره نمایشگر جای گرفته است. کاربران می‌توانند با انجام برخی جسچرها مانند نشان دادن علامت صلح و یا قلب تصاویر سلفی را ثبت کنند. 

مدل Max سری Crest از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی اصلی، لنز فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. این گوشی نیز به مانند مدل استاندارد از دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی برخوردار شده است. 

سیستم دوربین سری Crest HMD

انرژی موردنیاز سری Crest توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. HMD تایید کرده که باتری این گوشی‌ها پس از ۸۰۰ بار شارژ سلامت خود را حفظ خواهد کرد. 

علاوه بر درگاه USB-C، سری Crest از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون بهره می‌برد. گوشی‌های جدید HMD همچنین از بلوتوث نسخه ۵، شبکه 5G دوسیم‌کارت و وای‌فای ۵ برخوردار هستند. 

حجم باتری سری Crest Max

دو گوشی Crest و Crest Max با اندروید ۱۴ روانه بازار خواهند شد. طبق تایید رسمی HMD، این دو دستگاه تا دو سال بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کنند. 

مدل‌های سری Crest از قابلیت تعمیرپذیری آسان Gen 1 Repairability بهره می‌برند که کاربران اجازه می‌دهد تا قطعات مختلف گوشی خود مانند نمایشگر، درگاه شارژ، پنل پشتی و باتری را تعمیر کنند. 

تعمیرپذیری سری Crest HMD

در نهایت باید اشاره کرد که فروش گوشی‌های سری Crest از ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد. مدل Crest برای کانفیگ رم ۶ / حافظه ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۱۴٬۵۰۰ روپیه (۱۷۵ دلار) به فروش خواهد رسید. به علاوه، گوشی Crest Max برای کانفیگ رم ۸ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی برچسب قیمتی ۱۶٬۵۰۰ روپیه (۱۹۵ دلار) را به همراه دارد.