خانهاخبار
نتایج تست باتری گلکسی زد فولد 6 خبرهای خوبی برای طرفداران سامسونگ ندارد

نتایج تست باتری گلکسی زد فولد 6 خبرهای خوبی برای طرفداران سامسونگ ندارد

جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ، گلکسی زد فولد 6 (Galaxy Z Fold 6) در تست‌های عمر باتری نتایجی را کسب کرده که احتمالا طرفداران سامسونگ را ناامید خواهد کرد.

۵ مرداد ۱۴۰۳
product-image

سامسونگ گلکسی زد فولد 6 ظرفیت 1TB رم 12GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

گلکسی زد فولد 6، جدیدترین خانواده گوشی‌های تاشو سامسونگ است که با صفحه‌نمایش 7.6 اینچی اولد توانسته جایگاه خوبی در میان رقبا کسب کند. با این حال، نتایج تست عمر باتری گلکسی زد فولد 6 باعث حیرت بسیاری شده و برخی را نیز از آن ناامید کرده است. 

آن‌طور که اعلام شده، در این تست‌ها روشنایی نمایشگر 150 نیت بوده و به‌طور مداوم، از طریق اینترنت 5G وب‌گردی انجام شده است. دلیل تعجب بسیاری از این است که چنین دستگاه‌هایی با داشتن واحد پردازشی تجمیعی (Sysytem On Chip) باید عملکرد نسبتا بهتری را ارائه بدهند و این دقیقا همان نقطه‌ای است که گلکسی زد فولد 6، طرفداران سامسونگ را ناامید کرده است.

نتایج تست عمر باتری گلکسی زد فولد 6

از مجموع 4 تست انجام شده، گلکسی زد فولد 6 توانسته به‌طور میانگین 10 ساعت و 35 دقیقه روشن بماند که تاحدودی بد نیست. برای مقایسه می‌توان به گوگل پیکسل فولد اشاره کرد که به زمان 10 ساعت و 21 دقیقه دست یافته بود. اما گوشی‌هایی مانند وان‌پلاس اوپن همچنان با زمان 11 ساعت و 31 دقیقه در جایگاه بهتری نسبت به گلکسی زد فولد 6 قرار دارند.

Galaxy-Z-Fold-6-battery-test-results.jpg

البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که باتری وان‌پلاس اوپن بزرگ‌تر از باتری گلکسی زد فولد 6 بوده و این باعث چنین اختلاف قابل توجهی شده است.

نتیجه قابل‌توجهی که باید آن را هم در نظر گرفت، مقایسه زد فولد 6 با زد فولد 5 است. گلکسی زد فولد 5 در بالاترین عملکرد خود توانسته تا 11 ساعت و 15 دقیقه را روشن بماند و در مقابل هم گلکسی زد فولد 6 در بالاترین نتیجه خود توانسته عدد 11 ساعت و 13 دقیقه را کسب کند. این یعنی پرچمدار تاشو سال 2024 از لحاظ عمر باتری در حد همان مدل سال قبل بوده و هیچ‌گونه ارتقایی در این بخش نداشته است.

در مقابل، گلکسی اس 24 اولترا توانسته با دوام 16 ساعتی در لیست بهترین گوشی‌ها با بالاترین عمر باتری قرار بگیرد. گوشی‌هایی که در این لیست قرار گرفته‌اند، همگی عمر باتری بالاتر از 13 ساعت را دارند. برخی افراد فکر می‌کنند که کارآمدی باتری گلکسی اس 24 اولترا بیشتر به پردازنده اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 آن ربط دارد اما همین تراشه در گلکسی زد فولد 6 هم به‌کار رفته و در این گوشی نتوانسته برای آن نتیجه مطلوبی را کسب کند. 

Galaxy-Z-Fold-6-2.jpg

طبق گفته کوالکام، این تراشه می‌تواند تا 10 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند اما گویا این قابلیت تفاوت چندانی برای گلکسی زد فولد 6 ایجاد نکرده است. 

عملکرد گلکسی زد فولد 6 در استفاده عادی و روزانه

در استفاده روزانه، گلکسی زد فولد 6 می‌تواند تقریبا یک روز کامل را با شما همراه باشد. در واقع نتایج عمر باتری آن در مقایسه با گلکسی اس 24 اولترا تاحدودی رضایت‌بخش نیست اما با توجه به باتری قدرتمندش می‌تواند شارژ لازم برای استفاده یک روز کاربر را فراهم کند. بنابراین نمی‌توان گلکسی زد فولد 6 را کاملا ناامیدکننده دانست و حتی در بخش باتری هم می‌تواند در حد بهترین گوشی‌های تاشو جهان عملکرد مطلوبی داشته باشد.

برچسب‌ها: