خانهاخبار
رئیس انجمن تلفن همراه: از دولت جدید انتظار ایجاد شفافیت در بازار را داریم

رئیس انجمن تلفن همراه: از دولت جدید انتظار ایجاد شفافیت در بازار را داریم

عبدالمهدی اسدی، رئیس انجمن تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی، در جریان نشست خبری این انجمن اعلام کرد: مطالبه ما شفافیت در حوزه تلفن همراه است.

۳ مرداد ۱۴۰۳

صبح امروز سوم مرداد ماه، نشست خبری انجمن تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی با موضوع «ایجاد شفافیت در بازار تلفن همراه» برگزار شد.

عبدالمهدی اسدی، رئیس انجمن تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی در جریان این نشست به خبرنگاران گفت: ۳۱ تیر ماه نامه‌ای به رییس جمهور منتخب زدیم و مطالبات خود را مطرح کردیم. برخی در دولت به این نامه، برچسب سیاسی زدند. این موضوع را کاملا تکذیب می‌کنم و هیچ انگیزه و جریان سیاسی در پس این نامه نبوده است.

او اظهار کرد: مطالبات ما از رییس جمهور منتخب مطالباتی است که از ابتدای دولت سیزدهم مطرح کرده بودیم.

اسدی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ به بعد هیچ اطلاعاتی درباره جزییات برند، نوع یا ارز واردات موبایل نداریم، افزود: ما پیش از آن اطلاعات را داشتیم و به طور ماهانه در اختیار اعضا و رسانه‌ها قرار می‌دادیم.

او اضافه کرد: ما تاجر و بازرگانیم. به دنبال منافع ملی و منافع صنفی هستیم. ما برای تامین کالا با وجود تحریم‌ها سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنیم تا کالای مرغوب و با کیفیت را به رغم محدودیت در منابع ارزی به کشور وارد کنیم.

photo_2024-07-24_10-56-14.jpg

سیدحسین سادات حسینی، رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران در پاسخ به جی‌اس‌ام:

سیاست تک‌نرخی شدن ارز را به نفع حوزه موبایل می‌دانیم / با تک نرخی شدن ارز، موبایل ارزان‌تر می‌شود.

سیدحسین سادات حسینی، رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران در پاسخ به سوال جی‌اس‌ام پیرامون وضعیت تخصیص ارز و سیاست دولت منتخب درباره تک نرخی کردن ارز اظهار کرد: هرجا ارز دو نرخی بوده باعث فساد شده است.

او افزود: ارز تک نرخی وضعیت بازار موبایل را برای مردم و واردکنندگان بهتر می‌کند و هرکسی بر مبنای توانایی خود وارد می‌کند.

به گفته سادات حسینی، تک نرخی شدن ارز باعث کاهش قیمت تلفن همراه می‌شود.

رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران گفت: از ۱۰ خرداد تا ۱۰ تیر قیمت‌ها را ارزیابی کردیم؛ برخی گوشی‌ها که با ارز زیر ۶۰۰ دلار وارد شده بودند با قیمتی بالاتر از گوشی‌هایی که با ارز بالای ۶۰۰ دلار وارد شده بودند، به فروش می‌رسیدند.

او همچنین اظهار کرد: باید گفت مسیر حوزه تلفن همراه در حال تغییر است. هر دولت یا حاکمیتی این نگاه را دارد که بتواند کشور را از هر بابت کنترل کند و سوار بر اطلاعات باشد. اخبار از طریق موبایل و فضای مجازی منتقل می‌شود و دولت می‌خواهد سوار این قضیه باشد.