خانهاخبار
پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل چهار بهبود قابل‌توجهی خواهد داشت

پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل چهار بهبود قابل‌توجهی خواهد داشت

علی‌رغم پیشرفت قابل‌توجه پردازنده گرافیکی، تراشه پرچمدار کوالکام در بخش پردازنده مرکزی با بهبود مهمی همراه نخواهد شد.

۳ مرداد ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

دو ماه پیش، کوالکام به طور رسمی تایید کرد در تاریخ ۲۱ تا ۲۳ اکتبر سال جاری میلادی (۳۰ مهر تا ۲ آبان) رویداد Snapdragon Summit را برگزار می‌کند که در طی آن شاهد رونمایی از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار (Snapdragon 8 Gen 4) خواهیم بود. 

به لطف هسته‌های اختصاصی Oryon کوالکام و نسل دوم فرآیند ساخت ۳ نانومتری TSMC، انتظار می‌رود اسنپدراگون ۸ نسل چهار با بهبودهای مهمی در زمینه توان پردازشی و مصرف بهینه انرژی همراه خواهد شد.

حالا اما به تازگی گزارشی منتشر شده که خبر از بهبود قابل‌توجه پردازنده گرافیکی تراشه پرچمدار کوالکام می‌دهد. با این وجود، ظاهراً پردازنده مرکزی این تراشه پیشرفت جزئی خواهد داشت. 

بهبود پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل چهار

افشاگری با نام کاربری Negativonehero ادعا کرده که پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل چهار در آزمایش‌های داخلی موفق شده تنها با مصرف نصف انرژی موردنیاز، به عملکرد حداکثری پردازنده گرافیکی دیمنسیتی ۹۳۰۰ دست پیدا کند. این موضوع سبب می‌شود تا عمر باتری گوشی افزایش پیدا کند.

علی‌رغم بهبود قابل‌توجه پردازنده گرافیکی، شرایط برای پردازنده مرکزی اسنپدراگون ۸ نسل چهار کمی متفاوت است. در این راستا، شایعه شده که تراشه پرچمدار کوالکام در بخش چند هسته‌ای امتیاز ۷۳۰۰ را به خود اختصاص داده است. پردازنده مرکزی این تراشه به هسته‌های Oryon مجهز خواهد شد.

تراشه اسنپدراگون کوالکام
 
امتیاز به دست‌آمده توسط اسنپدراگون ۸ نسل چهار تقریباً مشابه نسل قبلی است و همچنان پایین‌تر از امتیاز تراشه A17 پرو اپل به شمار می‌رود. از سوی دیگر، پردازنده مرکزی تراشه موردانتظار کوالکام در زمینه مصرف انرژی بهبود جزئی خواهد داشت.

شایان ذکر است هسته‌های Oryon موجود در پردازنده اسنپدراگون X الیت کوالکام که برای لپتاپ‌های ویندوزی ساخته‌ شده‌اند عملکرد قدرتمندی را از خود نشان داده‌اند. در این راستا، احتمال دارد که پردازنده مرکزی اسنپدراگون ۸ نسل چهار نیز با بهبود مهمی همراه شود.