خانهاخبار
نوبیا Z60S پرو و نسخه بهبود یافته Z60 اولترا به طور رسمی معرفی شدند

نوبیا Z60S پرو و نسخه بهبود یافته Z60 اولترا به طور رسمی معرفی شدند

نوبیا که نقش یکی از برند‌های زیر مجموعه ZTE را دارد، به تازگی از دو گوشی پرچمدار جدید خود رونمایی کرده است.

۲ مرداد ۱۴۰۳

نوبیا که یکی از برند‌های زیر مجموعه ZTE است؛ ساعاتی پیش از دو گوشی هوشمند جدید خود با نام‌های Z60 اولترا Leading Version و Z60S Pro رونمایی کرد.

nubia 1.jpg

Z60 اولترا Leading Version با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سوم اورکلاک‌شده و رنگ‌های جدید، تغییرات بزرگی را به همراه دارد. این چیپست ارتقاء یافته با هسته اصلی Cortex-X4 با فرکانس ۳.۴ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی ۱ گیگاهرتزی، به نسخه بهبود یافته Z60 اولترا این امکان را می‌دهد تا مدل‌های هوش مصنوعی با حداکثر ده میلیارد پارامتر را روی دستگاه اجرا کند. نمایشگر ۶.۸ اینچی امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، همراه با دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی زیر نمایشگر همچنان در این مدل وجود دارند؛ البته حالا الگوریتم جدیدی برای بهبود کیفیت تصاویر سلفی به آن اضافه شده است.

nubia 2.jpg

بهبودهای هوش مصنوعی به دوربین‌ها نیز سرایت کرده و سیستم عکاسی NeoVision AI 2.0 را به ارمغان آورده است. نسخه بهبود یافته Z60 اولترا از سخت افزار مشابه نسخه معمولی استفاده می‌کند؛ اما دوربین اصلی با فاصله کانونی ۳۵ میلی‌متری با یک سنسور جدید سری سونی ۹ ارتقاء یافته است. لنز اولتراواید ۱۸ میلی‌متری اکنون دریچه دیافراگم بزرگتری دارد؛ در حالی که رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی آن حفظ شده است. قابلیت‌های هوش مصنوعی به دوربین پریسکوپی تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی (۸۵ میلی‌متر) نیز اضافه شده‌اند. این گوشی هوشمند از اندروید ۱۴ با رابط کاربری MyOS 14 نوبیا بهره می‌برد و باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن از شارژ سریع ۸۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

nubia 3.jpg

Z60S Pro نیز مشخصات کلیدی مشابهی با نسل پیشین خود دارد؛ اما دوربین اصلی آن با فاصله کانونی ۳۵ میلی‌متری، دارای سنسور بزرگتری است. نوبیا همچنین ویژگی‌های هوش مصنوعی جدیدی از جمله Magic Eraser، الگوریتم آسمان ستاره‌ای و فرمت سینمایی فوق عریض ۶۵:۲۴ را به آن افزوده است. لنزهای تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی و اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی و همچنین نمایشگر ۶.۸ اینچی امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در این مدل حفظ شده‌اند. Z60S Pro از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل دوم با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند و باتری آن ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۸۰ وات است.

nubia 4.jpg

هر دو گوشی Z60 اولترا Leading Version و Z60S Pro از امروز برای پیش‌سفارش در دسترس هستند و فروش آن‌ها از ۱۲ آگوست (۲۲ مرداد) در وب‌سایت رسمی نوبیا آغاز می‌شود. Z60 اولترا Leading Version در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای با قیمت پایه ۶۴۹ دلار/۷۲۹ یورو/۶۴۹ پوند و Z60S Pro در رنگ‌های مشکی، آبی و سفید با قیمت پایه ۵۶۹ دلار/۶۶۹ یورو/۵۶۹ پوند عرضه می‌شوند.