خانهاخبار
قابلیت جدید YouTube Music: زمزمه کن و آهنگ مورد علاقه‌ات رو پیدا کن!

قابلیت جدید YouTube Music: زمزمه کن و آهنگ مورد علاقه‌ات رو پیدا کن!

به کمک ویژگی جدید یوتیوب موزیک، می‌توانید با زمزمه کردن، آهنگی که به دنبال آن هستید را پیدا کنید.

۵ مرداد ۱۴۰۳

پیدا کردن آهنگی که به دنبال آن هستیم با زمزمه کردن بخشی از آهنگ یا ملودی آن، چیزی بوده که بسیاری از افراد همواره به دنبال آن بوده‌اند و حالا سرویس یوتیوب موزیک به کمک هوش مصنوعی، چنین امکانی را در اختیار کاربران خود گذاشته است.

این قابلیت پس از انجام تست‌های مختلف که از سال گذشته آغاز شده، حالا روی نسخه آی او اس این اپلیکیشن ارائه شده است. البته کاربران اندرویدی از ماه May قادر به استفاده از این ویژگی بوده‌اند. متأسفانه قابلیت یاد شده روی نسخه اصلی یوتیوب و از طریق وب در دسترس نیست.

ساز و کار ویژگی جدید یوتیوب موزیک

برای استفاده از این قابلیت کافی است روی آیکون سرچ از قسمت بالا سمت راست ضربه زده و روی آیکون جدید اضافه شده که حالت امواج است، ضربه بزنید. حالا کافی است بخشی از موزیکی که به دنبال آن هستید را زمزمه کنید.

زمزمه کردن برای پیدا کردن موزیک مورد نظر

به این ترتیب هوش مصنوعی دست به کار شده و کاتالوگ موزیک‌های قرار گرفته در این سرویس را برای پیدا کردن شبیه‌ترین گزینه به چیزی که مشغول زمزمه کردن آن هستید، جستجو خواهد کرد. سپس آپشن نهایی برای پخش یا اضافه کردن به کتابخانه موزیک‌ها در دسترس قرار خواهد گرفت.

اگر این آیکون هنوز برای شما در دسترس قرار نگرفته، پیشنهاد می‌کنیم اپلیکیشن YouTube Music را به آخرین نسخه آپدیت کنید و اگر هنوز آپدیتی ارائه نشده است، این موضوع را به صورت دستی و با رفتن به صفحه این اپلیکیشن در اپ استور چک کنید. اگر با تمام این تفاسیر هنوز آیکون جدید روی صفحه یافت نمی‌شود، چند روزی منتظر بمانید تا تغییرات جدید به صورت سراسری برای همه کاربران در دسترس قرار گیرد.

پلی لیست هوشمند، آپشن جدید یوتیوب موزیک

خانم جسیکا گیبی سخن‌گوی یوتیوب در آخرین مصاحبه خود با The Verge خاطرنشان کرده است که آن‌ها در تدارک ارائه قابلیت جدیدی برای ساخت پلی لیست به کمک هوش مصنوعی هستند.  به این ترتیب می‌توانید انتظار موزیک‌هایی که بیشتر با سلیقه شما سازگار هستند را داشته باشید.

پلی لیست هوشمند در یوتیوب موزیک

این ویژگی جدید برای کاربران نسخه پریمیوم و در کشور آمریکا ارائه خواهد شد. پلتفرم‌های دیگر مانند اسپاتیفای، آمازون موزیک و دیزر نیز در حال تست این ویژگی روی سرویس خود هستند.

چرا سرویس Shazam اپل چنین قابلیتی را ارائه نمی‌کند؟

اپل در سال 2017 استارتاپ Shazam را خریداری کرد و از آن زمان، این سرویس به عنوان بخشی از خدمات اپل به حساب می آید. متأسفانه زمزمه کردن و تشخیص موزیک، جزء قابلیت‌های این سرویس به حساب نمی‌آید.

این که تا به حال چنین قابلیتی به Shazam اضافه نشد، می‌تواند موج اعتراض شرم بر اپل را از جانب کاربران ایجاد کند. البته با ارائه پلتفرم هوش مصنوعی اختصاصی اپل با نام Apple Intelligence، ممکن است در آینده نزدیک شاهد عرضه این ویژگی در قالب سرویس شزم باشیم.