خانهاخبار
تغییرات احتمالی در نمایش امتیاز برنامه‌ها در گوگل پلی‌ استور

تغییرات احتمالی در نمایش امتیاز برنامه‌ها در گوگل پلی‌ استور

گوگل پلی استور ممکن است به زودی تغییراتی در نمایش امتیازات برنامه‌ها اعمال کند که باعث می‌شود کاربران به راحتی و با صرفه‌جویی در زمان، امتیازات مربوط به دستگاه‌های مختلف را مشاهده کنند.

۱۸ تیر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

این روزها گوگل پلی استور به خوبی با دستگاه‌های مختلف سازگار شده است؛ نمادهای ویژه‌ای برای برنامه‌هایی که از تبلت و کروم‌بوک پشتیبانی می‌کنند، وجود دارد و امتیازاتی جداگانه برای برنامه‌ها بر اساس هر دستگاه نمایش داده می‌شود. اما به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد یک تغییر کوچک اما مهم دیگر را نیز اعمال کند.

تغییرات احتمالی در نحوه نمایش امتیاز برنامه‌های گوگل‌پلی استور

بررسی کدهای در حال توسعه‌ی یک اپلیکیشن (APK teardown) توسط افشاگر AssembleDebug و وب‌سایت Android Authority نشان می‌دهد که نسخه‌ی ۴۱.۷.۱۶-۳۱ گوگل پلی استور شامل روشی راحت‌تر برای مشاهده‌ی امتیازات برنامه‌ها بر اساس نوع دستگاه است.

 امتیاز برنامه‌های پلی استوربر اساس برچسب‌هایی (chip)

در حال حاضر، لیست برنامه‌های پلی استور برچسب‌هایی (chip) برای انواع دستگاه‌ها (مانند گوشی، کروم‌بوک، تبلت) نمایش می‌دهد و کاربران می‌توانند با ضربه زدن روی یکی از این برچسب‌ها، امتیاز برنامه را برای آن دستگاه خاص مشاهده کنند.

 امتیاز برنامه‌های گوگل پلی استور داخل برچسب‌ها

اما با این تغییر جدید، امتیاز برنامه‌ها مستقیماً داخل این برچسب‌ها نمایش داده خواهد شد و دیگر نیازی به ضربه زدن روی آن‌ها نخواهد بود.

این تغییر کوچک اما خوشایند، باعث صرفه‌جویی در زمان و یک ضربه برای کاربران می‌شود و امیدواریم این تغییر هر چه زودتر در گوگل پلی استور اعمال شود.

لازم به ذکر است که این تنها تغییر اخیر کشف‌شده در پلی استور نیست. پیش از این متوجه شدیم که این فروشگاه ممکن است به صورت خودکار برنامه‌های تازه نصب‌شده را باز کند و گوگل همچنین در حال کار بر روی لایه‌ی امنیتی دیگری هنگام نصب یا به‌روزرسانی برنامه‌ها است.

تغییرات و بهبودهای مداوم در پلی استور نشان‌دهنده‌ی تعهد گوگل به بهبود تجربه‌ی کاربری و ارائه‌ی خدمات بهتر به کاربران است.