خانهاخبار
قابلیت‌های هوش مصنوعی سیری تا سال آینده عرضه نمی‌شوند

قابلیت‌های هوش مصنوعی سیری تا سال آینده عرضه نمی‌شوند

گزارش شده ویژگی‌های جدید دستیار صوتی اپل که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند سال آینده در دسترس قرار خواهند گرفت.

۱۸ تیر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

ماه گذشته، اپل با برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان سال ۲۰۲۴ میلادی (WWDC 2024) از سیستم هوش مصنوعی موردانتظار خود موسوم به Apple Intelligence رونمایی کرد. قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل همراه با سری آیفون ۱۶ در پاییز سال جاری میلادی از راه خواهند رسید.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های Apple Intelligence توانایی آن بر بهبود همه‌جانبه و گسترده دستیار صوتی اپل یعنی سیری است. به لطف هوش مصنوعی مولد، سیری با قابلیت‌های مختلفی همراه خواهد شد که تجربه کاربری آن را به طور چشمگیری بهبود می‌دهد. 

هوش مصنوعی apple intelligence

حالا اما افشاگر و تحلیلگر شناخته‌شده محصولات اپل، مارک گرمن، ادعا کرده که قابلیت‌های هوش مصنوعی سیری همراه با سری آیفون ۱۶ عرضه نخواهند شد. به نظر می‌رسد این ویژگی‌ها سال آینده در دسترس قرار خواهند گرفت.

آقای گرمن با ذکر جزئیات دقیق‌تر اعلام کرده که ویژگی‌های هوش مصنوعی سیری مانند کنترل بیشتر روی اپلیکیشن‌ها، اجرای تسک‌های پیچیده مانند ادیت عکس و ارائه توصیه‌ها براساس محتوای موجود در صفحه‌نمایش امسال عرضه نمی‌شوند.

طبق منابع خبری این افشاگر، قابلیت‌های جدید سیری احتمالاً در ماه ژانویه سال آینده میلادی وارد آزمایش‌های بتا (برای توسعه‌دهندگان) خواهند شد. نسخه پایدار و نهایی این قابلیت‌ها همراه با بروزرسانی iOS 18.4 در دسترس قرار خواهند گرفت. 

دستیار صوتی سیری اپل

شایان ذکر است که برخی از ویژگی‌های سیری مانند رابط کاربری بازطراحی‌شده و ChatGPT احتمالاً در طی سال جاری میلادی و به همراه بروزرسانی iOS 18 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. 

در ادامه گزارش خود، آقای گرمن ادعا کرده که چشم‌انداز اپل برای سیستم هوش مصنوعی Apple Intelligence تنها محدود به گوشی‌های هوشمند نخواهد شد. در این راستا، شایعه شده که سال آینده، هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو قابلیت‌های Apple Intelligence را دریافت خواهد کرد. 

علی‌رغم آن که اپل دیرتر از سایر رقبا وارد رقابت‌های هوش مصنوعی شد، به نظر می‌رسد قابلیت‌های هوش مصنوعی سیری در مقایسه با ویژگی‌های سامسونگ و گوگل ارائه می‌دهند پیشرفته‌تر خواهند بود.