خانهاخبار
برنامه Photos در iOS 18 چیزی بیش از یک بازطراحی ساده است

برنامه Photos در iOS 18 چیزی بیش از یک بازطراحی ساده است

اپل در رویداد توسعه دهندگان امسال، سعی کرد با اختصاص دادن زمان بیشتر برای معرفی برنامه Photos در iOS 18، نشان دهد که چقدر این برنامه متفاوت شده است، اما باز هم مواردی باقی ماند که گفته نشد.

۱۸ تیر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

عکس‌های اپل و اپلیکیشن دوربین نه تنها در حال طراحی مجدد هستند، بلکه در حال بهبودهای امنیتی نیز هستند و این دقیقا همان موضوعی است که قرار است به آن بپردازیم.

برنامه عکس‌ها در iOS 18

این اقدام بخشی از تلاش برای محافظت بیشتر از برنامه‌های محبوب در برابر سو استفاده است. اپل می‌گوید اپلیکیشن Photos یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های آن است که سالانه حدود ۳ تریلیون عکس و ویدیو را مدیریت می‌کند.

حداقل برخی از این داده‌ها برای اکثر کاربران شخصی‌ترین فایل‌ها هستند، بنابراین جلوگیری از سو استفاده از تصاویر در این اپلیکیشن بسیار مهم است.

اپل در طول رویداد WWDC امسال خود در ژوئن (خرداد ماه) زمان نسبتا زیادی گذاشت تا یک طراحی مجدد مبتنی بر هوش مصنوعی را برای برنامه Photos تبلیغ کند. این تغییرات به کاربران کمک می‌کند تا تصاویر خاص را سریع پیدا کنند، موارد یا افراد ناخواسته را به راحتی حذف کنند و مجموعه‌ها و ویدیوها را هوشمندانه ایجاد کنند.

اما تغییرات در نسخه بعدی Photos فراتر از برنامه و تصاویر ذخیره شده آن است. برنامه‌های شخص ثالث در اپ استور قبل از اینکه اجازه درخواست دسترسی به تصاویر را داشته باشند، به طور مجدد از نظر خطرات حریم خصوصی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

photos 2.jpg

کاربران همچنین از آنچه برنامه‌های خارجی برای دریافت مجوز از Photos درخواست می‌کنند، مطلع می شوند. کاربران می‌توانند یک کاتالوگ فرعی از تصاویر و ویدیوها را برای برنامه‌های شخص ثالث ایجاد کنند.

برای مثال کاربران می‌توانند تصاویر و ویدیوهای حساس را از هر گونه دسترسی برنامه شخص ثالث حذف کنند، حتی اگر برنامه در غیر این صورت دسترسی کامل به Photo Library داشته باشد.

بیلی سورنتینو مدیر ارشد تیم رابط انسانی اپل، با نشریه خبری امارات متحده عربی The National در مورد طراحی مجدد این برنامه صحبت کرده است. او گفته که  ما یک تجربه ساده ساده و کارآمد از عکس‌های تک نمای مبتنی بر هوش عمیق ایجاد کرده‌ایم.

دلا هاف مدیر دوربین و عکس‌ها در تیم بازاریابی محصول اپل نیز اضافه کرده: هرکسی گردش کار متفاوتی دارد، بنابراین سفارشی‌سازی خودکار در اینجا بسیار کلیدی است. هوش عمیق زیاد همراه با سفارشی‌سازی به این معنی است که عکس‌ها می‌توانند شخصی‌تر باشند.

هاف اضافه کرده که گردانندگان و اینفلوئنسرها احتمالا متوجه خواهند شد که برنامه جدید Photos به آنها اجازه می‌دهد تا محتوای بصری را سریع‌تر از قبل ایجاد و سپس ترکیب کنند. ویژگی‌های جدید در این برنامه تا حد زیادی توسط هوش اپل ارایه می‌شود که می‌تواند ویژگی‌های منحصر به فرد هوش مصنوعی را به این برنامه بیاورد.

photos 3.jpg

جدیدترین آیفون‌ها، مانند آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس می‌توانند از پردازش روی دستگاه برای فعال کردن ویژگی‌ها استفاده کنند. از طرف دیگر دستگاه‌های اخیر سازگار با iOS 18 احتمال دارد برای مدیریت ویژگی‌های هوش مصنوعی به محاسبات ابری خصوصی اپل متکی باشند که به دلیل سخت افزار ضعیف‌تر طبیعی است.

از دیگر ویژگی‌های جدید اپلیکیشن Photos می‌توان به یافتن عکس‌ها با توصیف ساده آن‌ها و همچنین ایجاد آسان‌تر آلبوم‌ها اشاره کرد. خود برنامه هم به‌ طور خودکار مجموعه‌ها و خاطرات جدیدی را بر اساس عکس‌های مشابه یا زمان و مکان گرفتن آنها ایجاد می‌کند.

آلبوم‌ها در عکس‌ها، انیمیشن‌ها و جلوه‌های صوتی جدیدی را به دست خواهند آورد که می‌توان از آنها استفاده کرد و اسکرین‌شات‌ها را می‌توان به‌طور هوشمندانه از عکس‌ها یا آلبوم‌های شخصی فیلتر کرد. انتظار می‌رود iOS 18 و سایر نسخه‌های جدید سیستم عامل‌های اپل، در پاییز ۲۰۲۴ به طور عمومی عرضه شوند.

برچسب‌ها: