خانهاخبار
تمامی شایعات در مورد اپل واچ سری ۱۰

تمامی شایعات در مورد اپل واچ سری ۱۰

از سال گذشته تا به امروز شاهد گزارش‌ها و شایعات بسیاری در مورد اپل واچ سری ۱۰ یا شاید اپل واچ X منتشر شده‌اند. امروز سعی کرده‌ایم تمامی این موارد مهم را برای شما گردآوری کنیم که می‌تواند دید خوبی از این محصول به شما بدهد.

۱۷ تیر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

انتظار می‌رود اپل واچ سری ۱۰ با تغییرات بزرگی وارد بازار شود. البته این چیزی است که اکثر شایعات می‌گویند.

اپل واچ سری ۱۰

اپل واچ در طول سالیان متمادی یک محصول پر فروش بوده است و در بیشتر عمر خود پاییز هر سال به‌روزرسانی شده است؛ اما در عین حال هیچ تغییر عمده ای در طراحی این ساعت هوشمند اپل ایجاد نشده است.

حالا پس از گذشت ۱۰ سال از عرضه این محصول، به مانند تغییرات بزرگ طراحی آیفون X، شایعه شده است که اپل از سری دهم اپل واچ برای ایجاد تغییرات بزرگ در پوشیدنی خود استفاده خواهد کرد. شایعات و گمانه‌زنی‌های تحلیلگران اصرار دارند که چیز خاصی در راه است.

امروز قصد داریم به طور مفصل به تمامی شایعات مرتبط با اپل واچ سری ۱۰ (یا شاید اپل واچ X) بپردازیم.

بازطراحی بزرگ احتمالی اپل واچ X برای سال ۲۰۲۴

در آگوست ۲۰۲۳ (مرداد ماه ۱۴۰۲) گفته شد که به جای اپل واچ سری ۱۰، اپل این مدل را اپل واچ X خواهد نامید، نسخه‌ای که در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ عرضه می‌شود.

Apple watch series 10 or apple watch X  .jpg

این به‌روزرسانی شامل تعدادی از تغییرات کلیدی می‌شود، به‌جای اینکه یک تغییر کوچک باشد که معمولا از اپل سراغ داریم.

یکی از تغییرات در این گزارش به نحوه اتصال بندها به اپل واچ مربوط می شود. استفاده از یک سیستم مغناطیسی عنوان شده است که می‌تواند به کاهش فضای مورد استفاده توسط مکانیسم مبتنی بر شکاف موجود کمک کند.

همچنین در حدس و گمان گفته شده که طراحی کلی نازک‌تری برای دستگاه وجود خواهد داشت.

در این مرحله شایعات در مورد طراحی مجدد رادیکال محتمل به نظر نمی‌رسد. همه چیز تا کنون نشان می‌دهد که اپل به جای تغییرات گسترده، به همان نوع طراحی، اما با تغییرات قابل توجهی ادامه می‌دهد.

اگر شایعات و رندرهای دیگر را باور کنید، هنوز هم طراحی به صورت مربعی شکل با صفحه نمایش گرد درست مانند مدل‌های قبلی خود خواهد بود. هیچ تغییر خارج از این چارچوب مانند یک صفحه نمایش دایره‌‌ای و غیره تا کنون پیش‌بینی نشده است. از طرف دیگر درست است که قرار است طراحی تغییر زیادی نکند، اما به احتمال زیاد اپل واچ جدید نازک‌تر می‌شود.

برای استفاده از اپل واچ سری ۱۰ شاید مجبور باشید با بندهای قبلی خود خداحافظی کنید

در ادامه این شایعات، افشاگری دیگر در ماه دسامبر (آذر ماه ۱۴۰۲) گفت که کانکتورهای بند نسل بعدی اپل واچ کاملا بازطراحی شده است. همچنین ادعا شد که بندهای قدیمی با اپل واچ جدید کار نمی‌کنند.

Apple watch series 10 or apple watch X .jpg

این فاش کننده همچنین اصرار داشت که منبع اطلاعاتش بسیار دقیق است، که در این مورد فقط باید منتظر ماند و دید.

افشاگر این موضوع، همان کسی بود که پیش‌تر به درستی جنس FinwWoven را برای قاب‌های آیفون و بندهای اپل واچ پیش‌بینی کرده بود. حالا با نوجه شایعاتی که قبل‌تر هم گفتیم، به نظر می‌رسد که این تغییر در بند بسیار محتمل باشد.

در مورد نحوه عملکرد این سیستم بند مغناطیسی که ادعا شده، توضیح واضحی برای نحوه عملکرد آن وجود ندارد و تاکنون هیچ افشاگری جزییات آن را مطرح نکرده است.

اپل با استفاده از بندهای اپل واچ خود در پتنت‌ها، مانند بندهایی که به یک قاب محافظ تبدیل می‌شود، به استفاده از آهن‌ربا به روش‌های جدید توجه کرده است. در یک پرونده از سال ۲۰۲۱، اپل بیش از ۵۰ طرح را ارایه کرد که در آن روش‌هایی را که می‌توان از آهنرباها برای برقراری ارتباط امن با یکدیگر استفاده کرد، توضیح داد.

اپل واچ ۱۰ ممکن است به لطف نمایشگر بهتر مصرف باتری کمتری داشته باشد

اپل واچ در حال حاضر سیستم‌هایی برای به حداقل رساندن مصرف باتری دارد. مصرف انرژی کم و نرخ تازه‌سازی قابل تنظیم آن باعث می‌شود تا صفحه نمایش به طور دایم برای کاربر روشن باشد.

حتی فراتر از آن، حالت Low Power نیز وجود دارد که استفاده را به عناصر ضروری کاهش می‌دهد.

در آوریل ۲۰۲۴ (فروردین ماه ۱۴۰۳) گزارش شد که اپل دوباره نمایشگر اپل واچ خود را به‌روز می‌کند تا آن را از نظر مصرف انرژی بهینه‌تر کند. در این گزارش آمده است که از فناوری جدید ترانزیستور لایه نازک اکسید پلی کریستالی (LTPO) با دمای پایین در صفحه نمایش اولد استفاده خواهد کرد.

پنل LTPO-TFT در حال حاضر در صفحه نمایش اپل واچ استفاده می‌شود، اما فقط برای برخی از TFTهای سوییچینگ در پنل استفاده می‌شود. در همین حال پنل LTPS قدیمی‌تر نیز برای دیگر سوییچینگ‌های TFT استفاده می‌شود.

در پنل نمایشگر جدید، LTPO در TFTهای بیشتری از جمله TFTهای محرک استفاده خواهد شد. از طرف دیگر پنل LTPS هم همچنان استفاده خواهد شد، اما فقط در TFTها و مدارهای باقیمانده خارج از ناحیه پیکسل که قابل مشاهده هستند.

اپل واچ X ممکن است نازک‌تر و بزرگ‌تر باشد

در یک جفت گزارش از ماه ژوئن (خرداد ماه)، اپل با پیروی از روند ارتقا یافته توسط آیپد پرو، اپل واچ خود را نازک‌تر خواهد کرد.

Apple watch series 10 or apple watch X    .jpg

پیشنهاد شده که اپل واچ نازک‌تر شود زیرا اپل کلاس جدیدی از سخت‌ افزار را قرار است راه‌اندازی کند که هدف آن نازک‌ترین و سبک‌ترین در دسته‌های خود است.

در ماه ژوئن، یک تحلیلگر اظهار کرد که طراحی مجدد اصلی اپل واچ نه تنها نازک‌تر، بلکه بزرگ‌تر خواهد بود.

اندازه‌های موجود اپل واچ از ۴۱ میلی‌متر شروع می‌شود و به ۴۵ میلی‌متر می رسد. برای سری ۱۰ نقطه شروع پیشنهادی ۴۵ میلی‌متر و سایز بزرگ‌تر آن ۴۹ میلی‌متر است.

بر اساس گزارش‌ها آزمایش اجزای پرینت سه‌بعدی به خوبی انجام شده است و می‌تواند بر فرایند تولید بعدی اپل واچ تاثیر بگذارد.

صفحه نمایش اپل و واچ سری ۱۰ شاید حتی از اپل واچ اولترا بزرگ‌تر باشد!

در اواخر ژوئن، گزارشی دیگر طرح‌ها و رندرهای CAD اپل واچ امسال را به رخ کشید.  این تصاویر به لطف یک تصویر سه‌بعدی، ایده‌ای از این داد که مدل‌های جدید چگونه می‌توانند باشند.

Apple watch series 10 or apple watch X   .jpg

رندرهای منتشر شده در ۲۶ ژوئن (۶ تیر ۱۴۰۳) برای کسانی که پیش‌تر از اپل واچ استفاده می‌کردند کاملا آشنا به نظر می‌رسید، زیرا تغییر چندانی در آن مشهود نبود. با این حال صفحه نمایش این دستگاه در رندر بسیار بزرگتر از حد معمول بود، با اینکه شاسی فقط کمی بزرگتر از سری ۹ بود.

این موضوع باعث می‌شود نمایشگر بزرگ‌تر با حاشیه‌های نازک‌تر عرضه شود. این صفحه نمایش ۵۰٫۸ میلی‌متر خواهد بود، یعنی در واقع بزرگ‌تر از اپل واچ اولترا ۴۹ میلی‌متری.

رندرها همچنین شایعات دیگری مبنی بر نازک‌تر شدن اپل واچ سری X را تکذیب کردند. در تصویر CAD ضخامت ۱۱٫۶ میلی‌متر، قسمت بالایی ۱۰٫۷ میلی‌متر و قسمت پایینی کمتر از ۱۴٫۴ میلی متر را نشان می‌داد.

تغییر حدود یک میلی متری ممکن است چندان زیاد به نظر نرسد و در بیشتر موارد به طور واقعی اینطور نیست. اما توجه کنید برای کالایی که هر روز روی مچ شما است، هر تغییر ابعاد مهم خواهد بود.

اگرچه یک دستگاه ضخیم تر ممکن است خبر خوبی برای اپل واچ سری ۱۰ یا همان سری X نباشد، اما حداقل فضای داخلی بیشتری را برای سایر اجزا فراهم می‌کند. حتی چند میلی‌متر فضای اضافی می‌تواند به یک سلول باتری بزرگ‌تر تبدیل شود و طول عمر باتری را بسیار بیشتر بهبود بخشد.

عمر باتری بالاتر برای اپل واچ روی مچ دست شما، بدون شک خبری خوب است. بنابراین برای اپل واچ بعدی، اگر اپل عمر باتری بیشتری را اعلام کند، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

برچسب‌ها: