خانهاخبار
تراشه هر چهار مدل سری آیفون ۱۶ از یک سری خواهد بود

تراشه هر چهار مدل سری آیفون ۱۶ از یک سری خواهد بود

آخرین بار سال گذشته بود که یک گزارش ادعا کرد قرار است پردازنده سری آیفون ۱۶ هم‌نام باشند؛ حالا امروز هم گزارش جدیدی این مورد را تایید می‌کند، با این تفاوت که با توجه به معرفی هوش اپل، این موضوع بیشتر قابل باور است.

۱۵ تیر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

کد کشف شده در نرم افزار آیفون توسط شخصی به نام نیکلاس آلوارز، برنامه‌های اپل را برای عرضه چهار مدل آیفون ۱۶ در سال جاری تایید می‌کند و نشان می‌دهد که همه این دستگاه‌ها دارای تراشه‌های سری A مشابهی خواهند بود. در این کد به شماره مدل‌های جدیدی اشاره شده است که با آیفون‌های موجود مرتبط نیستند و از طرح شماره‌گذاری اپل برای دستگاه‌های پرچم‌دار خود استفاده می‌کنند.

سری آیفون ۱۶

کد مذکور شامل شناسه‌های آیفون زیر است:

  • آیفون 17,1
  • آیفون 17,2
  • آیفون 17,3
  • آیفون 17,4
  • آیفون 17,5

هر ۵ مورد با یک عدد شروع می‌شوند که نشان می‌دهد اپل قصد دارد از همان تراشه برای آنها استفاده کند. لازم به ذکر است که در مدل‌های آیفون ۱۵ که دارای تراشه‌های مختلف هستند، شناسه‌های داخلی دارای شماره‌های جداگانه هستند که در زیر به آنها اشاره شده است:

  • آیفون ۱۵ - آیفون 15,4
  • آیفون ۱۵ پلاس - آیفون 15,5
  • آیفون ۱۵ پرو - آیفون 16,1
  • آیفون ۱۵ پرو مکس - آیفون 16,2

مدل‌های آیفون ۱۵ دارای تراشه A16 Bionic هستند که برای اولین بار در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو استفاده شد که شماره مدل‌های مربوط به آیفون 15,2 را برای آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون 15,3 برای آیفون ۱۵ پرو مکس داشت. آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ ​​پرو مکس دارای تراشه A17 Pro هستند، از این رو دارای شناسه 16 هستند.

شناسه آیفون‌های اپل به طور معمول با تراشه‌های آنها مرتبط است. مثلا دستگاهی که داری تراشه A16 hsj& شناسه آن با 15 شروع می‌شود و دستگاه‌های قبلی که تراشه A15 داشتند، همه دارای شناسه‌ای بودند که با 14 شروع می‌شد. همین امر در مورد شناسه گوشی‌های قدیمی‌تر هم صدق می‌کند.

بنابراین اگر اپل به طرح شماره‌گذاری شناسه‌ای که سال‌ها استفاده می‌کرده است، پایبند باشد، هر چهار مدل آیفون ۱۶ دارای تراشه یکسان خواهند بود و این مطابق با شایعات و افشای اطلاعات قبلی است، زیرا ما چندین شایعه شنیده‌ایم که آیفون‌های امسال اپل تراشه مشترکی خواهند داشت، و البته در ماه مارس (اسفند ماه ۱۴۰۲) هم یک خبر فاش شده داشتیم که نشان می‌داد سری آیفون ۱۶ شناسه‌های یکسانی دارند.

توجه داشته باشید که ۵ شماره مدل ذکر شده است و تنها چهار عدد احتمالا با خط تولید آیفون ۱۶ آینده مرتبط هستند. پنجمین گوشی به طور بالقوه می‌تواند آیفون SE آینده باشد، اما در حال حاضر راهی برای تعیین این که آن دستگاه چیست وجود ندارد.

در حالی که انتظار داریم هر چهار مدل آیفون ۱۶ از تراشه جدید A18 استفاده کنند، اپل همچنان می‌تواند بین مدل‌های استاندارد و مدل‌های پرو تفاوت نشان دهد، مثلا نام تراشه‌های آنها را به طور جداگانه A18 و A18 Pro اعلام کند و در مورد ویژگی‌های این پردازنده‌ها هم این شرکت می‌تواند از تراشه‌های A18 با تعداد هسته‌های پردازشگر گرافیکی کمتر برای مدل‌های آیفون ۱۶ استفاده کند، در حالی که تراشه‌های با پردازنده گرافیکی بهتر را برای سری آیفون ۱۶ پرو استفاده کند.

منطقی است که هر چهار مدل آیفون ۱۶ و آیفون SE آینده، همگی دارای تراشه A18 یکسان باشند، زیرا ویژگی‌های هوش اپل که در iOS 28 ارایه شده است، به یک تراشه پرقدرت برای اجرای خوب و روان نیاز دارد. آیفون‌های پشتیبانی کننده از هوش اپل در حال حاضر، تنها آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ ​​پرو مکس هستند که می‌توانند از هوش اپل استفاده کنند و اپل احتمالا می‌خواهد اطمینان حاصل کند که همه دستگاه‌های آینده قدرت لازم را برای یادگیری ماشین و وظایف هوش مصنوعی دارند.

برچسب‌ها: