خانهاخبار
نخستین تراشه ۳ نانومتری سامسونگ معرفی شد

نخستین تراشه ۳ نانومتری سامسونگ معرفی شد

سامسونگ از تراشه اگزینوس W1000 رونمایی کرد که نخستین تراشه ۳ نانومتری این برند به شمار می‌رود و در ساعت‌های گلکسی واچ ۷ و واچ اولترا به کار خواهد رفت.

۱۴۰۳/۴/۱۳

سامسونگ به تازگی از تراشه اگزینوس W1000 رونمایی کرده که در ساعت‌های گلکسی واچ ۷ (Galaxy Watch 7) و گلکسی واچ اولترا (Galaxy Watch Ultra) به کار خواهد رفت. سخت‌افزار جدید سامسونگ در فاصله یک هفته مانده به برگزاری رویداد آنپکد معرفی شده است. 

تراشه اگزینوس W1000 نخستین تراشه ۳ نانومتری سامسونگ به شمار می‌رود و برپایه فرآیند GAA ساخته شده است. به لطف فناوری بسته‌بندی FOPLP، این تراشه از اندازه کوچکی بهره می‌برد و در زمینه مصرف انرژی عملکرد بهتری خواهد داشت. 

تراشه اگزینوس W1000

سامسونگ با فناوری SiP مدار مدیریت توان را در تراشه اگزینوس W1000‌ قرار داده است. از سوی دیگر، فناوری PoP به غول فناوری کمک کرده تا حافظه رم و حافظه داخلی را به صورت مستقیم در تراشه جای دهد. 

پردازنده مرکزی اگزینوس W1000 از یک هسته کورتکس A78 با فرکانس ۱٫۶ گیگاهرتزی و چهار هسته کورتکس A55 با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتزی بهره می‌برد. تسک‌های گرافیکی نیز توسط پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP2 انجام می‌شوند.

تراشه جدید سامسونگ از نمایشگرهای تا رزولوشن تصویر ۶۴۰ در ۶۴۰ پشتیبانی می‌کند. به علاوه، اگزینوس W1000 به حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی مجهز شده است. 

پردازنده مرکزی اگزینوس W1000

سامسونگ ادعا می‌کند تراشه اگزینوس W1000 به نسبت نسل قبلی یعنی تراشه ۵ نانومتری اگزینوش W930، تا حدود ۳ برابر در اجرای اپلیکیشن‌ها سریع‌تر خواهد بود. در بخش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، اگزینوس W1000 به ترتیب ۳٫۴ و ۳٫۷ برابر سریع‌تر شده است. 

اگزینوس W1000 از نمایشگر همیشه روشن ۲٫۵ بعدی پشتیبانی می‌کند که قادر است جزئیات بیشتری را به نمایش بگذارد. از دیگر مشخصات فنی این تراشه می‌توان به حافظه رم LPDDR5، شبکه 4G، جی‌پی‌اس و NFC‌ اشاره کرد. 

ساعت‌های گلکسی واچ ۷ و گلکسی واچ اولترا همراه با تراشه اگزینوس W100 در تاریخ ۱۰ ژوئیه و در طی رویداد آنپکد معرفی خواهند شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)